- FuzioN Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Hvordan gjør man ting gjennomsiktige i GIMP? Den skal prøves ut nå, AH. EDIT: Fint om du legger ved bildet du manipulerer, så andre kan bruke det samme bildet og sammenligne resultat osv. Godt forslag! Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Forstår ingenting av denne pen tool tingen, får den ikke til å gå rundt armen. Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Bildet jeg bruker ligger helt nederst. Astjonas: Jeg lærte meg det i overigår, så jeg klarer ikke å forklare så mye mer.. Kanskje dette hjelper. (IKKE LAGET AV MEG) Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Når du er ferdig med å omringe bildet ditt med pennestrøk, går du på brush-toolet. Velg en myk brush på 5 pixler. Gjør forgrunnsfargen hvit, og farg bakgrunnslayeret ditt svart. Hvordan gjør jeg dette? Lenke til kommentar
- FuzioN Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Hvordan lager man sånne rammer som er på min avatar? Det kan vel Vaenas svare på. Btw, det heter forgårs. Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Når du er ferdig med å omringe bildet ditt med pennestrøk, går du på brush-toolet. Velg en myk brush på 5 pixler. Gjør forgrunnsfargen hvit, og farg bakgrunnslayeret ditt svart. Hvordan gjør jeg dette? Velg svart som bakgrunnsfarge, gå på bakgrunnslayeret og trykk ctrl+backspace. Kan editere det inn i tutorialen. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 (endret) Skjul Lage en "omringende lyse-effekt" Skjul 1Velg bildet du vil lage en omringende lyse-effekt på. Jeg valgte pokémonen Haunter.Lag et nytt lag (eller 'layer')2Velg pen-toolet med disse instillingene og tegn et bølgemønster rundt bildet ditt. For å gjøre dette tegner du først en linje på skrå mot høyre oppover, slipper når du har kommet forbi bildet, og lag en enkel bue. Hold inne musa når du er ferdig med den enkle buen og bu den litt mer. Så lager du ei linje over til andre siden igjen og repeterer helt til du er ferdig. Dette kan kreve litt prøving-og-feiling.3Når du er ferdig med å omringe bildet ditt med pennestrøk, går du på brush-toolet. Velg en myk brush på 5 pixler. Gjør forgrunnsfargen hvit, og farg bakgrunnslayeret ditt svart (Velg svart som bakgrunnsfarge, gå på bakgrunnslayeret og trykk ctrl+backspace).4Gå tilbake til penneverktøyet(husk å vær på rett layer nå!), og høyreklikk på pennestrøkene dine. Velg "stroke path".5Du får nå opp et vindu. Velg "brush" i drop-down menyen, og klikk den lille boksen under. Klikk OK. Høyreklikk på pennestrøkene og trykk "delete path", du trenger den ikke lenger.6Gå på layereffektene til layeret du lagde pennestrøkene i. Eksperimenter med outer-glow (og evt. inner glow) til du kommer til et resultat du liker.7Zoom inn på bildet (jeg zoomet inn 400%) og visk ut den delen av pennestrøkene dine som skal være bak bildet ditt.Du er nå ferdig! Det som er igjen av denne tutorialen er 100% valgfritt. Hvis du er fornøyd med bildet ditt trenger du ikke gjøre dette.8Gå på layeret med originalbildet og legg til en outer-glow effekt lignende den du ga til pennestrøk-layeret ditt.9Lag et nytt layer. Tegn rundt pennestrøkene dine med en glitter/sparkles brush med samme farge som outer-glowene du har laget. Legg gjerne til outer-glow her og.Endelig resultat:Glitter brush: http://www.obsidiandawn.com/glitter-photoshop-gimp-brushesHaunter: http://media.photobucket.com/image/haunter...l13/Haunter.png edit: glemte å legge til hvordan pen-toolbaren skulle se ut. Syntes min ble litt kul, litt urealistisk men.. ^_^ Endret 10. mai 2009 av Bruker-127711 Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 (endret) Når du er ferdig med å omringe bildet ditt med pennestrøk, går du på brush-toolet. Velg en myk brush på 5 pixler. Gjør forgrunnsfargen hvit, og farg bakgrunnslayeret ditt svart. Hvordan gjør jeg dette? Velg svart som bakgrunnsfarge, gå på bakgrunnslayeret og trykk ctrl+backspace. Kan editere det inn i tutorialen. Flott, fikk det til nå. Men, trenger også en forklaring på hvordan man "Går på layereffektene til layeret du lagde pennestrøkene i..". I am a noob, you know. B) EDIT: Haha, din var kul, Jonas. ^_^ Endret 10. mai 2009 av Mokko Lenke til kommentar
Vaenas Skrevet 10. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2009 Hvordan lager man sånne rammer som er på min avatar? Det kan vel Vaenas svare på.Btw, det heter forgårs. Sjekk innom i morgen lager en tutorial på det da. @Amos Halvspenn jeg likte tutorialen din så den ligger i første posten ser du kanskje. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Flott, fikk det til nå. Men, trenger også en forklaring på hvordan man "Går på layereffektene til layeret du lagde pennestrøkene i..". I am a noob, you know. B) Dobbeltklikker på layeret vil jeg tro Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 (endret) Lag et nytt lag (eller 'layer') Å faen, den missa jeg. Endret 10. mai 2009 av Mokko Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Herlig med en guide! Finnes det noen gratis programmer av Photoshop, eller en måte utenom pirat virksomhet hvor man kan få tak i photoshop gratis? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Det følger med en 30 dagers trial, ellers er GIMP gratis. Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Lag et nytt lag (eller 'layer') Å faen, den missa jeg. Hehe, å lage layere er utrolig viktig. For å komme til layereffektene har du layeret markert og trykker på "fx" under lista med layere. Eller dobbeltklikke, som det ble sagt. Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Ikke så verst fornøyd, faktisk. Lenke til kommentar
- FuzioN Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Kanskje du skulle laget den i 100x100? Men ellers, veldig bra. Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Lagde en liten til på noen minutter. Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 (endret) Lage refleksjon av bilde/tekst Skjul No skal eg lære deg korleis du lager refleksjon av tekst eller bilete. Eg tok teksten "amos" som eksempel. Først, høgreklikk på layeret og velj "Duplicate layer" Gå på det nye layeret og trykk ctrl+t. Høgreklikk inni firkanten som kommer opp og trykk "Rotate 180", og så "Horizontal flip" Trykk på korleis som helst tool for å komme ut av transformation. Trykk APPLY. Flytt på layer#2 til det står et sted du er fornøgd med. Gå på layer-effects og trykk "blending options" Forandre på opacity til noko rundt 10% Du er no ferdeg! Legg til videre effektar hvis du vil Endret 11. mai 2009 av Amos Halvspenn Lenke til kommentar
Vaenas Skrevet 11. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2009 Legger den til i første posten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå