Gå til innhold

Valkyrie Profile: Lenneth

Anbefalte innlegg

Har forstått at Valkyrie profile ska være noe av det bedre en kunne spill på PSx, jeg har nå (etter dagevis med leting) endelig fått kloa i en side som hadde spillet og fått bestillt det til PSP. ER det flere som har erfaringer med dette spillet? Har dere noen enkle og greie tips til å begynne med?

Nå er det vel slik at Valkyrie Profile 2 også skal vere meget bra, kommer til å vurdere å skaffe det først etter 1ern. Så for all det la det bli en general valkyrie profile tråd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har begge to, men ikke spilt eneren ennå. Det eneste jeg vet du må være forsiktig med er hvordan du prioriterer tiden, i og med det er begrenset hvor lang tid du har til å samle inn krigere før Ragnarok.

Vet ikke om du bør vente så altfor lenge med toeren. Spillet har noen år på baken nå og det var nok ikke lenge før det blir vanskelig å få tak i nytt.

VP2 er dessuten ganske annerledes. Det beholder settingen, sidescrollingen og kampsystemet fra VP1, men det er ingen tidsbegrensninger og ikke noe Ragnarok. Historien og karakterene er så som så, men kampsystemet er intenst og engasjerende, soundtracket epic og grafikken nydelig detaljert. Det er også beinhardt; jeg har spilt JRPGer i rundt ti år og kan trygt si at VP2 er det mest krevende jeg har vært borti. For at spillet ikke skal være på grensen til umulig er du helt avhengig av power ups du mottar når du trener opp en einherjer til en viss level og slipper ham/hun fri, som gir statsene dine en kraftig boost. Problemet er at å trene opp alle disse einherjerne kommer i tillegg til å trene opp de faste karakterene dine, så forbered deg på timevis med levelgrinding.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...