MrLuni Skrevet 17. juli 2003 Del Skrevet 17. juli 2003 cpu ligger paa 60grader paa windows med 2500rpm klokket til 2.2ghz 1.7vcore helt stabilt, merker ikke forskjell mellom 2500xp og 2.2ghz paa stabilitet . skal eg klare aa kj;re paa 1.65volt? Eg bruker kjolepasta som eg fikk me volcano11 . Ein kamerat bruker vocano 9coolmod UTEN kjolepasta :o og han ligger paa 40-50grader med samme cpu. Er det farlig eller bra? har 5 kabinett vifter som suser men ingen forskjell. Skjermkortet lager veldig extremt kolosalt mye varme og de tveit eg ikke koffer. Eg har ikke oppdatert bios. Noen som kan g meg link til beste bios til hk mitt? sjekk nedenfor. EG LIKER IKKE BRAAKET!!! Lenke til kommentar
BBernes Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 cpu ligger paa 60grader paa windows med 2500rpm klokket til 2.2ghz 1.7vcore helt stabilt, merker ikke forskjell mellom 2500xp og 2.2ghz paa stabilitet . skal eg klare aa kj;re paa 1.65volt? Eg bruker kjolepasta som eg fikk me volcano11 . Ein kamerat bruker vocano 9coolmod UTEN kjolepasta :o og han ligger paa 40-50grader med samme cpu. Er det farlig eller bra? har 5 kabinett vifter som suser men ingen forskjell. Skjermkortet lager veldig extremt kolosalt mye varme og de tveit eg ikke koffer. Eg har ikke oppdatert bios. Noen som kan g meg link til beste bios til hk mitt? sjekk nedenfor. EG LIKER IKKE BRAAKET!!! Du har vel ikk lagt temp sensoren til Volcano'en oppe på cpu vel ? (da får den ikke kontakt med kjøleren) Når du oppgradereer bios synker temp 10grader. Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 18. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2003 nei eg har ikke gjort d. Men da eg tok av vifta i går så va kjernen lilla :o Eg renger med at det kjølepastaen som har kokt eller noe, eller ka kan det vare? batch nr. 0342 er det bra? Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 cpu ligger paa 60grader paa windows med 2500rpm Sowhat? 60 grader er vel ingeting? ligger på ca 65-70 idle med min Athlon (Zalman kjøler) Skriv nytt innlegg når du nærmer deg 80 grader. Lenke til kommentar
It's me Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 cpu ligger paa 60grader paa windows med 2500rpm Sowhat? 60 grader er vel ingeting? ligger på ca 65-70 idle med min Athlon (Zalman kjøler) Skriv nytt innlegg når du nærmer deg 80 grader. Maskinen kan begynne å bli ustabil m.m når cpu beveger seg over 60 grader og oppover. Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 cpu ligger paa 60grader paa windows med 2500rpm Sowhat? 60 grader er vel ingeting? ligger på ca 65-70 idle med min Athlon (Zalman kjøler) Skriv nytt innlegg når du nærmer deg 80 grader. Maskinen kan begynne å bli ustabil m.m når cpu beveger seg over 60 grader og oppover. Hehe, no kidding? maskinen min kræsjer hvis CPU blir over 60 grader. Som jeg har sagt før luni, du må ha rota med noe, resett CMOS.. Forresten går viftene dine rundt? Skulle ikke tro det siden alt er så varmt. Sjekk skjermkortvifta og da, kan være gåen. Du har vel ikke fikla med kjøleren på skjermkortet, se etter om den sitter som den skal. Har du forresten klokka skjermkort? Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 19. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2003 har skifta kjøle pasta og ligger på 48grader i windows me progz. Når eg spiller går den opp i 53-54grader. :wink: Er vell ganske greit d, er det ikke? Nå har eg fikset litt på kabinettet (litt skjæring og litt kutting) så nå er det velldig veldig kaldt kabinettet, og skjermkortet er mer nedkjølt... Skal ha ei kabi. vifte til så blir alt perfekt Maskina mi klikker viss den kommer opp i 64grader (sirka d). Lenke til kommentar
HansHG Skrevet 19. juli 2003 Del Skrevet 19. juli 2003 nei eg har ikke gjort d. Men da eg tok av vifta i går så va kjernen lilla :o Eg renger med at det kjølepastaen som har kokt eller noe, eller ka kan det vare? batch nr. 0342 er det bra? Kjernen kan være lilla orginalt, det kommer ann på kvaliteten på metallet som er brukt på coren din. Men batch 342 er ikke dårlig. har xp2500 med batch 392 den kjører jeg på 2,4 på 40grader, riktig nok med vannkjøling men. Batch nr. dit har ikke noe å si Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 19. juli 2003 Del Skrevet 19. juli 2003 Ein kamerat bruker vocano 9coolmod UTEN kjolepasta :o og han ligger paa 40-50grader med samme cpu. Er det farlig eller bra? Akkurat det der tviler eg vanvittig sterkt på. Uten kjølepasta mister du omtrent 100% effekt av en god kjøler. Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 20. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2003 Det stemmer det at han ikke har kjøle pasta, det va nettop meg som satt på vifta til han... (Han skal ha pasta på så snart han får) Han ligger ca. på 46 grader. No ligger cpuen min på 51grader, og det er 24 grader i rommet...Liker ikke helt det. 3000rpm bruker eg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå