Gå til innhold

Spillserier som bør gjenopplives (del 2)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om de ikke lager et nytt system shock (2), så hadde det hjulpet godt på om noen kunne lage en patch eller lignende for å gi de to første spillene støtte for XP/Vista.

Tror det blir vanskelig å gjennskape noe så stemingsfult som SSH2, men det er kanskje verdt et forsøk.

Lenke til kommentar
Om de ikke lager et nytt system shock (2), så hadde det hjulpet godt på om noen kunne lage en patch eller lignende for å gi de to første spillene støtte for XP/Vista.

Tror det blir vanskelig å gjennskape noe så stemingsfult som SSH2, men det er kanskje verdt et forsøk.

Du kan jo prøve dette programmet for SS2.

http://www.strangebedfellows.de/index.php/topic,392.0.html

Og dette for SS.

http://sourceforge.net/projects/tsshp/

Lenke til kommentar
Men ikke et ord om X-com?? :huh:

Håper at det blir kommentert i neste artikkelserie. :)

Angående Elite skal arbeidstittelen på det neste spillet i Elite-serien visstnok være 'Elite: The Next Encounter.' Noen utgivelsestid har imidlertid aldri vært antydet en gang.

Husker ellers at jeg brukte mye tid på Flames of Freedom, men gikk lei etter den fjerde eller femte øyen som skulle frigis.

Endret av Kharan
Lenke til kommentar

Mange verdige titler. Husker ikke om dere har tatt for dere Planescape Torment før. Men, hvis ikke, så er det et flott spill som ligger ganske i samme gate som Quest for Glory, bare med en litt annerledes tilnærming til rpg/adventure konseptet.

Endret av Rata
Lenke til kommentar

NOLF og Dungeon Keeper er de to seriene jeg har blåst mest timer bort på iallefall. Begge fortjener en fortsettelse.

Om det noen gang kommer en "Spill som bør få en oppfølger" feature, så vil jeg nevne Giants - Citizen Kabuto. Et knallspill jeg spilte mye i samme periode.

Lenke til kommentar

Synes det er mildt sagt snålt at dere etterspør et nytt Elite når vi har X-spillene. På hvilken måte er ikke disse verdige "oppfølgere"? Å spørre etter noe mer komplekst enn disse må være for VELDIG spesielt interesserte, og SÅ fantastisk dypt var ikke Elite heller.

Min mening er at med X-spillene i tankene, så er det kun selve navnet "Elite" man kan savne.

Når det gjelder System Shock 2 (eneren har jo etterfølger i toeren), så må Deus Ex sies å definitvt være en verdig "åndelig" oppfølger. Nei, man er ikke ensom på en romstasjon, men det kan bli kjedelig i lengden det også. Invisible War og Bioshock er ikke verdige oppfølgere, men vi får se på Deus Ex 3 ...

Jeg har spilt Dungeon Keeper 1 og 2 til døde, og kunne gjerne håpet på nye oppfølgere til disse, men da må man først håpe at Bullfrog gjenoppstår eller noe slikt. Noen spill er bare så typiske for akkurat de utviklerne som laget det, at noen andre umulig kan gjenskape det.

Lenke til kommentar
Men ikke et ord om X-com?? :huh:

Det har jo kommet rimelig mange X-com spill, det nyeste er vel ikke så allt for mange år gammelt. Ingen av dem som nærmer seg kvaliteten til originalen, men fortsatt, det er ikke som om det ikke lages oppfølgere til serien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...