Terje Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Som noen av dere kanskje kjenner til har Teknofil et Speedometer for å måle bredbåndslinjen. Klikker en på linken blir en møtt med muligheten til å teste på to måter. Vanlig test, og java-test. Java-testen ble utviklet grunnet kritikk for feilaktig måling, spesielt på store linjer. Så får dere et galt resultat på den vanlige testen, prøv java-testen! Sistnevnte vil nok erstatte den ordinære testen fullt og helt snart. I tillegg til å måle linjen kan en titte på endel statistikk, innen geografi, antall målinger per dag/per uke etc. Inviterer alle her til å teste ut speedometeret vårt, og komme med tilbakemeldinger dersom det er noe dere har å sette fingeren på! Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Fikk 3867 kbps, det er vel ikke så veldig raskt akkurat, er det? Hva er det egentlig som er vanlig nå fortiden? Lenke til kommentar
Laland Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 14493 kbps. Speedtest.net rapporterer noe litt annet, så inntil videre velger jeg å håpe på at jeg har den linjen. Betaler forøvrig for 25/25. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Javatesten ville ikke virke for meg. Den andre gikk helt fint og viste riktig hastighet på 3200kbps. Jeg bruker nyeste versjonen av Firefox og Windows 7. Betaler forøvrig for 25/25. Om du betaler for 25/25 tviler jeg dessverre på at du mottar 36/19. Ikke vet jeg helt hvordan du skal få sjekket hva hastigheten din virkelig er. Du kan jo alltids linge leverandøren, da samtidig risikere at de minsker hastigheten din om du faktisk får for mye nå, men den er jo awesome uansett, så kanskje det ikke gjør noe ^^ Lenke til kommentar
Laland Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 (endret) Reelt så makser jeg den ut på 3.6mbps. Da vil den ikke mer, men det er utrolig morsomt å laste ned demoer etc. (særlig fra Gamer.no's tidligere servere, linja var flaskehalsen da) og se hvor utrolig fort alt blir lastet ned hvis de som laster opp har tilsvarende eller fetere linjer. Hardware.no's speedometer sa: Din nedlastingshastighet er: 27870 kbit/sekund. Din opplastingshastighet er: 22720 kbit/sekund. Er nok Spotify som tar litt av ned-hastigheten. Moro å streame Pelle Parafins Bøljeband. Endret 12. mai 2009 av Laland Lenke til kommentar
Terje Skrevet 12. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2009 Javatesten ville ikke virke for meg. Den andre gikk helt fint og viste riktig hastighet på 3200kbps.Jeg bruker nyeste versjonen av Firefox og Windows 7. Jeg fikk også trøbbel med den kombinasjonen :/ Dette skal vi se på! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå