Gå til innhold

Windows 7 blir klar til jul

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg sitter nå å skriver på Release kanditaten til Windows 7, og den er enda enklere og mer stabil enn Beta build 7000, som jeg kjørte inntil en uke siden. Meningen min om Windows som et operativsystem har gått opp og ned som en luftballong under en orkan mtp på Vista sin (etter min mening labre) inntreden etter XP. Windows 7 ser ut til å rette opp i veldig mye, og om jeg kjøper Windows 7 er kun avhengig av prisen, da jeg er veldig fornøyd med selve OS'et.

Microsoft kommer vel ut med en Basic pakke, en Basic Home, Home, Home Premium, Home Ultimate, Pro Basic og så videre.

Lenke til kommentar
Gjest iskrem

Hei, selv om de er klare til jul er det for de fleste lurt å vente litt. Ca. 4-5 måneder slik at man er helt sikker på at man kjøper noe som virker, og som har fått oppdateringer. Når Windows Vista ble sluppet ut for salg hadde det jo masse feil og mangler, ved siden av oppstartsproblemer og treg ytelse. Etter at Vista Service Pack 1 oppdateringen ble lagt ut og installert, ble mange av feilene rettet opp i. Så et godt tips er å ikke kjøpe Windows 7 med en gang, vent til ekspertene har testet det ut og Microsoft har gitt ut oppdateringer.

Lenke til kommentar

Jeg har også installert Windows 7 RC1, og jeg må si meg veldig fornøyd. Har funnet veldig lite å sette fingeren på enda, synes operativsystemet virker raskt og sammensatt. Nå har jeg dog ikke dypdykket i funksjonene da, og holder meg til de enkle ting som filhåndtering og surf/chat. For de som vil teste kan dere laste ned her. Et par sitat fra nedlastingssiden:

"You don't need to rush to get the RC. The RC will be available at least through July 2009 and we're not limiting the number of product keys, so you have plenty of time."

"Watch the calendar. The RC will expire on June 1, 2010. Starting on March 1, 2010, your PC will begin shutting down every two hours. Windows will notify you two weeks before the bi-hourly shutdowns start. To avoid interruption, you’ll need to install a non-expired version of Windows before March 1, 2010."

System requirements:

• 1 GHz or faster 32-bit (x86) or 64-bit (x64) processor
  • 1 GB RAM (32-bit) / 2 GB RAM (64-bit)
  • 16 GB available disk space (32-bit) / 20 GB (64-bit)
  • DirectX 9 graphics processor with WDDM 1.0 or higher driver

Lenke til kommentar

Prøvde RC'en i helga og må si meg imponert på mange områder, den inkluderte driverstøtten bl.a. Samtlige drivere for mitt system var inkludert, noe som førte til at jeg ca en halvtime etter jeg putta CD-en i stasjonen satt og spilte TF2. Dette er riktignok noe jeg er vant til fra linuxbaserte systemer, men flott at microsoft kommer etter.

Ellers virket systemet stabilt og raskt, lite å utsette etter den lille timen jeg brukte det. Vurderer allerede om jeg skal kjøpe en lisens.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...