Gå til innhold

Windows 7 - Erfaringer og diskusjon rundt RC og beta-utgavene av operativsystemet

Anbefalte innlegg

Flere som kjører Windows 7 på maskinen sin? Selv kjører jeg Windows 7 Ultimate x86 RC Build 7100 på en av mine bærbare maskiner. Er veldig fornøyd med operativsystemet, så langt virker det mye raskere og mer stabilt enn Vista. Starter på noen få sekunder og alle programer åpner og kjører mye kjappere og bedre enn i Vista. Har også merket mye bedre ytelse i enkelte spill. I noen spill er ytelsen nesten doblet av hva den var i Vista. (Mulig det var noe feil med min Vista installasjon)

Alt i alt veldig fornøyd så langt, til tross for en blåskjerm for noen dager siden.

Noen flere som kjører RC eller en annen build? Hva synes dere? Bede enn Vista og XP? Dårligere? Hvordan er forventningene til den endelige versjonen etter å ha testet Build ****?

Endret av LucarioX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Flere som kjører Windows 7 på maskinen sin? Selv kjører jeg Windows 7 Ultimate x86 RC Build 7100 på en av mine bærbare maskiner. Er veldig fornøyd med operativsystemet, så langt virker det mye raskere og mer stabilt enn Vista. Starter på noen få sekunder og alle programer åpner og kjører mye kjappere og bedre enn i Vista. Har også merket mye bedre ytelse i enkelte spill. I noen spill er ytelsen nesten doblet av hva den var i Vista. (Mulig det var noe feil med min Vista installasjon)

Alt i alt veldig fornøyd så langt, til tross for en blåskjerm for noen dager siden.

Noen flere som kjører RC eller en annen build? Hva synes dere? Bede enn Vista og XP? Dårligere? Hvordan er forventningene til den endelige versjonen etter å ha testet Build ****?

Flotters nesten så jeg gleder meg til jeg skal kjøpe en stasjonær pc om en stund.

Lenke til kommentar

Jeg for min del har vært en svoren tilhenger av klassisk win xp theme helt siden det kom ut, men nå må jeg innrømme at jeg kjører default windows 7. Det ser faktisk ganske lekkert ut :)

Oppgavelinjen er "bluret" oppå bakgrunnsbildet du velger, og fra standard av vises ikke tittelen på vinduet på oppgavelinjen, kun ikonet. Det er også gruppering av ikoner, dvs. at om du har 2 msn-vindu er det 2x"flapper" på msn-ikonet. Akkurat dette tror jeg at jeg kommer til å endre på, da jeg misliker gruppering.

Lenke til kommentar

Vaenas: Er jo altid gøy med ny PC da, uansett om det har kommet et nytt OS eller ei ;) Men ville absolutt gledet meg till Windows 7 ja, så langt nesten utelukkende positive erfaringer med OSet så langt fra min side :)

Endret av LucarioX
Lenke til kommentar

Jeg har kjørt Windows 7 siden den første build lekket ut på nettet. Windows 7 er mange steg i på rett side enn det Vista har vist seg imo. For et beta og RC er det merkverdig stabilt og det kan lett erstatte Vista allerede nå. Akkurat det er veldig imponerende.

Den beste nyheten er at alt det famøse "windowsmaset" er borte, og UAC kan enten slås av eller så kan du stille følsomheten dens.

Lenke til kommentar
Den beste nyheten er at alt det famøse "windowsmaset" er borte, og UAC kan enten slås av eller så kan du stille følsomheten dens.

Vi får se hvilke følger det får. Folk ser ut til å ønske mindre sikkerhet enn større sikkerhet her. For all de forståelig med tanke på irritasjonen, men tror dette vil gjøre virus/spyware-problemet verre enn med Vista.

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Når jeg installerte en ren windows 7 installasjon over XP (ikke "oppgradering), så ble faktisk ikke filene som lå på harddisken installasjonen skjedde på, slettet. Programmer ble ubrukelige pga regissterfjerning (?), og fikk endret filetternavn til .old, men det var ikke så farlig.

Uansett, vil det også være sånn hvis jeg installerer en ren win 7 build 7100 over 7000? Har bare mulighet for recovery som jeg lagde for en god stund siden, så det hadde vært kjipt å miste filer. Alternativet er en investering av harddisk :D

Lenke til kommentar

Vi får se hvilke følger det får. Folk ser ut til å ønske mindre sikkerhet enn større sikkerhet her. For all de forståelig med tanke på irritasjonen, men tror dette vil gjøre virus/spyware-problemet verre enn med Vista.

Et godt antivirus, (AVG) en god brannmur (Commodo) og en god slump med sunn fornuft gjør underverker.

Lenke til kommentar
Når jeg installerte en ren windows 7 installasjon over XP (ikke "oppgradering), så ble faktisk ikke filene som lå på harddisken installasjonen skjedde på, slettet. Programmer ble ubrukelige pga regissterfjerning (?), og fikk endret filetternavn til .old, men det var ikke så farlig.

Uansett, vil det også være sånn hvis jeg installerer en ren win 7 build 7100 over 7000? Har bare mulighet for recovery som jeg lagde for en god stund siden, så det hadde vært kjipt å miste filer. Alternativet er en investering av harddisk :D

Om du ikke velger å formatere vil installasjonen ta vare på filene dine. Velg avanserte innstillinger der du velger partisjonen du skal installere på.

Du kan oppgradere med et triks, men det kan skape unødvendige problemer. Bedre å kjøre en ren installasjon.

Et godt antivirus, (AVG) en god brannmur (Commodo) og en god slump med sunn fornuft gjør underverker.

Bare synd de fleste ikke har så...

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Hei folkens!

Jeg har for øyeblikket Vista, men er litt interessert i å oppgradere til Windows 7 når det kommer. Men jeg ble litt skuffet da jeg leste et par artikler her om dagen om at Windows 7 ikke blir stort raskere enn Vista. Særlig på applikasjoner så blir det ikke stor forskjell.

Hva har dere å si til dette? Stemmer det? Eller er dette bare sånne dumme artikler som dukker opp fordi journalisten vil skrive en sak om noe som han vet at mange vil lese om?

http://www.idg.no/computerworld/article132318.ece

http://www.digi.no/812706/knapt-merkbar-be...e-med-windows-7

Endret av 1-2-3
Lenke til kommentar

Selv vil jeg anbefale Windows 7 over Vista any day of the week.

Har ikke jobbet mye med Vista, men jeg er mye mer fornøyd med Windows 7 så langt.

http://blogs.zdnet.com/hardware/?p=3236&page=2

The bottom line is that the more I use Windows 7 the more I like it. Sure, we’re looking at a beta build here and not the final code, so things could change between now and release (although realistically final code ends up being faster than beta code). Also I still have some nagging issues relating to the interface, and some concerns that the UAC changes will break applications and other code, especially installers, but overall Windows 7 beta 1 is a robust, solid bit of code.

Sure, Windows 7 is not XP, and never will be (thankfully). And if you’re put off by things such as activation and DRM, then Windows isn’t the OS for you (good news is there are others to choose from). But if you’re looking for a solid OS then Windows 7 seems ready to deliver just that - a fast, reliable, relatively easy to use platform for your hardware and software.

02-01-2009-12-34-11.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...