HAGA2 Skrevet 17. juli 2003 Del Skrevet 17. juli 2003 Kommer hjem etter uværet på østlandet og ser at PC'en er på...den har slått seg på selv. DVS kun prosessorvifta, 9700 vifta & kabinettvifta går, ellers er alt dødt. Har prøvd annen POWER uten hell. Antar at hovedkortet er ødelagt. TROR dere resten er ødelagt også? Hva med CPU, HD, Grafikkort, lydkort osv....... Andre som har opplevd liknende? Abit BD7II-Raid P4 2,26 1 GB TwinMos 266 Radeon 9700 2 * HD WD120GB 8mb Audigy 2 Plextor 24/10/40 Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 17. juli 2003 Del Skrevet 17. juli 2003 jeg har opplevd 2 ganger at Pcen ble herpet pga lyn .. den eneganger var det bare hovedkortet .. den andregangen bare PSUen .. det er lett å se hvordan PSUen blir herpet .. men kan noen si hvordan hovedkortet blir herpet uten at PSUen blir skadet? uanset .. allt var OK da mitt hovedkort gikk pga lyn Lenke til kommentar
Izex Skrevet 17. juli 2003 Del Skrevet 17. juli 2003 Det som er rart er at sånnt alltid hender når man er borte har fått blåst TV, video, DVD og PC oppijennom tiden, heldigvis dekte forsikringen mye av det Du kan jo dra til en kamerat og teste alle kortene på annet hovedkort, så finner du jo ut hva som funker Lenke til kommentar
TheBirg Skrevet 17. juli 2003 Del Skrevet 17. juli 2003 Jeg fikk ifjor ødelagt hele maskina mi, Inkl SCSI disken kosta meg 7000,- med nytt HK og andre ymse kort, OG strømkontaktene var ute. Det som dog var var jo at jeg hadde glemt Telefonkontakten i, hadde ISDN den gangen, men det var der overspenninga kom inn i maskina. Men på den anna side, det slo jo ned i nabolaget da, så hele stua lyste opp... POKKR og det smallt ass........ Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 17. juli 2003 Del Skrevet 17. juli 2003 Tidligere da jeg hadde isdn linje slo lynet ned og ødela isdn boksen+isdn kortet i maskinen og harddiskene,resten var ok. Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 Grilla heile PCen min ett lynedslag. eneste som virket var skjermkortet og den snart 10 aar gamle floppyen Lenke til kommentar
CS_eR GøY Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 Koble fra pcn når det lyner kansje? kan jo sjekke inbo forsikringa.. Lenke til kommentar
It's me Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 Hvis du har reiseforsikring så er du reddet. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 Tidligere da jeg hadde isdn linje slo lynet ned og ødela isdn boksen+isdn kortet i maskinen og harddiskene,resten var ok. Grilla heile PCen min ett lynedslag. eneste som virket var skjermkortet og den snart 10 aar gamle floppyen Kanskje nå man skal minne folk på hvor viktig det er med backup på CD eller en helt annen plass enn der PC'n er. Har heldigvis backup selv. Kan ikke tenke meg til det marerittet å miste hele den kjære mp3-samlinga, filmene, feriebildene mine, alle jobb og private dokumenter osv. Grøsss !! Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 Hvis du har reiseforsikring så er du reddet. Reiseforsikring gjelder kun utenfor ytterdøra di/tomta du bor på. Så har du PC på kontoret eller bærbar PC (eller stasjonær PC) med deg så kan du bruke reiseforsikringa. Lenke til kommentar
Junta Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 Antar at hovedkortet er ødelagt. TROR dere resten er ødelagt også? Hva med CPU, HD, Grafikkort, lydkort osv....... Andre som har opplevd liknende? Mange maskiner jeg har reparert etter tordenvær, har kun hatt små skader. Ofte har det kun vært defekte nettverkskort/modem. Hvis du har mulighet til å ta ut dette, og i tillegg tar en cmos reset, er mulighetene gode for at den starter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå