Vaenas Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 (endret) Avatar med stroke. Først går du på nett finner et bilde du ønsker. Sånn som vi valgte dette bildet i tutorialen her. Etter at man har kopiert et slik bilde åpner man Photoshop og trykker ctrl+n for å åpne et nytt dokument i den størelsen du trenger. Etter det trykker du enkelt ctrl+v for å lime bildet inn i photoshop dokumentet. Deretter velger du Crop tool for å kunne velge ut den delen av bildet du selv vil ha, når du bruker Crop tool må du holde inne Shift for at croppen skal bli slik du ønsker deg. Deretter når det er gjort går du opp i Image og trykker Image size for å få opp boksen visst på bildet, da velger du å ha 100 px for at den skal passe på dette forumet. Når dette er gjort velger du Rectangular marquee tool og holder inne shift når den nesten er helt ute i en av kantene og marker alt uten om det ytterste, deretter høyre klikker du på bildet og velger: Select inverse. Når dette er gjort kan du trykke Delete knappen for å fjerne det ytterste. Når dette er gjort kan du dobbelt klikke på layeret som bildet ligger i for å trykke på stroke og skifte om til 1 px. Når dette er gjort har du laget din egen avatar med stroke. Jeg går ut ifra at dere skjønner at dere må lagre bildet som .png også. Også hvis du fulgte denne tutorialen med samme bildet som meg som utgangs punkt skal avataren se slik ut: Endret 10. mai 2009 av Vaenas Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Forståelig og god tutorial, men det er da ikke så vanskelig å lage en ramme at det trenger tutorial ? Gjorde det i paint jeg. Lenke til kommentar
Vaenas Skrevet 10. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2009 Gormers er utrolig mange som ikke kan det skal jeg si deg. Lagde det for at folk faktisk kan klare å lage slikt. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Men det er kanskje litt overkill med en tråd per tutorial/tips. En guide i et vanlig innlegg og en link til det innlegget i førstepost hadde gjort samme nytten. Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 (endret) Forståelig og god tutorial, men det er da ikke så vanskelig å lage en ramme at det trenger tutorial Å joda. Photoshop er gresk for meg, og med enkle tutorials som dette kan jeg kanskje lære meg litt jeg også. Takker og bukker, Vaenas! Men det er kanskje litt overkill med en tråd per tutorial/tips. En guide i et vanlig innlegg og en link til det innlegget i førstepost hadde gjort samme nytten. Jepp, enig i den. La folk få poste sine tutorials som innlegg i denne tråden, og link til innleggene i førstpost. EDIT: Oh, skills. B) Hm, ble din ramme litt "sterkere" enn min? Endret 10. mai 2009 av Mokko Lenke til kommentar
Vaenas Skrevet 10. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2009 Men det er kanskje litt overkill med en tråd per tutorial/tips. En guide i et vanlig innlegg og en link til det innlegget i førstepost hadde gjort samme nytten. Sant Lakus, hvordan lenker jeg til poster innenfor en tråd da? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Øverst i det gjeldene innlegget, er det et tall. I ditt tilfelle, #6. Du høyre trykker, og kopier kobling. Lenke til kommentar
Vaenas Skrevet 10. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2009 Ja fant det ut selv, har allered gjort det i tutorial tråden. Lenke til kommentar
Odesseiron Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Stenges etter forespørsel fra trådstarter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg