Gå til innhold

115 i screen refresh rate?


defzx

Anbefalte innlegg

Jeg har en Targa Visinary 19".

Den kan kjøre på 115 hrtz på 1024 * 768.

Men Hvordan? i windows så står d bare 100 hrtz å så kommer 120 hrtz, Jeg skal jo ha 115 hrtz!.. Noen som vet hvordan? finnes det programmer som viser alt som det er mulig å kjøre på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Windows er ganske vrien sånn. Jeg vet ikke om det er mulig å stille den til andre valg enn det som står i menyene. (Mulig du kan gå inn og hacke litt på skjerm-driveren eller skjermkkort-driveren) I linux er det derimot langt større muligheter til å stille en drøss med parametere angående oppfriskning.

 

Men jeg skjønner ikke helt vitsen. Bildet er jo så godt som flimmerflitt ved 85Hz. 100Hz bør i hvertfall holde. Raskere oppfrisking gir bare mer uklart bilde og mer "utflyting" av pixler på grunn av økende signalforvrengning i VGA-kabelen.

Lenke til kommentar
du kan override refresh timen i dxdiag.

 

Start - kjør - dxdiag - more help - override... står at det er direct draw refresh rate da..

 

kanskje jeg tar helt feil her.. noen som har noen innvendinger?

Det gjelder bare i spill som kjører Direct3D tror jeg.. men ikke quote meg på det.. mener å ha lest det på amdzone elns..

 

Last ned programmet "reforce" og bytt manuelt på hertzen i den oppløsningen du bruker.. den legger det til i registeret, og neste gang du bytter til den oppløsningen vil refreshraten være det du satt den til å være i reforce..

 

eks. du velger 115Hz i 1024x768 på Default Monitor. Lagrer instillingene i registeret.. bytter til 1158x864 og ned til 1024x768 igjen.. Ét voilà :D

Enjoy, og lykke til :woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...