Gå til innhold

Ser denne bra ut?

Anbefalte innlegg

Hey folkens!

Jeg skal handle en pc får 3dsmax, combustion og photoshop! Jeg vil bare høre hva derre synes om denne. Jeg velger geforce 4200 pga. av at jeg skal modde den til et quadro kort pluss at radeon kortene fungere ikke noe bra med 3d programmer som eks. 3dsmax, lightwave etc.

Prossesoren valgte jeg pga. av at 3dsmax kan utnytte hyper treathing eller hva det blir kalt.

Beklager at jeg ikke har prisen på hver del :yes:

-----------------------------------------------------------------------------

Montering inkl 2 års garanti Misc Bygd av Hattelco MED Operativsytem, TUNDRA-COMPUTER SYSTEM 1

Standard Garanti Misc 3 Års Garanti Og Support For Tundra PC, 3 YEARS WARRANTY PSW 1

Kabinett Aopen Case ATX Tower Black 350W PSU USB 2.0 Silent PSU, H600B 1

Hovedkort Microstar Mainboard S-478 Intel 865PE ATX Audio LAN SATA 800MHz Retail, MS-6728/865PE NEO2-LS 1

Processor Intel CPU Intel Pentium 4 mPGA-478 2.6GHz 800MHz 512kB Boxed, BX80532PG2600D 1

Minne Apacer Memory 512MB PC-400 DDR PC3200 Orginal, 512MB PC-400 2

Skjermkort Aopen VGA-Card Geforce 4 128MB 8X AGP TV-Out V-In DVI Retail, GF4 TI4200 8X-DVC128(N8) 1

Diskettstasjon Samsung Floppy Disk Drive 1.44MB 3.5" AT Internal Black, SFD-321B/LBL1 1

Harddisk Wd Harddisk 120.0GB IDE 7200RPM UDMA-100 3.5" , WD1200BB 1

CD / DVD Microstar DVD-ROM 16X/48X ATAPI Internal Black Retail, MS8216BL 1

CDRW / DVDRW Ingen

Tastatur Logitech Cordless Desktop MX Norwegian Black Retail, 967300-0108 1

Monitor CRT Samtron Monitor 19" TCO99 96kHz 0.22 Samtron, 96P

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Glimrende oppsett! Den er rask og sikkert veldig bra til de tingene du nevner. (Antar du har sjekket en del SPECview 7.0 benchmarks)

En liten ting: Kanskje jeg ville valgt en Combo DVD-rom CD-brenner i stedet for bare DVD-rom. og kanskje en stillegående harddisk i siden resten av oppsettet ditt (kabinett/PSU, Intel Boxed kjøler) er gansk stillegående.

Om du vil ha godt med skjermflate og har plass på pulten din ville jeg kanskje ha valgt 2 stk 19" skjermer og kjørt dual-view på dem. Det er virkelig fett! Har selv kjørt med 2 skjermer med til sammen 2560x1024 i oppløsning på desktopen og det er deilig. Hvis du har lite plass på skrivebordet og tykk lommebok så kan også 2 stk 17-19" LCD anbefales.

Lenke til kommentar

Takk for den! :)

jeg vil helst ikke gå over 12500kr, så noe combo greier blir det ikke noe av. Finnes det ikke en special editon av Western Digital 120gig?

Jeg har en 17" som jeg kan bruke på sida når broren min drar til hæren. (han skal ha den nå) Ellers så har jeg en 8x brenner som jeg kan bruke, siden jeg brenner svært lite.

ostov

Lenke til kommentar

Versågod :)

Ok, da forstår jeg DVD-valget bedre.

WD's 120GB Special edition er den med 8MB buffer i stedet for 2MB.

Tror nesten jeg ville valgt en annen disk med 8MB buffer fordi WD støyer en del mer enn konkurrentene. Disse 8MB-diskene koster som regel en hundrelapp mer enn de med 2MB.

Lenke til kommentar

Åssen harddisk anbefaler du da? Jeg handler på psdata :)

Har egentlig ikke tenkte å klokke noe, Liker ikke å svi en prossesor. Er det sånn at intel prossesoren restarter hele pc'en hvis det blir alt for varmt?

ostov

Lenke til kommentar

Du skrev at Radeon-kortene ikke er noe tess til den type applikasjoner...

Det er heller ikke nVIDIA's kort før mod...

However; du kan modde f.x ATi Radeon 9700 til ATi FireGL X1 som er ett kort som er bedre enn Quadro-serien...

[PS!]Ja, jeg vet at prisen er høyere for ett slikt kort[/PS!]

Lenke til kommentar

" Er det sånn at intel prossesoren restarter hele pc'en hvis det blir alt for varmt? " Hvet jeg ikke men socket a (amd) har vertfall den funksjonen så d var merkelig hvis ikke d var d til p4 oxo.

jeg har Western 120gb 8mb ikke no problemer m den..

Har oxo en maxtor 160gb den er d heller ingen problem med men ta m 8mb cache vertfall utenom d så er d sikkert samme hva du velger..

Lenke til kommentar
Du skrev at Radeon-kortene ikke er noe tess til den type applikasjoner...

Det er heller ikke nVIDIA's kort før mod...

However; du kan modde f.x ATi Radeon 9700 til ATi FireGL X1 som er ett kort som er bedre enn Quadro-serien...

[PS!]Ja, jeg vet at prisen er høyere for ett slikt kort[/PS!]

Etter det jeg har lest er quadro kortene det beste nå får tiden. Har desverre ikke noen linker til de sidene jeg leste dette på. Mulig at du har?

Takk for svarene!

Lenke til kommentar
Åssen harddisk anbefaler du da? Jeg handler på psdata :)

Har egentlig ikke tenkte å klokke noe, Liker ikke å svi en prossesor. Er det sånn at intel prossesoren restarter hele pc'en hvis det blir alt for varmt?

ostov

Jeg så litt på harddiskene fra PSdata.. De har ikke seagate som jeg ville valgt, og de andre de har har enten ikke 8MB buffer eller så er de veldig mye dyrere enn den WD-disken du har valgt.

Så alternativene er:

* Kjøpe en rimelig disk med 2MB buffer

* Kjøpe en mye dyrere disk med 8MB buffer

* Kjøpe en rimelig disk med 8MB buffer fra en annen plass enn PSdata.

Overklokking er "vitenskapen" med å få prosessoren til å gå raskere uten å gi problemer som restarter, svidde prosessorer osv. Om kjøleløsningen du har valgt holder CPU'en på orginal hastighet under ca 50-60'C så er det rom for noe overklokking. (kanskje +10%?)

Lenke til kommentar

tror jeg ville valgt et 3dlabs kort, 3DLabs Wildcat VP880PRO 256MB DDR

eller 3DLabs Wildcat VP990PRO 512MB DDR, men visst du har skikkelig med penger kan du jo slå til med et 3DLabs Wildcat 4 7210 128+256MB DDR, til den rette sum av 19077,- på komplett, ellers så er det nok best med et nvidia kort til å kjøre 3smax, sliter litt jeg med mitt r9700pro, er ikke noe spesielt bra til hi-poly modeller

Lenke til kommentar

Takk for svar!

Jeg har nå bestilt ny pc ja. Grunnen til at jeg ikke tar et wildcat kort er pga. av det ikke har drivere til linux. "Spesial" driverene til 3dsmax funker bare til ver. 4,2. Prisen er alt for høy. Spiller suger på dette korte!

ostov

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...