Gormers Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 hadde inntrykk av at Xbox var større i norge i forhold til spillsalg. Har selv ps3 men føler jeg møter på minst 5 xbox eiere for hver ps3 eier Lokalt, dvs ikke på det forumet her, men på skolen og i vennekretsen osv så føler jeg at flest har ps3. Lenke til kommentar
JoanTheMan Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 hadde inntrykk av at Xbox var større i norge i forhold til spillsalg. Har selv ps3 men føler jeg møter på minst 5 xbox eiere for hver ps3 eier Lokalt, dvs ikke på det forumet her, men på skolen og i vennekretsen osv så føler jeg at flest har ps3. Jeg føler 360 overvekt, jeg tror venner kjøper det de andre har for å kunne spille sammen, så når jeg og en til kjøpte 360 med en gang så kom mange etter for at vi skulle kunne spille sammen Lenke til kommentar
oyvindhauge Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Hvordan ville salgstallene ha sett ut hvis man tar med spill kjøpt av nordmenn i utlandet? Hvis man skal ta med salgstallene for Xbox 360 fra utlandet må man jo også ta med Playstation 3 sine salgstall fra utlandet, og da vil jeg tro de begge er ganske like, noe som igjen da ikke vil slå ut noe særlig overall. Men det er flott å se at Playstation 3 nå virkelig er på vei opp med en forbløffende fart etter en rimelig treig start. Det er antagelig som du sier, men jeg synes jeg oftere ser 360-spill til under 200 enn til PS3. Det kan jo selvfølgelig skyldes at jeg ikke har PS3 og dermed ikke ser så nye etter spill til den. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Norske spillere gir blaffen i finanskrisen. Klart vi gjør, vi er da Norge - verdens rikeste fattigste land! Lenke til kommentar
- FuzioN Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 @The Stig: Det er rart, men det er sant! Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Tar slike tall som kommer ut med en klype salt, og for å være helt enig: Jeg bryr meg lite om antall salgstall, så lenge maskinen jeg eier fungerer er jeg fornøyd- uavhengig av at 100.000 andre har kjøpt konsollen. Lenke til kommentar
Fenixen_InnleggNO Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 (endret) WEEHUU dama er hjemm og besøker foreldrene sine og har fått med seg broren sin nedstøva Nintendo Wii! Lite den skal crackes i morgen, også blir det nok kjøp av en Xbox360 snarest også, har lyst på gears, fable osv, men den skal også crackes. Ryker alt for mye penger på ps3 spill så da må en spare der en kan kjekt å høre at ps3 spill selger bra i norge.. Tror det kommer til å øke mye mer i året som kommer, Ps3 sitt spillgalleri for 2009 topper jo xbox sitt så inni granskauen, får håpe som andre har kommentert at MS har noe stort på vei som ennå ikke er annonsert.. Endret 10. mai 2009 av Fenixen Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Minuspoeng til Fenixen notert i The Book of Shame. Lenke til kommentar
oyvindhauge Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 WEEHUU dama er hjemm og besøker foreldrene sine og har fått med seg broren sin nedstøva Nintendo Wii! Lite den skal crackes i morgen, også blir det nok kjøp av en Xbox360 snarest også, har lyst på gears, fable osv, men den skal også crackes. Ryker alt for mye penger på ps3 spill så da må en spare der en kan kjekt å høre at ps3 spill selger bra i norge.. Tror det kommer til å øke mye mer i året som kommer, Ps3 sitt spillgalleri for 2009 topper jo xbox sitt så inni granskauen, får håpe som andre har kommentert at MS har noe stort på vei som ennå ikke er annonsert.. Hvis du har tid til å spille både 360 og PS3, men ikke råd til å kjøpe spill bør du vurdere å få deg en jobb. Feks Fable 2 får du for under 200. Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 mens PC går fra 19 til bare 10,1 prosent. Dette kommer vel bla av at Steam har fått så mange spill. Jeg kjenner flere som bare kjøper spill fra steam nå Eller kanskje fordi de jævla piratene holder på å ødelegge PC-spill markedet totalt? Lenke til kommentar
oyvindhauge Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Det er flere ting som kan forklare at PCen går tilbake i prosent i forhold til i fjor. 1. Markedet er større og dette utligner noe av PCens tilbakegang. Hvis jeg har regnet riktig har markedet økt fra ca 890 til 1003 milloner kroner. Omsetningen av PC-spill har allikevel sunket fra 169 til 101 millioner. 2. Nesten ingen nye gode spill til PC. Flere av de spillene som kom ut i de tre første måndene har allerede blitt utgitt på konsoll feks Sains Row 2, Mirrors Edge utover disse var det forholdsvis få må-ha tittler på PC. 3. Få kjøper PC-spill i overprisede norske butikker. Jeg husker ikke når jeg sist kjøpte et spill fra en norsk butikk, kanskje Age of Conan i fjor. Jeg og mange handler nok både digitalt og via utenlandske nettbutikker. 4. Pirater. Vi kommer nok ikke utenom dem. Det er egentlig veldig trist. Derfor et det veldig trist å lese slike ting som Fenixen skriver ovenfor. Folk som henger her på gamer.no burde være såpass interessert i spill at vi kjøper dem. Vi burde være såpass lure at vi ser at piratkopiering ikke lønner seg, spesielt ikke for oss som er opptatt av spill. Når vi ser på hvilke spill som kom ut er det heller ikke så veldig rart at PS3 tar ledelsen. Når Killzone 2 og Resident Evil 5 er de to største (?) spillene i perioden er det kanskje ikke veldig rart at PS stikker av med seieren. Lenke til kommentar
Konamixx_InnleggNO Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 WEEHUU dama er hjemm og besøker foreldrene sine og har fått med seg broren sin nedstøva Nintendo Wii! Lite den skal crackes i morgen, også blir det nok kjøp av en Xbox360 snarest også, har lyst på gears, fable osv, men den skal også crackes. Ryker alt for mye penger på ps3 spill så da må en spare der en kan kjekt å høre at ps3 spill selger bra i norge.. Tror det kommer til å øke mye mer i året som kommer, Ps3 sitt spillgalleri for 2009 topper jo xbox sitt så inni granskauen, får håpe som andre har kommentert at MS har noe stort på vei som ennå ikke er annonsert.. Håper det blir fail på begge crack forsøkene og 2 stk ødelagte konsoller. Lenke til kommentar
Fenixen_InnleggNO Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 (endret) Hvis du har tid til å spille både 360 og PS3, men ikke råd til å kjøpe spill bør du vurdere å få deg en jobb. Feks Fable 2 får du for under 200. tid har jeg ikke.. men arbeidslivet har jeg sluttet meg til for lenge siden så jobb trenger jeg ikke har vel brukt nærmere 7-9000kroner på spill i 2008 så kjempedårlig samvittighet har jeg vel ikke helt... Ikke at det er noen unnskyldning, men jeg hadde aldri i min villeste fantasi kjøpt Nintendo Wii, men når jeg først får en gratis så skal jeg heller teste ut Galaxy, Wind Waker, Twilight princess, metroid osv osv.. også en trip down memory lane med super mario world osv. Men jeg kjøper såpass mye spill at når jeg har mulighet for å spare noen tusen så gjør jeg det. Konamixx: når svogeren min på 15år klarte å cracke xboxen sin så skal en vel være rimelig bortinatta for å faile, men du får krysse fingrene blir sikkert en stund til jeg kjøper xboxen though, og egentlig så tviler jeg vel på at den crackes, skal bare spille noen få spill på den, men wiien skal crackes i morgen Endret 11. mai 2009 av Fenixen Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 ^^ For en trist personlighet. Lenke til kommentar
Fenixen_InnleggNO Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 (endret) herregud.. gå til personangrep fordi jeg piratkopierer noen spill.. Kjøper langt mer spill enn en gjennomsnittsgamer. Indirekte går du vel også til personangrep på stort sett alle som er på forumet, selv om du kanskje ikke piratkopierer eller har gjort det så garanterer jeg at så godt som alle her har utallige piratkopier på samvittigheten når du sitter der med den gode samvittigheten din.. bare husk at det er like gale å kopiere spill som musikk og filmer.. ikke at jeg har noe grunnlag for å si at du gjør noen av delene.. Endret 12. mai 2009 av Fenixen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå