Gå til innhold

Mest gjennomført spill?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Selv om det er småting som irriterer meg med det (er vel ikke til å unngå) sier jeg Elder Scrolls: Morrowind.

Oblivion er også bra, men Det var noe med plottet og stemninga i Morrowind som gjorde et helt enormt inntrykk på meg.

Der traff du spikern i nåløyet! Det var noe enestående med Morrowind, atmosfæren i spillet! Helt klart et minneverdig, gjennomført spill.

Lenke til kommentar
Selv om det er småting som irriterer meg med det (er vel ikke til å unngå) sier jeg Elder Scrolls: Morrowind.

Oblivion er også bra, men Det var noe med plottet og stemninga i Morrowind som gjorde et helt enormt inntrykk på meg.

 

Er så enig. Men det er rart. Jeg greier ikke få den samme stemninga om jeg spiller Morrowind nå. (Har prøvd :p)

Uansett. Det er min klart beste spillopplevelse noen gang!

Lenke til kommentar
Jeg er enig i FF7 og HF her, esse. Men du kan da ikke mene at GTA 4 ikke er gjennomført? Jeg mener, det er jo et ganske annerledes spill enn San Andreas på mange måter, men det er mer fokus på historie og det hele er mer seriøst, poenget er at det er gjennomført BRA, men nesten helt fjernt fra San Andreas. Skuespillet, og den geniale regisseringen av cutscensa, livet i byen, manus og effekter... Jeg digga det jeg :mellow:

 

For et sandkassespill å være svikter GTA 4 på fler områder. Byen er alt for stor, og du bruker for lang tid i baksetet på en taxi i forhold til hvor mye tid du kunne ha brukt på andre ting. Videre er ikke byen en gang litt spennende, og du får heller ingen ting ut av å saumfare den. Dessuten, for mitt vedkommende i hvert fall, var det 3. gang jeg var i Liberty City og det er ikke veldig imponerende at de ikke klarer å komme opp med en ny by når de skal revitalisere serien. Oppdragene er relativt like, og alt for lang tid av spillets er begynnelsen preget av opplæringsoppdrag - dessuten er det utrolig irriterende at det ikke finnes checkpoints i oppdragene. Grafikken er jo innmari fin og noen av cutscenene er ganske bra - men det hjelper ikke når spillet er kjedelig.

Lenke til kommentar
Jeg er enig i FF7 og HF her, esse. Men du kan da ikke mene at GTA 4 ikke er gjennomført? Jeg mener, det er jo et ganske annerledes spill enn San Andreas på mange måter, men det er mer fokus på historie og det hele er mer seriøst, poenget er at det er gjennomført BRA, men nesten helt fjernt fra San Andreas. Skuespillet, og den geniale regisseringen av cutscensa, livet i byen, manus og effekter... Jeg digga det jeg :mellow:

 

For et sandkassespill å være svikter GTA 4 på fler områder. Byen er alt for stor, og du bruker for lang tid i baksetet på en taxi i forhold til hvor mye tid du kunne ha brukt på andre ting. Videre er ikke byen en gang litt spennende, og du får heller ingen ting ut av å saumfare den. Dessuten, for mitt vedkommende i hvert fall, var det 3. gang jeg var i Liberty City og det er ikke veldig imponerende at de ikke klarer å komme opp med en ny by når de skal revitalisere serien. Oppdragene er relativt like, og alt for lang tid av spillets er begynnelsen preget av opplæringsoppdrag - dessuten er det utrolig irriterende at det ikke finnes checkpoints i oppdragene. Grafikken er jo innmari fin og noen av cutscenene er ganske bra - men det hjelper ikke når spillet er kjedelig.

 

Byen er for stor?, den var ny. Du bruker jo overhodet ikke langt tid hvis du bruker fast travel metoden i taxien, da er du der på et blunk. At du synes det er kjedelig er greit nok, men det er nok smak og behag, GTA 4 går lett under et av de beste spillene i nyere tid, og at det er bra gjennomført er det ingen tvil om.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Siden Final Fantasy VII, Oblivion og Ocarina of Time er nevnt av andre kan jeg nevne Rayman 2: The Great Escape. Spillet er utrolig gøy og musikken er et mesterverk. Av andre som er nevnbare er det jo Banjo Kazooie og Super Mario 64. Final Fantasy X og XII kommer også høyt oppe på lista.

Lenke til kommentar
Rayman 2: The Great Escape. Spillet er utrolig gøy og musikken er et mesterverk.

Helt enig :D Det var et av de første spilla jeg eide selv og fullførte, og gjett om jeg var glad for det.

 

Det er sjeldent av barnespill å ha en så god atmosfære (grafikk og lyd) og originalitet. Ellers var det ingen mangler i det spillet bortsett fra at det var ingen premie man fikk for å finne alle hemmeligheter, og at spillet kanskje var litt lineært (dog variert) for den eldre garde. Ellers er det spillet perfekt, og få spill etter det har vært like originale eller hatt så god kontroll.

 

Ryan davis om spillet:

http://www.gamespot.com/gamespot/features/...games/p-24.html

Endret av Gormers
Lenke til kommentar

Vanskelig å velge da det er så mange spill som er bra gjennomført. Men av de nyeste spillene er vel Super Mario Galaxy det best gjennomførte spillet jeg har spillt. Av de eldre er det vel Zelda A Link to the Past som jeg synes er best gjennomført. Men Zelda: OoT, MM, WW, Paper Mario: The Thousand Year Door, Mario 64, Super Mario Kart, Top Gear og mange andre er veldig høyt der oppe.

Lenke til kommentar

I min mening så er det "Mafia". Historien til Mafia var bare konge! Man fikk en skikkelig feeling av å være en gangster, også ikke for å glemme de dramatiske oppdragene mot slutten! Man fikk liksom prøve seg på alt (minus det forferdelige kappløp oppdraget!). Allerede i starten blir spillet bra, når du i taxien din må kjøre vekk 2 gangstere fra en annen familie.

 

Musikken er gammeldags og gir en skikkelig feeling når man løper rundt på gata eller kjører i bil. Politiet reagerte på om du kjørte på rødt lys, om du kjørte for fort og når du har våpen i hendene. Bilene er fine og grafikken er enda knall for sin tid!

 

Gleder meg så sykt til "Mafia 2". Jeg er sikker på at den lever opp til det episke nivået "Mafia" var på! Screw multiplayer, jeg vil heller ha en knallgod storyline med character development!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...