Vistula Uhlan Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Eg pleier alltid satser mykje på millitær når eg har fått opp infrastrukturen. Det kjem alltid opp eit forslag om å forby atomvåpen, eg får det alltid stemt ned, og viss eg er i krig med nokon så a-bombar eg ein by for å vise at eg ikkje kjem til å slutte å bruke dei Lenke til kommentar
Morten1987 Skrevet 15. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2009 Jeg synes det ikke svarer seg og bruke atombomber på andre byer, jeg bruker byene til taktiske plasseringer for units som skal angripe, der de kan refille helse, og brukes om igjen, foretrekker en "ren" verden, hater all slags "pollution" fra 2 og 3'ren, så hvis jeg skal bruke enten taktiske atombomber eller "store" atombomber så blir de brukt på sjøen.. hehehe Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 (endret) Fant nettop ut selv at india har en spesiall Worker som spesiall units, det kan egne seg for store maps, dessuten så går vell workeren aldri ut på "dato". Bra sent å finne ut dette på . India er jo kanskje en av de beste nasjonene nettopp pga workeren som gir store fordeler spesielt i starten. Ellers er jeg en ihuga fan av kultur/religion. Alltids gøy å stadig prøve å forbedre tiden man bruker på cultural victory. Foretrekker lederne til persia og greece og når det kommer til great people så er jo great artist åpenbart gull. Bare synd at spillet blir fort kjedlig når man har spilt igjennom det alt for mange ganger. Endret 15. mai 2009 av Toeblast Lenke til kommentar
Morten1987 Skrevet 20. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2009 Det jeg mangler i serien er og ha muligheten til og stoppe teknologien på et steg, si at man har lyst og spille i middelalderen en periode, så hadde det vært supert om det gikk ann og stoppe utviklingen for alle civilizationene. av og til kan det gå for fort og utvikle seg, slik at man ikke får bruke de "nye" unitsa, fordi man hele tiden må oppgradere dem.. Lenke til kommentar
Morten1987 Skrevet 22. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2009 kan ikke spille multiplayer med de modsa jeg har.. Lenke til kommentar
Bocoraton Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Vi spilte 4 stk mot hverandre igår. Ble en fin fin men alt for lang runde. Startet på en overfylt øy sammen 6 andre sivilisasjoner, der var det selvsagt ikke plass til oss alle. Japsene (jeg) tok stort sett over hele verden etterhvert mens Amerikanerne (Krazy) og Franskmennene (Nøtte) desperat prøvde å bestikke mongolerne (AI) til å stå imot den Japanske overmakten. Endte med en avstemning i FN hvor Japsene ble valgt til å lede verden i fremtiden. Lenke til kommentar
Zhaka Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Fantastisk spill som blir diskutert altfor lite i verden. Visste ikke at det fantes noe slik tråd her på Gamer.no. I all fall kommer jeg til å være veldig aktiv i denne diskusjonen. Har spilt dette i filler hele høsten, både alene og online. Har alle ekspansjonspakkene, og klarer aldri å få nok. Om noen vil spille en runde med meg kommer jeg selvfølgelig til å si ja. Definitivt et av de aller beste spillene (hvis ikke det aller beste spillet) jeg har spilt. Lenke til kommentar
Bocoraton Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Om noen vil spille en runde med meg kommer jeg selvfølgelig til å si ja. Legg meg til på steamid: Bocoraton Lenke til kommentar
Nøtte Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Min plan og gruse deg via mongolerene gikk i vasken når du tok ut miniputt nasjonene:( Men jeg var ganske så rask med å utrydde ene fienden min på øya mi da. Hadde helikoptre når alle andre sprang rundt med kavaleri så det var no match og utrydde fiendene på min øy Men når Bocoraton hadde nesten hele kartet så var det vel vanskelig for oss andre og gjøre noe med det... Lenke til kommentar
Crispin_InnleggNO Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 (endret) Noen som spiller Rise of mankind? Veldig fin addon, men i hvert game blir gunpowder forsket frem litt etter jesu fødsel, smått irriterende at forskningen ligger så langt fremme. Er det slik for dere også ? Endret 14. desember 2009 av Crispin Lenke til kommentar
Bocoraton Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Har lastet ned Rise of Mankind men ikke prøvd det. Men at gunpowder blir forsket frem tidlig har vel mest sannsynlig noe med vanskelighetsgraden du spiller på`? Lenke til kommentar
Nøtte Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Noen som er med i kveld og spiller civilizaton 4 beyond the sword? Jo flere jo bedre! Legg meg til i steam! http://steamcommunity.com/id/kolio3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XIQJlAy2KQ Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 (endret) jeg kan desverre ikke i kveld, skal lane age of empires 2(<3) med en venn, men er lett med en annen dag, har mye fri nå i jula. Lenge siden dette spillet har blitt spilt, men det er jo utrolig artig ! Har lagt deg til på steam, nøtte Endret 19. desember 2009 av Slettet-XIQJlAy2KQ Lenke til kommentar
Bocoraton Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Selges foresten veldig billig på play nå. Ca 50 kr for complete edition. http://www.play.com/Games/PC/4-/3439123/Sid-Meier-Civilization-IV-Complete-Edition/Product.html Selv hadde jeg gått for steam da jeg hater discer, men for de som ikke bryr seg er det iallefall ett bra tilbud. Lenke til kommentar
Crispin_InnleggNO Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Jeg pleier å spille på den vanskelighetsgraden som gir hverken bonus til meg eller motstanderen, av og til spiller jeg på hakket oppføre, husker ikke navnet, men det er noe alla prince. Synes alikevel det er dumt at man ligger sååå langt fremfor forskningen hele tiden Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XIQJlAy2KQ Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 noen som er med å spille en dag? Lenke til kommentar
Crispin_InnleggNO Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Mot hverandre, eller mot computeren? Lenke til kommentar
nuffenuff Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 Jeg elska Civilization-spilla, men etter en stund ble jeg virkelig lei Civ 4. Spillet har masse forbedringer og er en god videreutvikling fra de gamle spilla, men spillet har en tendens til å jukse i situasjoner der man har overtaket. Skal ta to eksempler: Jeg omringer en by, totalt, og sjekker antall soldater de har: 3 stk. Så trykker jeg på next turn fordi jeg da er klar til å angripe. Ut fra ingenting angriper de og knuser hele min hær. Ikke med de 3 enhetene, men med masse enheter som ikke var der fra før. Vi snakker pre-industrielt, og det er tydelig at AI har jukset for å få tak i over 20 enheter ut fra ingenting. Jeg bruker en god gammel strategi fra de eldre spilla når jeg skal invadere noen på et annet kontinent: Jeg slipper av en mindre styrke og tar en ubetydelig by i ene enden av et imperium (uten jernbane). AI samler styrkene og angriper byen etter noen runder. Da slipper jeg inn mine styrker på den andre sia av landet deres, og forventer liten motstand siden de alt har mobilisert i andre enden av imperiet. Jeg blir knust siden omtrent hele deres arme nå plutselig har blitt teleportert til den enden jeg er med i. Har sjekka og dobbeltsjekka dette et par ganger, og det er helt klart at AI jukser for å få til dette. Da blir Civ 4 ikke et strategispill men ett "bygg opp den største hæren, tredoble den så ikke fiendens juksing gjør at de får større enn deg alikevel, og angrip"-spill. Men skaden er alt skjedd. Jeg er blitt så vant til alle de forbedringene som er i Civ 4 at Civ 3 er veldig vanskelig å gå tilbake til. EU 3 har heldigvis blitt min redning Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XIQJlAy2KQ Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Jeg tenkte vi kunne spille en dag med AL og hverandre hadde vert kjekt det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå