Decline Skrevet 17. juli 2003 Del Skrevet 17. juli 2003 Har store problemer med 3dmark 03. Jeg får installert det og sånt helt uten problemer. Og 3dmark 2000 og 2001 og sysmark funker perfekt. Men 3dmark 03 starter rett og slett ikke opp! Jeg starter programmet, det kommer opp "splash screen", men akkurat når den er ferdig, høres det en lyd, som om den gjør noe med diskettstasjonen eller noe rart, og så akkurat når den skal til å komme til selve programmet, quitter den helt uten videre. Har directx 9, nyeste nvidia driverne, xp1800+@2000+ , geforce 4 mx460, WD 120gb, win xp pro, osv. men har ikke NOEN andre problemer, så det er i grunn veldig rart... Noen som har en idè om hva som kan være feil? Fant ikke noe passende i FAQ'en deres... Lenke til kommentar
salomo Skrevet 17. juli 2003 Del Skrevet 17. juli 2003 Tror ikke du får kjørt testen fordi skjermkortet ikke støtter 3dmark03. Det var iallefall tilfellet med mitt gamle mx440 kort. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 17. juli 2003 Del Skrevet 17. juli 2003 Tror ikke du får kjørt testen fordi skjermkortet ikke støtter 3dmark03.Det var iallefall tilfellet med mitt gamle mx440 kort. tror nok det er dette som er tilfellet ja Lenke til kommentar
genesis Skrevet 17. juli 2003 Del Skrevet 17. juli 2003 direcX, jeg mener å ha lest (jeg har selv MX460) at det er pga. mx kortene ikke støtter (på noen måte.... ??) dx9. kjør "dxdiag" fra startlinjen --> display --> test (begge to) enten det, eller så var det kanskje pga. mx kortene ikke hadde pipelines nok. bruk søk funksjonen og jeg tror du vil finne noe, ikke fortvil. bare oppgrader når A64 kommer, da vil man også finne rimelig fete 3dkort på markedet :wink: Lenke til kommentar
Decline Skrevet 17. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2003 Er vel mulig det ja. Har testet det med dxdiag, funker fett der. Men vet jo at det er en del det ikke støtter, pixel shading og noe sånt, som det jo var en del av i 01 også... (men der kunne jeg ihvertfall kjøre testen). Har ikke tenkt å kjøpe nytt skjermkort for å få kjørt programmet nei :wink: Kjøper ikke 3dkort hver dag jeg...Sist jeg oppgraderte skjermkortet var etter mitt geforce 2 mx (200 eller noe)... Dårlig gjort Lenke til kommentar
nogard Skrevet 17. juli 2003 Del Skrevet 17. juli 2003 Har ikke tenkt å kjøpe nytt skjermkort for å få kjørt programmet nei Kjøper ikke 3dkort hver dag jeg...Sist jeg oppgraderte skjermkortet var etter mitt geforce 2 mx (200 eller noe)... Ironisk at geforce 4 mx serien bruker geforce 2 gpu. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 17. juli 2003 Del Skrevet 17. juli 2003 Det er mulig at ditt skjermkort ikke funker mot 3DMark 2003, men jeg har samme problemet, og jeg har Sapphire 9800 pro, så det burte ikke være et problem der for meg, men jeg testet det igjen etter at catalyst 3.5 driverne kom, og tok ned 330 patchen, og da fungerte den. Men når jeg i dag skulle teste igjen, med den nye catalyst 3.6 drivern så fikk jeg samme problem. Første gang så ble skjermen blå, med masse hvit skrift, men før jeg rekker å lese, så restarter maskinen. Når jeg kom inn igjen, la jeg patchen inn igjen, og da kom jeg litt lenger, 3DMark 2003 ruta kom opp (den første) for så at den ble blå, og restartet. Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 17. juli 2003 Del Skrevet 17. juli 2003 ja hadde et mx 460 kort før og det funket helt fint i 3dmark 03 men det klarte bare 1 test den med flyene hehe Lenke til kommentar
Decline Skrevet 17. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2003 Det virker egentlig ikke som det er noe med skjermkortet... Hva vet jeg, men jeg får ingen meldinger, det starter opp, men avslutter brått rett etter det har kommet en liten lyd som ligner en 'diskett-som-jobber' lyd... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå