Gå til innhold

Flere enn meg som gleder seg til Fat Princess?

Anbefalte innlegg

Hei, har liksom ikke sett noen andre tråder om det her, syns nesten det var litt merkelig i og med at det betatestes i disse dager og snart skal komme ut. En kompis som nevnte det for meg for en stund sida, og etter at jeg kikka på hva det var for noe rart ble jeg helt solgt.

For de som ikke vet hva det dreier seg om er det altså snakk om et PSN-spill, det er vel først og fremst et lagbasert strategispill, som kort fortalt går ut på at to lag kjemper mot hverandre om å bringe sin prinsesse, som er tatt til fange i motstandernes borg, tilbake til sin egen borg, samtidig som man skal holde motstandernes prinsesse unna. Man kan gjøre oppgaven vanskeligere for motstanderne ved å fôre den Kongelige Fiendtlighet med kake, som gjør henne større og tyngre å bære.

Det fortoner seg som en cel-shada blanding av Defense of the Ancients, diverse Capture the Flag-moder og Team Fortress, med fem forskjellige klasser med sine svakheter, styrker og oppgaver; krigere, bueskyttere, trollmenn, prester og arbeidere.

Er det flere enn meg som er hypa på dette? Noen som har fått teste betaen? Jeg er i alle fall kjempespent på det, det virker som et utrolig morsomt konsept, og noe vi ikke har altfor mye av på PS3 fra før av.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk betaen gjennom USA Today og US PSN kontoen min i påska.

Det er et utrolig gøy lite casualspill, taktisk og med flere classes (arbeider, kriger, bueskytter, trollmann og prest), som alle kan oppgraderes med bedre og annerledese våpen/magi. Det blir et kaos uten like til tider på kartet, men hvis alle samarbeider bra kan man presse fienden tilbake, å forhåpentligvis kidnappe den feite prinsessa. :)

Grafikken sitter som et skudd, og den overdrevne volden og cel-shadinga får spillet til å se ut som en parodi på Zelda. :D

Gleder meg til release for å spille mer, og med flere brett.

Endret av XDamage
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Kommer ikke til PSP, ble sluppet nå på torsdag.

Kampteknikk er så som så, det blir nok mye hack n' slash, men det er fullt mulig å gå inn i kampens hete med mål og mening og komme fra det med skinka i behold. Særlig den biten med at du kan sette deg ned og idle for å få igjen helse er veldig kjekk til det formålet.

Det er innebygd support for voice chat (R2 er push-to-talk), og det kommer godt med, for det kan bli mye stanging. Samtidig merkes det veldig godt allerede når et par-tre av de seksten på laget ditt går inn for å gjøre en innsats (i.e. lage ramper, sprenge dører, åpne snarveier og slike ting). Dette kommer nok til å endre seg drastisk etter hvert som spillet får satt seg litt.

Lenke til kommentar

Sorry, blingsa med PSP-uttalelsen min. :]

Jeg syns Fat Princess er verdt prisen, men jeg har en greie for action-RTS, og det er ikke altfor mange spill som tilbyr dette på PS3, og i hvert fall ikke over PS-store. Jeg spiller mest med boter enn så lenge, det er en fin måte å bli kjent med bretta og modusene på, og så er det jo også tidtrøyte så lenge man venter på at utviklerne skal forbedre nettkoden litt.

Tror ikke alle vil syns det er verdt pengene, men de som har sansen for sjangeren trenger ikke nøle spesielt lenge. Dette er utrolig mye moro for 115 kroner. :)

Hva slags klasser har folk falt pladask for? Noen spesielle strategier dere føler funker bra for dere? Selv har jeg foreløpig brukt mest tid som worker, og også en del som ranger. Glad i strø rundt meg med bomber, og prøver også å hjelpe laget med så mye sanking og bygging som mulig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...