Howard Skrevet 17. juli 2003 Del Skrevet 17. juli 2003 TEST: AMD Athlon MP 2800+ AMD Socket A begynner å nærme seg slutten av sin levetid, og vi har allerede sett på den siste XP-prosessoren. MP-serien er også ved veis ende, og vi ser på siste siste tilskuddet til serien som har fått gleden av å bli beriket med 512 kB L2-cache. Les testen her. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. juli 2003 Del Skrevet 17. juli 2003 Flott test! Likte særlig den oppsummeringen av hvor mange prosent ytelsen hadde forandret seg fra 2xMP2600+ i forskjellige tester. Men jeg vil bare kverulere på en liten ting: - Nå er ikke lokk på CPU'en der for å spre varme men for mekansik beskyttelse av kjernen. Derfor blir det litt galt å kalle det for varmespreder. Intel kaller riktignok lokket for varmespreder men det er nesten utelukkende et markedsnavn for å fremme salget og beskytte kjernen mekanisk og ikke fordi hjelper varmetransporten nevneverdig. (Sorry, jeg "måtte" bare kommentere det) Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 17. juli 2003 Del Skrevet 17. juli 2003 Flott test! Likte særlig den oppsummeringen av hvor mange prosent ytelsen hadde forandret seg fra 2xMP2600+ i forskjellige tester. Men jeg vil bare kverulere på en liten ting: - Nå er ikke lokk på CPU'en der for å spre varme men for mekansik beskyttelse av kjernen. Derfor blir det litt galt å kalle det for varmespreder. Intel kaller riktignok lokket for varmespreder men det er nesten utelukkende et markedsnavn for å fremme salget og beskytte kjernen mekanisk og ikke fordi hjelper varmetransporten nevneverdig. (Sorry, jeg "måtte" bare kommentere det) Klar over saken, men det er jo navnet på saken, selv om det har en funksjon som gir dårligere kjøling Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 20. juli 2003 Del Skrevet 20. juli 2003 Klar over saken, men det er jo navnet på saken, selv om det har en funksjon som gir dårligere kjøling Det er kun Intel som kaller saken for Integrated Heat Spreader (IHS) AMD har alltid kalt saken for "lid", altså lokk, i alle sine dokumenter om både K6-2/K6-III -serien, Opteron-serien, og Athlon64-serien) Sånn sett kan man jo si Intel "lover" egenskaper som saken ikke har, mens AMD velger å kalle saken noe nøytralt og dermed ikke love noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå