Gå til innhold

Noen tips til når jeg skal skaffe meg ny spill PC?

Anbefalte innlegg

Hei, nå har jeg hatt komfirmasjon, og tenke jeg skulle bruke litt av pengene på en ny Spill pc for bruk til WoW (World of Warcraft). Jeg tenke jeg skulle bestille en PC fra Komplett Gamer, jeg hadde tenkt meg en PC til rundt 12 000 + skjerm, så derfor kom jeg frem til dette når jeg var inne på komplett for å finne noe:

http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10390 <--- Komplett Gamer, AMD Dragon.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=347590&CKS=PCW <--- Samsung 22" LCD Syncmaster T220HD

Jeg har da altså tenkt å velge bort Roccat musa og Fatality headsete inne på 'Konfigurer Selv' siden jeg har headset og musa, men G15 kunne være en bra oppgradering fra mitt dårlige tastatur.

Så til saken, er denne pc'n er godt valg vis jeg skal en PC som klarer dra WoW på fult? Eller burde jeg velge en annen PC fra Komplett? Eller er det kansje en enklere å biligere måte å skaffe seg en bra Gamer PC på? Min far skjenner jo en som jobber med å bygge PCern...

Takk på forskudd! :lol:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Velg denne CPU bare 20kr mere

AMD Phenom II X4 940 Black Edition 125W, AM2+, 8MB Cache, 3,0Ghz, Boxed [info]

Skjermkort

Sapphire Radeon HD 4890 1GB GDDR5 PCI-Express 2.0, 2xDVI-I, HDMI, HDCP, Full-Retail [info] 210kr mere

HHD

Samsung SpinPoint F1 640GB SATA2 16MB 7200RPM bytt til denne, 1kr mere eller no

Hovedkort:

Gigabyte GA-MA78GM-US2H, Socket-AM2+/AM3 AMD 780G+SB700, ATX, DDR2 , Firewire, GbLAN, HDMI, PCI-Ex(2.0)x16 [info] -908.28

her spare du 600kr, Får raskere PC

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Skal selv se meg om etter ny spill-pc til helga, og lurer på:

Når man ser på den lista over ting man eventuelt kan bytte til av andre varer på komplett.no's ferdigoppstatte liste på f.eks. den som er linket til i førstepost, er det slik at alle delene passer sammen? F.eks. om jeg velger det billigste kabinettet eller et annet grafikkort?

Lenke til kommentar

Bare lurer på, min pc er nesten umulig å spille på lengre. Den bare klikker og hopper ut til skrivebord flere ganger på 5 min og det ødelegger totalt spillgleden. Den reagerer heller ikke lengre når jeg putter i cd i cd-driveren. Har prøvd det meste uten å lykkes. Så tenkte at jeg skulle heller kjøpe meg en ny pc, men er det best å vente til Win 7 kommer? Har nemiig ikke hastverk da jeg har konsoller å spille på uansett, og er heller ikke noe fan av Vista.

Lenke til kommentar

Var ikke meningen å prøve å "kapre" tråden. Lurte egentlig bare på om det var best å vente til høsten da Win 7 leveres med ny pc :) . Har ikke formatert pcen på lang lang tid, så det kunne jeg kanskje ha prøvd, men da må jeg ha ny xp-cd. Finner aldri igjen den som kom med maskinen i det rotet her :p Er det denne jeg måtte kjøpt eventuelt? http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=147805&model=

Lenke til kommentar
Spill pc vil du ikke merke noe om kjøper Amd eller Intel, så lenge de har ca samma mhz.

Amd Phenom II og Core 2 serine er ca like raske.

I7 er par fps raskere i spill.

Greit med intel hvis du skal klokke etter en stund da.

Amd clocker like bra. Extrem overclocker like amd veldig etter Phenom 2 kom. Siden kan starte pc med -250c flytene helium. det får du ikke til med intel. Ikke at blir noe problem siden flyten helium er drit dyrt. Btw 6,8ghz har AMD Phenom II X4 955 Black Edition vært opp i. Med all core active.

Amd bedre kjøp en Core 2 serien. Når gjelder spill. Men I5 serien så kommer i september kommer til bli bra på pris og utelse.

Lenke til kommentar

"Amd clocker like bra. Extrem overclocker like amd veldig etter Phenom 2 kom."

Kan du omformulere? Intel er enkelt og lett å klokke, og er kjent for å tåle mer. Da snakker jeg om med den vanlige boxvifta. Jeg veit ikke om oppsettet ditt med flytende helium hjalp trådsatrter veldig. Har en e6400 jeg har kjørt på mellom 3.2 og 3.6 på vann i snart to år, like fin ennå. Det første året kjørte jeg på luft.

Lenke til kommentar

Jeg har Intel core 2 QX9650 så main PC.

Det for mye spenning til cpu dreper den. Og det er ingen CPU så er like.

Og det er mye enklere OC duo CPU en Quad cpu, Du får ikke pumba opp FSB like mye.

AMD Phenom II eller I7 om skall kjøpe pc i dag. Eller vente til I5. I5 er den serien så skall ta over for Intel Core 2. I3 blir vel for Laptops cpu.

Og jeg anbefaler Quad siden mange spill er laga for Xbox og blir porta over til pc. Da trenger du mere CPU power. Exempel på det er GTA 4

xtremesystems er hvor leser new/og OC. Han så eier siden er sponset av intel. Og der hvor dem aller best overlocker.

Men vart my OFFTOPIC :p

Endret av Agrophel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...