Gå til innhold

En ny økning av postboksstørrelsen!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg ba om dette før og det fungerte og postboks kapasiteten økte. Men ikke nok. Nå ser jeg at mange brukere har fylt opp sin innboks til randen, og det er veldig kjedelig, da vi ikke lenger får sendt pms til de med en full innboks.Selvfølgelig må man også slette noe, men det er jo veldig dumt, nærmest tragisk med en så liten kapasitet. Hva med å øke den ordentlig en gang for alle?

Endret av Paisley
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er da en av dem som helst ikke vil ha PMS i innboksen min. :rolleyes:

 

Uansett, hvor stor er kapasiteten til innboksene? Jeg har ikke hatt noe problemer med full innboks, enkelte her er tydeligvis mer populære enn meg. Det burde vel heller ikke være noe problem å øke kapasiteten så lenge det ikke går utover lastetidene og hvor raskt forumet er.

Lenke til kommentar

Da er du vel ikke poppis nok da.

Er plass til 300meldinger og med tanke på at meldinger omtrent ikke tar plass så syns jeg også at det talles kunne økes uten store problemer. Eneste tillegget ønsker meg er at nye registrerte brukere får kun lov til å lov til å sende maks 3 pm pr dag(grunnet spambot osv)

Lenke til kommentar
Jeg er da en av dem som helst ikke vil ha PMS i innboksen min. :rolleyes:

 

Uansett, hvor stor er kapasiteten til innboksene? Jeg har ikke hatt noe problemer med full innboks, enkelte her er tydeligvis mer populære enn meg. Det burde vel heller ikke være noe problem å øke kapasiteten så lenge det ikke går utover lastetidene og hvor raskt forumet er.

 

Link til den andre tråden jeg hadde om dette hvor TSP økte fra 125 til 300 meldinger for vanlige brukere, men jeg syntes iallefall dette er for lite, og mange sletter heller ikke og da får man ikke sendt meld. til andre brukere. Enten må man kunngjøre at alle går gjennom en "rydde" periode, eller så må man øke. Så vidt jeg vet, har vel ikke dette noe å si på hastigheten til siden?

Endret av Paisley
Lenke til kommentar

Så du mener at løsningen på at folk ikke sletter PM'er er å hele tiden øke kapasiteten?

 

Helt feil angrepsmetode spør du meg, geez, hvem er det som gidder å spare på 300 meldinger?

 

Da er det vel bedre å legge inn et varslingssytem eller noe som gir brukeren melding om at man nærmer seg maks grense og ikke kan motta fler meldinger hvis det ikke gjøres plass i innboks.

Endret av Snapcase
Lenke til kommentar
Så du mener at løsningen på at folk ikke sletter PM'er er å hele tiden øke kapasiteten?

 

Helt feil angrepsmetode spør du meg, geez, hvem er det som gidder å spare på 300 meldinger?

 

Da er det vel bedre å legge inn et varslingssytem eller noe som gir brukeren melding om at man nærmer seg maks grense og ikke kan motta fler meldinger hvis det ikke gjøres plass i innboks.

 

Jeg sier ikke at folk aldri skal slette meldingene sine, de bør de, men mange gidder ikke, og da er det utrolig kjedelig for oss andre som ikke får sendt meldinger til dem. Postboksen skal ikke bli full etter 3 måneder på forumet, en viss størrelse bør det være, si rundt en 500. Hvis man ikke skal øke, så får jammen meg moderatorer og admins komme med en kunngjøring om at folk må begynne å slette meldinger.

 

Hva med en liten pop-up som forteller deg at du nærmer deg, eller har, maks antall meldinger i innboksen, og at du ikke kan motta noen før du sletter noen? Tror ikke noen har behov for å spare på mer enn 300 meldinger.

 

Det er allerede en tekst som kommer opp og som sier at du ikke kan sende fler, eller motta flere meldinger før du sletter. Nei, ingen trenger å beholde alle meldingene, men kapasiteten er for lav uansett. Etterhvert får man meldinger man vil lagre. Mange gidder rett og slett ikke å slette meldinger, og dette gjør livet surt for oss andre. Om økning av kapasitet er uønskelig, bør iallefall mods gi klar beskjed til brukerne som har for mange meldinger, om at de må slette!

Endret av Paisley
Lenke til kommentar

Hvis folk er så late at de ikke gidder slette meldinger når de t.o.m får varsel om at grensen er nådd så ser jeg ikke hvordan du skal løse problemet ved å øke kapasiteten. Hva gjør du når den du så inderlig ønsker å få sendt en melding har nådd eventuelt neste tak og fortsatt ikke gidder å slette meldinger?

 

Løsningen med å øke kapasitet utsetter bare problemet hvis det er som du sier at hovedproblemet er folk som rett og slett ikke gidder å slette meldinger. Da ligger problemet et annet sted.

 

Dessuten er pollen litt tullete, hvis man svarer nei på første spørsmål er man sannsynligvis likegyldig til de to neste og skulle i så måte ikke behøve å krysse av noe mer (jeg får i hvertfall beskjed om å krysse av mer enn bare nei).

Endret av Snapcase
Lenke til kommentar

Har endret pollen.

 

Man kan ikke bare øke og øke som du sier, men den akseptable grensen syntes ikke jeg er nådd enda. En ny og høyere økning, lik kapasitet som f.eks moderatorer er noe jeg ønsker. Så kan man neste steg, eller allerede nå, få folk til å slette meldinger. Men da må også ledelsen/mods/admins komme med tiltak og kunngjøringer om at folk må slette!

 

Jeg ønsker en økning, for at mods og brukere etter det kan komme opp med en løsning på problemet, og hva man kan gjøre om folk ikke sletter. Postboksen skal ikke bli full etter 3 aktive måneder på forumet, jeg var et år på diskusjon.no og fikk en masse meldinger, uten at den ble mer enn halvfull. Den nedre grensen er ikke nådd mener jeg, og man får ta et videre tiltak for å få folk til å slette etter dette. Kapasiteten bør minimum økes til 500, så får man ta videre tiltak etter dette. Ønsker også svar og kommentarer fra mods eller admins angående denne tråden!

Endret av Paisley
Lenke til kommentar

For min del går det en hel del PM til diverse personer her inne, og det har det alltid gjort på alle forum jeg har vært medlem på. Nå har jeg en 81% full innboks, og jeg akter ikke slette noen enkelt nok fordi et er greit å ha PM i bakhånd til en senere anledning. Jeg ser egentlig ikke hvorfor noen er negative mot dette, da det ikke går på noen som helst måte negativt utover de som ikke bruker PM stort.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...