Gå til innhold

TEST: AMD Athlon MP 2800+


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flott test! Likte særlig den oppsummeringen av hvor mange prosent ytelsen hadde forandret seg fra 2xMP2600+ i forskjellige tester.

 

Men jeg vil bare kverulere på en liten ting:

-

Nå er ikke lokk på CPU'en der for å spre varme men for mekansik beskyttelse av kjernen. Derfor blir det litt galt å kalle det for varmespreder. Intel kaller riktignok lokket for varmespreder men det er nesten utelukkende et markedsnavn for å fremme salget og beskytte kjernen mekanisk og ikke fordi hjelper varmetransporten nevneverdig.

 

(Sorry, jeg "måtte" bare kommentere det) :D

Lenke til kommentar
Flott test! Likte særlig den oppsummeringen av hvor mange prosent ytelsen hadde forandret seg fra 2xMP2600+ i forskjellige tester.

 

Men jeg vil bare kverulere på en liten ting:

-

Nå er ikke lokk på CPU'en der for å spre varme men for mekansik beskyttelse av kjernen. Derfor blir det litt galt å kalle det for varmespreder. Intel kaller riktignok lokket for varmespreder men det er nesten utelukkende et markedsnavn for å fremme salget og beskytte kjernen mekanisk og ikke fordi hjelper varmetransporten nevneverdig.

 

(Sorry, jeg "måtte" bare kommentere det) :D

 

Klar over saken, men det er jo navnet på saken, selv om det har en funksjon som gir dårligere kjøling :(

Lenke til kommentar
Klar over saken, men det er jo navnet på saken, selv om det har en funksjon som gir dårligere kjøling :(
Det er kun Intel som kaller saken for Integrated Heat Spreader (IHS)

 

AMD har alltid kalt saken for "lid", altså lokk, i alle sine dokumenter om både K6-2/K6-III -serien, Opteron-serien, og Athlon64-serien)

 

Sånn sett kan man jo si Intel "lover" egenskaper som saken ikke har, mens AMD velger å kalle saken noe nøytralt og dermed ikke love noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...