Gå til innhold

Hva er din favoritt film? - NB! Lese regler i førstepost

Exia

Anbefalte innlegg

Hva er din favoritt film? :D

Regler for tråden (som satt av moderator:)

1. Kun en favorittfilm per post
  2. Valg av favorittfilm skal begrunnes!
  3. Det er lov å kommentere andres innlegg
  4. Hvis favorittfilm endres kan man poste nytt innlegg

Min er:

Star Trek 2009

Begrunnelse:

Elsker sci-fi som dette. Filmen er fylt med helt råe cgi scener og action. Bare starten på filmen er jo episkt.

Endret av Snorre
La til noen regler for tråden
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Nå for tiden er det Requiem for a dream. Rett og slett fordi de gjorde en utrolig god jobb. Filmen påvirket meg veldig, og jeg levde meg inn i karakterenes situasjon. Jeg følte det de følte. Redigeringen av mesterlig utført, og musikken er storslått.

Lenke til kommentar
Sin City. Den er så cheesy og stilig at jeg blir helt gæærn. Fytti helvete så deilig det er med rød blodsprut i et svart/hvitt tegneseriemiljø, musikken er fantastisk og karakterene er gazmiske!

Enig i det du skriver her. Den er stilig! Elsker at bildene er helt lik som i tegneserien.

Lenke til kommentar
Enig i det du skriver her. Den er stilig! Elsker at bildene er helt lik som i tegneserien.
Har ikke lest tegneserien jeg-.-

Burde egentlig gjort det, men slikt koster penger, og det må brukes på viktigere ting!

Kunne jo lastet ned scans, men det blir ikke det samme=/

Shaun of the Dead

En film jeg kan se tusen ganger uten å bli lei. Britisk humor på sitt beste. Jeg tok en sjanse når jeg leide den på kiosken back in the day, og det er noe jeg ikke angrer på.

Du har sett Hot Fuzz, right? Syns nesten den er bedre jeg :p

"The greater good!"

Endret av teletubbiekid
Lenke til kommentar

Hmmm... hvilken vil du si er den beste zombie-filmen der ute? Har sett det meste av mainstream-zombiefilmer som 28 Days/Weeks Later, Dawn of The Dead (2004), Land of The Dead, REC, Night of The Living Dead, osv. Eneste jeg mangler av de obvious kjente er vel Dawn of The Dead (orginalen) og Day of The Dead.

Lenke til kommentar

Det er så vanskelig valg, og svaret på spørsmålet endrer seg fra dag til dag, og kommer litt an på hvilke filmer jeg kommer på der og da. Men de filmene som alltid vil være blant favorittene er

The Godfather: Episk, musikken alene gir meg gåseud.

Fight Club: Stor film, store skuespillerprestasjoner, sinnsykt bra historie.

Ellers; Snatch, Pulp Fiction, og, litt overaskende, men en film jeg kan se om, og om, og om igjen, Pirates of the Caribbean, den første ;)

Lenke til kommentar

teletubbiekid: Dawn of the Dead (2004) er min favoritt når det kommer til seriøse zombie filmer. Jeg digger filmer som omhandler slike radikale endringer i vår levemåte, og jeg syns Dawn of the Dead beskriver en slik tilværelse på en bra måte.

Endret av Villanden
Lenke til kommentar

Har mange favoritter, bla. The Godfather-trilogien, Back to the Future 1 og 2, Fight Club, Pulp Fiction, Shawshank Redemption+++

Av det noe "særere" slaget så er jeg veldig glad i a Nightmare on Elm street. Er nok mest fordi jeg vokste opp med å se de filmene på TV´en. Finnes bedre filmer, men er en klassiker innen sjangeren.

Lenke til kommentar

La til noen regler for tråden slik at man ikke risikerer at det blir en ren telletråd.

Min favorittfilm (per idag) er uten tvil Donnie Darko. Her snakker vi om en av tidenes kultfilmer. Med forholdsvis lavt budsjett og relativt ukjente skuespillere har manusforfatter og de andre menneskene bak Donnie Darko klart å lage en fantastisk film med god historie, godt skuespill, gode filmeffekter, bra soundtrack of mye mer. Historien er svært engasjerende og spennende, samtidig som hver karakter er unik. Filmen fokuserer på karakteren Donnie Darko som også er den mest spesielle i filmen. Kan man si. Følelsen man sitter igjen med etter å ha sett filmen kan ikke beskrives. Så løp og kjøp!

Lenke til kommentar

Fifth element er kanskje min favoritt film noen sinne. det er flere grunner den har action den har humor, den har favoritt sjangeren min sci fi. og ikke minst den har bruce willis og milla jovovich. og ett forøvrig veldig bra skuespillere. filmen har bra flyt utrolig bra grafikk og er en fest fra strat til slutt tterningkast 6 :p

Lenke til kommentar

Et innlegg som ikke fulgte reglene i førstepost er slettet. Å liste opp en drøss med filmer er heller uinteressant for de andre brukerne. Nevn favorittfilmen (entall), og begrunn valget. Så enkelt er det. Et innlegg som kommenterte det slettede innlegget er også blitt fjernet.

Snorre :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...