TCi_InnleggNO Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 I helgen får jeg min Samsung NC20 som jeg skal installere Windows 7 på. Ser fram til å teste den. Kommer til å skrive en liten anmeldelse etter hvert. http://www.laptopmag.com/review/laptops/samsung-nc20.aspx Lenke til kommentar
Xifi Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Bruker windows 7 build 7000 for øyeblikket og har noen problemer med den, vet ikke om noen andre har opplevd dette men værtfall en gang daglig henger pc'en seg helt. for så kommer det en melding om at microsoft windows has stopped working, "end process" eller "cancel" kan da trykkes. ingen funker og jeg må restarte ved hjelp av "slå på knapp " Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Har opplevd min share og, men som regel så er dette ikke alvorlige problemer (for eksempel at pcen henger seg fullstending). Slike bugs er som sagt av mange andre noe å forvente, og du kan jo oppgradere hvis problemene hoper seg opp. Tror ikke folk har mulighet til å hjelpe deg på en annen måte. Lenke til kommentar
-ErlendA- Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Opplevde selv noen bugs i build 7000, men ikke at systemet skulle kræsje. Anbefaler deg å oppgradere til RC (build 7100) hvis det ikke skulle bli for problematisk. Denne versjonen er nærmest prikkfri hos meg. Lenke til kommentar
TCi_InnleggNO Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Windows 7 RC på Samsung NC20 (netpc). Fungerer ganske bra, selv med Aero Glass. Har oppgradert fra 1 til 2GB minne. For den som lurer er NC20 en 12" netpc som kjører 1280x800. Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 15. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2009 (endret) Hvordan funket det på 1GB? Merkbart tregere enn XP? Vurderer å teste på en eldre IBM her med 1GB. Endret 15. mai 2009 av LucarioX Lenke til kommentar
TCi_InnleggNO Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 (endret) Jeg byttet den før jeg startet den opp første gangen. Men jeg kan forsåvidt bytte den igjen og sjekke. Gi meg en 10 minutter så skal jeg sjekke. Oppdaterer denne posten litt senere. Oppdatering: For å være ærlig merket jeg ikke store forskjellen. Virker ganske responsivt å navigere mellom vinduer osv. Nå deler skjermkortet og systemet minne på denne modellen, så faktisk er bare 870MB minne tilgjengelig. På 2GB er det 1.7GB. Tror ikke forskjellen blir så stor i Windows. I litt tyngre oppgaver blir det nok mer forskjell. Uansett skal jeg ikke bruke noe spesielt tungt på denne. Endret 15. mai 2009 av TCi Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 15. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2009 (endret) Konge! Tusen takk Endret 15. mai 2009 av LucarioX Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 15. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2009 Jeg byttet den før jeg startet den opp første gangen. Men jeg kan forsåvidt bytte den igjen og sjekke. Gi meg en 10 minutter så skal jeg sjekke. Oppdaterer denne posten litt senere. Oppdatering: For å være ærlig merket jeg ikke store forskjellen. Virker ganske responsivt å navigere mellom vinduer osv. Nå deler skjermkortet og systemet minne på denne modellen, så faktisk er bare 870MB minne tilgjengelig. På 2GB er det 1.7GB. Tror ikke forskjellen blir så stor i Windows. I litt tyngre oppgaver blir det nok mer forskjell. Uansett skal jeg ikke bruke noe spesielt tungt på denne. Tusen takk! Får vel ta sjansen på å teste ut Windows 7 på en litt svakere, eldre PC snart da Lenke til kommentar
TCi_InnleggNO Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Tror nok det skal gå greit. Mulig XP er et bedre valg, men verdt et forsøk. Til informasjon bruker Samsung NC20 en VIA Nano prosessor på 1.6GHz (ved høy last, ellers 1.3GHz). Windows 7 er helt greit og flaskehalsen er prosessoren som har en indeks på 2.1. Skjermkortet er et S3 Chrome som scorer 3.0 på indeksen. Lenke til kommentar
psyched Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Fikk virus på datan og måtte formatere og da tenkte jag at det er liket greit og installere windows 7 RC, har ikke hatt noen problemer med den så langt. Er raskt fin og vakkert Kom på en ting hvis du lar datan stå urørt i flere timer uten hvilemodus kan den låse seg i flere minutters, men det er bare en bagatell når alle programmer fungerer som jeg har prøvd. Annbefalse til alle med en over gjenomsnitts data. Lenke til kommentar
Terje Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Mulig dette kom på plass i vista, men jeg ble i alle fall positivt overrasket nå over at "application errors" er prioritert over andre vindu, dvs. at du kan skrive inn en feilmelding i firefox uten at feilmeldingen forsvinner når du skal flytte kursoren til tekstfeltet. Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 20. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2009 Har hatt litt problemer med Windows 7 de siste dagene. Etter at jeg klarte å skru av maskinen mens den deframenterte disken med Windows 7 (program: Defraggler) går alt mye tregere og programer henger seg ofte. Stabiliteten jeg opplevde tidligere er nå helt borte. Programer henger og krasjer like ofte (om ikke oftere) enn i Vista og alt går mye tregere. Har prøvd å defragmentere på nytt igjen, (med Defraggler og også det innebygde verktøyet for defragmentering i Windows) men ser ikke ut som om det har hjulpet stort. Lenke til kommentar
TCi_InnleggNO Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Den som er interessert kan lese min anmeldelse som jeg lovet av Samsung NC20 her: http://eholten.net/2009/05/samsung-nc20-st...en-god-netbook/ Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 (endret) Har reinstallert til RC nå, og har fått et litt snodig og irriterende problem.. Når jeg tar musa utenfor høyre område av skjermen, så vil jeg fortsette bortover, som om jeg beveger musa i en widescreen skjerm i et tomt område etc. Når jeg skal få den tilbake igjen på skjermen, så må jeg bevege musa et stykke til høyre. Litt dårlig forklart kanskje, men vet noen noen råd ? edit: fikset det nå, maksinen hadde satt som default å sende signaler til widescreen tven min også. Endret 22. mai 2009 av Gormers Lenke til kommentar
-ErlendA- Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 (endret) LucarioX Prøv System Restore Endret 25. mai 2009 av ErlendA Lenke til kommentar
Gal_ape Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 (endret) Instalerte og kjører versjon 7100 nuh i dag! Fungerer så langt uten problemer og jeg er glad for at min 6-7 år gamle pc tar det relativt greit Vi snakker Intel Centrino 2,5 ghz og 1gb ram P: *edit* Er det noen som kan anbefale meg et antivirus program som funker med W7 forresten? Endret 26. mai 2009 av Thappaz Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 (endret) Må nok finne meg noe gratis antivirus selv, siden NIS 2009 merkelig nok støtter første betaen (build 7000), men ikke RC. Avast(!) skal vist også være et bra gratis antivirusprogram til win7. Endret 26. mai 2009 av Gormers Lenke til kommentar
Gal_ape Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Tror jeg hiver meg på AVG. Men ingen som vet om eks NOD32 funker? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå