Gå til innhold

Gjøre noe med sist endret (redigert)


Anbefalte innlegg

De fleste har vel sett en eller annen post der nederste del ligner noe ala dette

 

Denne posten har blitt endret av Blåbær: I dag, 10:10
mens opprinnelig post ble opprettet kanskje 10.08, ofte så ser man skrivefeil eller andre leifer osv og retter dem rett etter at man har postet. Det blir da veldig unødvendig å få denne meldingen opp. Enten så kan man fjerne den helt eller så hvis man endrer posten sin innen 10min så kommer ikke meldingen opp.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tviler på vedkommende som poster klarer i løpet av 10min å finne ut at han trenger å omredigere hele posten. Hvis det så er tilfelle så kan vedkommende skrive redigert og hva som er endret. Er bare det at det er så ofte veldig unødvendig med den endret teksten.

Lenke til kommentar

(pil opp) Postens originale dato og tidspunkt står over posten, postens tid for redigereing står under posten. (pil ned)

 

Syns det fungerer utmerket, da jeg liker å vite når en post er postet og om en post er redigert.

Endret av AltF4
Lenke til kommentar
Er da ikke noe negativt i å vite at en bruker har redigert innlegget sitt, uansett om Leif har vært på besøk eller ei. Stemmer nei til forslaget.

 

Er enig der. En skrivefeil må kunne endres, og det er greit at det står at det har blitt endret. Iallefall så lenge folk opplyser hvorfor de endrer noe, da med "EDIT: Rettet skrivefeil" som et eksempel. Når en mod endrer en tråd står det alltid hvorfor den har gjort det, og slik burde det også være for oss vanlige brukere!

Lenke til kommentar

Tillater meg å se på dette fra en moderators synspunkt. Det er veldig praktisk for oss å kunne se når et innlegg er redigert. La oss si at vi har fått en rapport om et innlegg hvor brukeren driver med personangrep kan det være greit å se om innlegget er blitt endret. For hvis innlegget nylig er blitt redigert kan det gi oss en pekepinn på at brukeren kanskje har prøvd å skjule dette. Da kan vi notere oss ned brukeren og følge litt nøyere med på de fremtidige innleggene til brukeren. Hvis innlegget ikke har blitt redigert og innlegget alikevel ikke inneholder personangrep kan vi vurdere saken som feilrapportering.

 

Jeg ser ikke noe problem med at det kommer opp "Redigert....." under innlegget, selv om man bare retter opp skrivefeil. Det er alment kjent at denne kommer opp ved en hver redigering. Da vil ikke denne skriften hentyde at man har endret noe i innlegget. For eksempel en påstand som senere viste seg å være feil. Så jeg ser helt ærlig talt ikke problemet. Det er isåfall et minimalt problem.

 

Er enig der. En skrivefeil må kunne endres, og det er greit at det står at det har blitt endret. Iallefall så lenge folk opplyser hvorfor de endrer noe, da med "EDIT: Rettet skrivefeil" som et eksempel. Når en mod endrer en tråd står det alltid hvorfor den har gjort det, og slik burde det også være for oss vanlige brukere!

Er enig i at å skrive "Edit:...." nederst i innlegg ved endring er en god vane alle brukere burde legge til seg. Det bør imidlertid være frivillig. Man ville uansett ikke kunne håndheve et krav om å gjøre slik på noen god måte. Men at det er en fordel for både brukeren selv og andre brukere at alle brukere skriver hvorfor de redigerer på innlegget sitt er jeg fullt og holdent enig i!

Endret av Snorre
Lenke til kommentar

Hvis det lar seg å gjøre det slik at redigert teksten ikke kommer om man gjør endringer før det har gått 5 min eller at moderatorer har mulighet til å se om innlegget har blitt redigert og kunne sett hvordan posten så ut før den ble redigert(noe slikt som gjøres på wiki'er), så håper jeg at funksjonen blir lagt til på forumet.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...