Gå til innhold

Primary disc Vista

Anbefalte innlegg

Jeg skal formatere dataen min/ installere vista på nytt. Jeg har 2 HDD'er en på 500 GB og en på 1 TB. Jeg tenkte på partisjonere den på 500 GB i to deler 50 GB og 450 GB. Jeg lurte på hvordan jeg kan velge å installere vista på den partisjonen med 50 GB men bruke partisjonen på 450 GB som primary HDD så programmer blir installert der.

Jeg er ikke veldig god med data så det hadde vært veldig hyggelig om jeg fikk litt hjelp:P

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel å boote opp fra Vista-DVD plata du har å velge custom i stedet for express når det kommer til partisjonering/hvor og hvordan du skal installere. Så sletter du en eventuelt partisjon på 500GB disken og deler den opp. Husk backup ettersom alt på 500GB disken vi bli slettet.

Vil du resize uten å ta backup men likevel beholde filene kan du bruke program som partition magic. Men jeg ville ha gått for løsning 1.

Siden 1TB disken ikke skal være inne i bildet her ville jeg ha nappet ut kablene på denne under installasjonen for å være på den sikre siden ;)

Etter installasjon vil programmer automatisk installeres på den partisjonen du installerte systemet på, i ditt tilfelle 50GB partisjonen. Du kan endre path til programfiler i registeret men jeg ville ha valgt 450GB disken manuelt når du installerer programmer i stedet for å rote i registeret :)

Lenke til kommentar

En annen ting som kan være greit å være klar over. Når du er i menyen med partisjonene, har man ikke noen valg for å velge hvilke partisjon man vil innstalere Vista på. Man må merke den partisjonen man vil bruke å trykke next.

Dreit meg ut der selv å måtte instalere pånytt en gang, så tenke jeg skulle si fra :)

edit: Kan være jeg blander med W7 men tror ikke det.

edit2: Du kan og endre stien til bruker mappene dine etter at du har innstalert.

Sånn at du får dokumenter, musikk, videoer osv på 450gb disken din.

Du finner dette ved å høyretrykke på mappene velge egenskaper og plasserings tabben.

Endret av Kule-Ku
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...