Gå til innhold

Musikkproblemer med Nokia N82

Anbefalte innlegg

Jeg la inn musikk på Nokia N82 da jeg glemte MP3-spilleren min hjemme en dag. Etter det ble mobilen ekstremt treg. Er det andre som har slitt med det? Det er akkurat som om den henger seg både etter overføring av musikk og når jeg skal spille av. La inn en del musikk, men det skal vel egentlig ikke være noen begrensning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan være en god del ting som gjør at den blir treg. Det kan blant annet være multitasking som tar opp mye hurtigminne og CPU kraft, eller så kan det være at du har lagt inn litt for mye musikk som den bufrer opp, med treghet som en naturlig reaksjon. Bruker du minnekort? Isåfall, hvor stort er det? Og hvor mye musikk har du lagt inn? (antall GB/MB og antall sanger)

Lenke til kommentar

Det er jo en telefon i N-serien, og husker jeg rett er de medieorienterte så det burde ikke være noe problem. Kjører du mange programmer i bakgrunnen? Kan fort hende det har noe å si, har hatt Nokia 3230, N70 og N73 med S60 og opplevde det stadig vekk. :)

Lenke til kommentar

Min Nokia N73 hadde en tendens til å bli rimelig treg om jeg hadde 1GB + med musikk på den. Ender på visa var at jeg slettet all musikk, og nå går den greit igjen. Men det er jo naturligvis ikke et alternativ for deg om du noen ganger bruker den som musikkspiller. Tenkte jeg bare kunne si ifra om min erfaring med en lignende telefon.

Lenke til kommentar

Har du prøvd å oppdatere programvaren på mobilen? Bugs som dette kan virke som blir ofte ordnet i slike oppdateringer. For å sjekke om det er oppdateringer tilgjengelig kan du trykke *#0000#. Merk at hvis du bruker telenettet kan det koste mye penger med mindre du har ett pristak eller fri bruk. Du kan selvfølgelig også bruke Wi-Fi til dette hvis du har det tilgjengelig. Vil du ikke oppdatere på mobilen, kan du laste ned Nokia Software Updater på datamaskinen din og installere programvaren derfra. Jeg har opplevd litt problemer med det programmet, spesielt på Vista, men du får se hvordan det går.

I verste fall får du en nyere programvare på telefonen, så det skader ikke å prøve :).

Lenke til kommentar

Hei,

Slettet musikken og la til på nytt nå med litt færre sanger. Det fungerte mye bedre. Tror kanskje jeg hadde lagt inn litt vel mye litt for fort (fikk beskjed om at biblioteket måtte "repareres"). Nå fungerer det mye bedre. Oppdatere seg ville derimot telefonen ikke, da får jeg bare anmodning ikke fullført. Men nå fungerer den mye kjappere enn før. Takk!

Som takk for tips får dere denne filmen i gave, som dere sikkert har sett før, men som uansett er den morsomste jeg vet om:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...