Gå til innhold

Call of Duty 7 i produksjon

Anbefalte innlegg

Kan artikkelen rettes? Det er snakk om CoD 6, og ikke 7. MW 2 er ikke et Call of Duty spill.

Jo det er det. Det er bare at CoD-navnet ikke blir brukt pga. markedsføring. De ønsker å legge vekt på fjorårets navn, Modern Warfare.

Edit: Etter hvert vil nok CoD-franchiset bli videre bygget på om det fortsetter populariteten.

Endret av TCi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan artikkelen rettes? Det er snakk om CoD 6, og ikke 7. MW 2 er ikke et Call of Duty spill.

Jo det er det. Det er bare at CoD-navnet ikke blir brukt pga. markedsføring. De ønsker å legge vekt på fjorårets navn, Modern Warfare.

Edit: Etter hvert vil nok CoD-franchiset bli videre bygget på om det fortsetter populariteten.

Så det du sier er at MW 2 ikke vil hete CoD, men at det er det likevel? Unnskyld min ignoranse, men blir litt forvirra.

Lenke til kommentar
Jo, det heter CoD: Modern Warfare 2, men CoD-navnet blir ikke direkte promotert. Å skrive Call of Duty 6: Modern Warfare 2 er ikke helt ideelt. Tenk deg Tom Clancy-merkenavnet, blir noe av det samme.

Ok, jeg trodde de skulle droppe CoD fra navnet. Men da så. Takk for oppklaringen hvert fall.

Lenke til kommentar
Eh, åpenbart at "noen" ikke har lært så veldig mye historie. Er sykt mange slag og kamper under den kalde krigen, dog mesteparten er såkalte "wars by proxy" hvor en side (USA om du vil) kjemper mot en motstander som blir støttet med våpen, "rådgivere" og annet av den andre siden (Sovjet om du vil). Nærmeste USA kom til å kjempe mot sovjetiske soldater utenfor Europa er vel kanskje borgerkrigen i Angola på 70- og 80-tallet, intervensjonen på Grenada i 1983, eller Vietnam-krigen hvor begge land støttet de respektive sider.

Lite trolig at de lager et spill der man kun kan spille som Afghanske geriljasoldater som kjemper mot Russiske invasjonsstyrker, Grenadier som kjemper mot Amerikanere eller omvendt såklart da.

Men om du tar med Vietnamkrigen så er jeg enig i at det er nok å ta av. Grunnen til at jeg ikke tok med den, var at den var nevnt som en egen konflikt man gjerne ville se neste spill i serien i.

Er nok ikke noe i veien med historiekunnskapene.

"intervensjonen" på Grenada som du kaller det hadde et samlet mannefall på rundt 120 mann. Kanskje ikke så veldig mye å lage spill av....?

Jo, det heter CoD: Modern Warfare 2, men CoD-navnet blir ikke direkte promotert. Å skrive Call of Duty 6: Modern Warfare 2 er ikke helt ideelt. Tenk deg Tom Clancy-merkenavnet, blir noe av det samme.

Ok, jeg trodde de skulle droppe CoD fra navnet. Men da så. Takk for oppklaringen hvert fall.

Da trodde du vel riktig også. Er vel TCi som tar feil her.

Om ikke så tar jeg feil i allefall ^^

Lenke til kommentar
For å gjøre meg mer klar. Infinity Ward går i en egen retning med Modern Warfare, og det blir trolig en egen serie. Det er et Call of Duty-spill, men vil ikke bære navnet. Som nevnt tidligere blir trolig Call of Duty et merkenavn likt Tom Clancy.

Men om det blir noe ala Tom Clansy, så blir det jo fortsatt feil å kalle spillet Call of Duty 7.

Det blir jo det samme som at de skulle kalt foreksempel H.A.W.X "Tom Clansy H.A.W.X 40" eller noe (litt usikker på hvor mange Tom Clansy spill som finnes).

Lenke til kommentar

Du kan se på Call of Duty som et kodenavn.

HAWX er et eget navn, men har Tom Clancy som merkenavn. Tom Clancy er bare et merkevar på at spillet er godkjent historiemessig og slikt til å ta i bruk navnet. Call of Duty blir noe ala det samme for fps-sjangeren innen krigsspill. Noe mer begrenset.

Som du ser er HAWX tittelen, men de bruker Tom Clancy for markedsføring, da det er et mer kjent merkenavn enn HAWX.

hawx_cover.jpg

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Den kalde krigen, sier'u?

Hvem skal vi kjempe mot? Kim Il Jongs pappa i Korea? Muhajeddinen i Afghanistan? Contras-skvadronene i Nicaragua? Den argentinske hæren på Falklandsøyene?

Eller skal vi banke antikolonistrompa til Gandhi i India, eventuelt slå ned geriljaopprør i Algerie med franske legionærstyrker? Hva med å bruke eksilkubanere til å invadere Grisebukta?

Neida, det blir vel noe originalt som - vent på det - Viet-phuking-nam.

Snakker om Call of Duty. Pfft.

Endret av thomash
Lenke til kommentar
Du kan se på Call of Duty som et kodenavn.

HAWX er et eget navn, men har Tom Clancy som merkenavn. Tom Clancy er bare et merkevar på at spillet er godkjent historiemessig ...

hawx_cover.jpg

Vell. Dette er ikke lenger helt riktig. Tom Clancy har ikke noen invirkning på spill merket med navnet, og det kreves ingen godkjenning i forhold til historien eller noe annet. Ubisoft har kjøpt rettighetene til spillet og kan bruke det som de selv ønsker.

Vi kan altså få spill som; Tom Clancy's Ultimate Crab Battle 2 eller Tom Clancy's Scooby Doo's Big Air 3, uten at disse behøver å relateres til det vi kjenner Tom Clancy for.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...