Gå til innhold

Warcraft III - Generell Diskusjon og Informasjon

Anbefalte innlegg

Warcraft III er et mesterverk av et strategispill skapt av Blizzard Entertainment. Det originale spillet heter Warcraft III : Reign of Chaos, mens ekspansjonen het The Frozen Throne. Spillene er kjent for å være veldig polerte, og for å ha utallige modifikasjoner på nettet.

Jeg vil oppdatere tråden etterhvert med mer informasjon, men i mellomtiden er det bare å diskutere! :)

Endret av ShampooMacTavish
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var på LAN Fredag til Lørdag og spilte en del W3 (basebygging.) Jeg fikk en favoritt, men hvilken rase liker dere best?

Selv foretrekker jeg Night Elf. Det går fort å samle ressurser, tiden det tar å bygge hus og units er fin, og unitene selv liker jeg godt. Jeg mener også at de har en veldig god blanding av air og ground units, og hun heroen som sitter på en tiger er gullegod ;)

Endret av Error
Lenke til kommentar
Var på LAN Fredag til Lørdag og spilte en del W3 (basebygging.) Jeg fikk en favoritt, men hvilken rase liker dere best?

Selv foretrekker jeg Night Elf. Det går fort å samle ressurser, tiden det tar å bygge hus og units er fin, og unitene selv liker jeg godt. Jeg mener også at de har en veldig god blanding av air og ground units, og hun heroen som sitter på en tiger er gullegod ;)

er eing elfs er drit bra :D rasene føler et lagt opp til hvordan du spiller. eks humans er rakse til å bygge og for lett mange fotmans i starten som er en umerket plan hvis man er " rush " typen. jeg var veldig god med undeads men nå har jeg spilt mest elfs ;)

Lenke til kommentar

Jeg greier ikke vanlige skrimishkamper på noe annet enn easy, lol.

Har sett naboen rushe med Night Elf, han hadde et par damer med bue og helten som kan lage units av trær. Innen han hadde vunnet kampen har jeg som regel rukket å sette opp en helt ålreit base :p

Lenke til kommentar

Jeg foretrekker å ikke rushe med Night Elf. Det som er med dem er at de bygger fort opp et brukelig forsvar, men hvis du skal få de få Night Elfene til å rushe pleier det å gå rett i dass. Det som derimot er digg er å bygge opp forsvar, la en annen person angripe (du knuser selvfølgelig han/hun siden du har hatt mer tid til å bygge folk og du får fort ressurser ;) ) for å så angripe rett etter, og følge på med en fin strøm av soldater som kommer hele tiden.

Edit:

Og en ting til, hvis du velger hun heroen som rir på tiger og får henne opp i lvl 6 (creeps + forsvar) kan du bruke Starfall, noe som er en ekstremt god ability. Jeg vil faktisk gå så langt som å kalle den overpowered.

Endret av Error
Lenke til kommentar
Edit:

Og en ting til, hvis du velger hun heroen som rir på tiger og får henne opp i lvl 6 (creeps + forsvar) kan du bruke Starfall, noe som er en ekstremt god ability. Jeg vil faktisk gå så langt som å kalle den overpowered.

Silence/hex/entangling roots, ALLE raser har noe som stopper starfall før det får gjort skade :] Dessuten er det bare å løpe vekk. Man får 15 sek med starfall dersom man bruker anti magic potion. Dessuten er det EKSTREMT sjelden at helter når opp i lvl 6+ i 1vs1, iallefall på Frozen Throne.

Night elves er omtrent akkurat like raske som hvilken som helst annen rase til å samle ressurser. Forskjellen er at de har mer stabil vedsanking, men den er også tregere enn hos de andre rasene i starten av spillet.

Humans er forøvrig grisedårlige til å rushe. alt > footmen

NE er gode å rushe med spesielt i NE vs NE. Priestess of the Moon og mye huntress.

Liker selv best å spille med Night Elf eller Orc. Kjekke offensive raser med gode helter.

Lenke til kommentar
Silence/hex/entangling roots, ALLE raser har noe som stopper starfall før det får gjort skade :] Dessuten er det bare å løpe vekk. Jeg hadde en helt annen opplevelse. Jeg brukte starfall (jeg tror det er det den heter? Level 6 ability for tigerdama) og det tok omtrent 1 sekund før det begynte å regne stjerner, og de fleste unitsene hans ble skadet. Vi er ikke de aller beste W3 spillerne, men vi kan en del og jeg klarer ikke å se hvordan det virker "så" dårlig for deg. Man får 15 sek med starfall dersom man bruker anti magic potion. Dessuten er det EKSTREMT sjelden at helter når opp i lvl 6+ i 1vs1, iallefall på Frozen Throne. Vi spilte frozen throne, men FFA (3 stykker noen ganger, og andre 4) så jeg kan ikke si så mye om akkurat det.

Night elves er omtrent akkurat like raske som hvilken som helst annen rase til å samle ressurser. Forskjellen er at de har mer stabil vedsanking, men den er også tregere enn hos de andre rasene i starten av spillet. Hvorfor er vedsankingen så treg? De eneste som har bedre vedsanking en Night Elfs er undead med sine ghouls, og det går heller ikke så fort for dem hvis trærne er et lite stykke unna basen. Det tar heller ikke lengre tid enn hos andre raser å få gull, siden hos både orkene og mennene kan det bare være en person i minen om gangen, noe som gjør at samlerne må stå og vente hvis du har flere enn 5 stykker (som forsåvidt er limit for night elfs og undead.)

Endret av Error
Lenke til kommentar

Det er sant som han seier. Starfall, tranquility (den heiter det? Keeper sin? Lenge sidan no. ) og andre slike abilities blir veldig lett stoppa av alt som kan stunne, eller tilsvarande, helten. Du klarer nok å få inn eit par treff, men det er i prinsippet veldig lett å stoppe. Viss du veit at motstandaren din har den abilitien bør du alltid sørge for å ha noko som kan stoppe den :)

finnes det noe mod eller lignende for å zoome mere ut.. sitter på en skjerm med 1920 x 1080 oppløsning (HD med andre ord) og er jævla stort alt sammen og ser lite..

Oppløysinga har ikkje noko å seie for kor mykje du kan sjå. Ein slik mod eksisterar i alle fall ikkje i multiplayer sidan det ville vere ein enorm fordel.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke helt sikker på hvilken rase som er min favoritt. Jeg liker både Night Elves, Undeads og Orcs. Humans derimot er jeg ikke så glad i.

Jeg liker også best å ta meg god tid til å bygge opp en base før jeg angriper, jeg synes det er mye morsommere. Men jeg vet jo at hvis jeg prøver meg på den taktikken har jeg allerede tapt. Derfor husker jeg at jeg lagde en liten mod en gang hvor svære porter førte til at ingen kunne angripe før et kvarter hadde gått. Synes det var artig.

Lenke til kommentar
Jeg hadde en helt annen opplevelse. Jeg brukte starfall (jeg tror det er det den heter? Level 6 ability for tigerdama) og det tok omtrent 1 sekund før det begynte å regne stjerner, og de fleste unitsene hans ble skadet. Vi er ikke de aller beste W3 spillerne, men vi kan en del og jeg klarer ikke å se hvordan det virker "så" dårlig for deg.

Ikke misforstå. Starfall er knall det. Men overpowered er det langt ifra. :) Det fungerer egentlig bare bra når man beleirer en base, og motstanderen er tvunget til å være der inne. Hvis ikke bare løper de vekk.

Vedsankingen til Night Elf er treg i starten (iallefall relativt treg i forhold til vedbehovet), men jo lengre ut i spillet du er, jo mer suveren er den kontra andre raser. (De hogger ned skog, og får lang vei til leveringsstedet) Når det gjelder gull er det helt likt for alle raser.

Forøvrig så eier jo Priestess of the Moon i FFA. Panda, Keeper og Priestess over lvl 6 + chimaeraer og hippoer er omtrent uslåelig!

finnes det noe mod eller lignende for å zoome mere ut.. sitter på en skjerm med 1920 x 1080 oppløsning (HD med andre ord) og er jævla stort alt sammen og ser lite..

Du kan spille i windowed mode. Måten du får i window er høyreklikke og egenskaper på snarveien, legge til -window i mållinjen bak hermetegnene. Ser slik ut hos meg

"C:\Programfiler\Warcraft III\Frozen Throne.exe" -window

Det endrer iallefall oppløsningen for meg. Vet ikke om det støtter din oppløsning da.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Fikk til dette spillet før, greide til og med normal. Men nå greier jeg ikke easy engang. Noen tips eller strategier? Er litt flaut å tape.

Lenke til kommentar

Vanskelig å tipse deg når du ikke en gang forteller hvilken rase du spiller, eller hva slags game mode (1on1, ffa, teams).

Humans er forøvrig grisedårlige til å rushe. alt > footmen

Regner med du aldri har blitt towerrushet, 3-4 guard towers i basen din er ikke like lett å hanskes med.

Jeg spillte en god del ladder før, men nå er det stort sett dota det går i hvis jeg fyrer opp wc3.

Lenke til kommentar

Har blitt towerrushet mange ganger. Spiller som regel Night Elf, og da er det bare å skaffe MANGE AoWs der det er sannsynlig de setter opp tårnene. Et towerrush fra humans kan være bra, men i starten av spillet er det sjelden effektivt. Hvis du snakker om den tidligste towerrushingen (uten helt) så er den bare et problem for Night Elf. Orker har burrows, humans har militia og undead sin base er skummel. Vinner mer enn jeg taper mot towerrush, og de jeg taper mot er som regel bare mye bedre enn meg. Det er ikke nødvendigvis strategien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...