Gå til innhold

Anmeldelse: Puzzle Kingdoms

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Puzzle Quest var et veldig bra spill. Det hadde et enkelt kampsystem i bunn, men ved å introdusere flere klasser, spells, og inventory til heltene fikk du relativ lang levetid på bejeweled konseptet. Enkelte ting var absolutt ikke på sitt beste: kampene kunne bli vel uforutsigbare mye grunnet en ekstra tur på fire like. Historien var i og for seg veldig generisk og kjedelig. Random spawns gjorde at du fikk alt for mange enkle repeterende kamper som kun stjal tid.

Det naturlige ville vært å beholde det gode grunnsystemet og forbedre blant annet punktene over, men nei, med galatrix fjerner de klasse/item systemet (erstatter det med en dårlig versjon). Historien er om en enda værre, og istedenfor random spawns finner vi et hackesystem som er så repeterende og tilfeldig at man kan begynne å gråte. Nyvinningene? Jeg ser bare en og det er et kampsystem som på ingen måte er bedre en forgjengeren.

Med puzzle kingdoms har de endelig kommet frem til et kampsystem som virker, men historien ser uttil å nå et nytt lavmål, så å si all dybde virker å være fjernet fra alt som ikke er kamper, og alt du gjør er å slåss gjennom et kart med en haug med fiender før du møter en "boss" og har erobret kartet slik at du kan starte på neste. Inntrykkene er riktignok kun basert på ca 1 time spilling gjennom demoen, men lite jeg har hørt tyder på at dette er spesielt bra.

Denne ekstreme forenklingen har vel bakgrunn i å treffe såkalte casual players i enda større grad en før, men samboeren min som sjelden spiller annet enn kabal (og elsket PQ), spiller like gjerne bejeweled på nett enn galatrix/kingdoms.

Lenke til kommentar

Hadde jeg ikke spilt PQ:Galactrix hadde jeg antakelig kastet meg over dette med nebb og klør, men måten de slapp Galactrix på gjør at jeg stiller med en solid dose skepsis i baklomma. Er også litt todelt til hvordan de tar en kjent og kjær formel og kaster den inn i vaskemaskina på kokvask og håper den kommer ut igjen silkemyk og like fargerik.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...