Paisley Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Popcorn er digg, ingen tvil om det, men brent popcorn eller kun frø er ikke digg. Problemet mitt er at jeg ikke har anelse om den perfekte poppetiden. På en 600W mikrobølgeovn popper jeg i hytt og gevær popcorn (sånn 3 pk. i en ekse), men jeg sliter med poppetiden. På esken står det ikke mer enn 4 minutter, mens det er for lite. Tar jeg mye mer, blir den brent. Så hva er den perfekte poppetiden, som gjør at mesteparten av frøene popper, og at popcornet beholder den hvite fargen? Noen som vet? Lenke til kommentar
Essem Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Da går det jo an å prøve litt mer enn 4 minutter? Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Er jo helt forskjellig fra microbølgeovn til mikrobølgeovn. Her holder det med 2 minutter. Lenke til kommentar
Kiro Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Jeg har gitt helt opp timeren når jeg laget popcorn, ettersom jeg oppdaget at det beste resultatet kommer når du holder øye med popcornet under hele prosessen. Bare vent til posen har fått omtrent rett størrelse og det begynner å være lengre mellomrom mellom hver pop. Da skal det nok bli perfekt. Lenke til kommentar
Villanden Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Er vel en gammel kjerringregel at når man kan telle 3 sekunder mellom hver pop, da selvfølgelig etter å ha stått en stund og fått opp god poppe-fart, så er det bare å ta den ut. Men som sagt, det varierer fra ovn til ovn. Du får bare eksperimentere litt. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Jeg pleier å sette dne på 800W, så stille den inn på 4 min og bare vente til det er ca 2 sek mellom hvert popp. Da er den ferdig Lenke til kommentar
Einride Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Full pupp på microen, og så vent (som nevnt fleire gongar over) til det går 2-3 sekund mellom kvart "pop" så er det good stuff! Lenke til kommentar
Craxmerax Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 På hytta er det 2 minutt, hjemme er det 3.15 min Lenke til kommentar
xXZorroZorXx Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 2:20 er tiden jeg bruker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå