Gå til innhold

Lord of the Rings Online

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ja altså dette er visst en ny trend turbine begynner med, håper det får andre til å gå over til den og for det er en veldig effektiv betalings modell de velger.

for det viste seg det at når de flyttet over DDO til F2P så var det faktisk mange som synes det var helt greit å betale en gangs summer for å få content så de tjente mye mer penger. pluss at DDO fikk over 1 million nye spillere når de byttet modell og ble kåret til beste F2P spillet på markede.

tror nok turbine igjen øker baren for F2P spill med lotro nå. og angående de som har kjøpt lifetime sub, de blir permantente VIP's altså får tilgang til ALT av content uten å betale noe og pluss at de får 500 turbine points i måneden til å kjøpe ting i lotro storen.

så de får nok forsatt litt glede av det, og godt å se at folk er intresserte :D

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Tror de kommer til å trekke til seg flere nye kunder - meg inkludert! Har tenkt på å prøve dette ganske lenge, så det passer fint!

Lenke til kommentar

Du må ha VIP for å faktisk kunne spele spelet i meir enn nokre dagar. Du får berre tilgong til dei første områda som gratisspelar, kan berre ha ein karakter (viss du ikkje kjøper meir plass), 2 inventory bags(kan kjøpe meir), berre nokre gå gull. Du kjem deg ikkje forbi lvl 25 uten Premium eller VIP (og har du alle områda så kjem du deg nok ut av Bree-land rundt lvl 22).

Ikkje noko PvMP viss du ikkje har VIP heller.

Du har alltids rollespeling, sjølvsagt, men for å få god rp må du nok ut av Bree og The Prancing Pony.

Endret av Flosshatt
Lenke til kommentar

ShampooMacTavish: Visst du har kjøpt life time så er du life time VIP og. men visst du ikke har life time så må du betale måndelig for VIP.

og flosshat eg vet ikke kor du har lest, men det du sier stemmer ikke helt. du vil kunne levle helt opp til lvl 50 og meste parten av contente mener eg skal være åpent.

for å komme over lvl 50 så må du kjøpe exp packene, men dette gjelder for VIP-ene og.

turbine har også sagt at free versjonen skal ha over 300 time med gameplay uten å bruke 1 eneste krone. og en ting som er litt viktig å påpeke her er at du kan skaffe mer content uten å bruke penger siden du kan tjene turbine points i spillet.

etter som eg har lest altså :p

her kan du også lese forskjellen mellom VIP, Premium og Free konto: http://www.lotro.com/betasignup/vipchart.html

Endret av KraniC
Lenke til kommentar

Sjå på den lista, og alt du må kjøpe med poeng for å kunne spele spelet skikkeleg. Kor mange poeng trur du at vi vil kunne få via spelet? Eg vil ikkje tru at det blir spesielt mykje, dei må trass alt tene pengar.

Eg ser på alt anna enn VIP som ein lang trial, og eg tviler sterkt på at du kan spele dette spelet til fulle uten å bruke ei krone. Dessverre veit vi for lite om kva ting kostar foreløpig.

Eg har alle ekspansjonane foreløpig, + Adventurer's Pack, så eg kjem til å få alt dette. Det er nye spelarar som må kjøpe ekspansjonane. Det er forresten umogeleg å seie så og så mange timars speletid i eit MMO, det varierar frå så mange ting, dessuten har du alltids end-game raids (though det er ikkje mange som gjer lvl 50 raids lenger).

Det eg frykter mest med denne ekspansjonen er alle dei nye. Når det blir gratis frykter eg at det blir fleire useriøse spelarar, også på Laurelin (rollespelservaren). Altså at Bree-land, Ered Luin og Shire blir områdar med haugevis av idiotar med namn som Pwnzn00bz (heilt til dei blir banna, obviously), og at seriøsiteten synker.

Endret av Flosshatt
Lenke til kommentar

skjønner beskymringene dine og det var det også mange som var beskymret over når de annonserte at DDO skulle bli F2P, men det viste seg å gå veldig bra og endte stort sett bare med at det var mange nye spillere å spille med.

og nei, man kan selvfølgelig ikke få den store og fulle opplevelsen av Lotro med mindre man er villig til å invistere litt penger i det, men personlig synes eg det er helt greit. for no er det snakk om en gangs summer, ingen måndelig betaling.

så visst eg liker Lotro så kan eg godt betale litt for content, men ikke måndentlig.

Edit: man kan tydeligvis skaffe nok turbine points in-game til å kjøpe alt man ønsker fra storen.

(dette gjelder også for å kjøpe exp packs i storen deres)

fra det offesielle forumet: Correct. There will be ways in game to earn various amounts of Turbine points. In theory, you could never spend a penny in the store but still acquire enough Turbine Points to purchase everything you would want. It would take a great deal of effort, but it would be possible.

In contrast, subscribers will be able to earn points in game plus they will be given an additional 500 points per month for being a subscriber.

Endret av KraniC
Lenke til kommentar

Ah, fantastisk! Enda noko å grinde for. Kjenner eg lotro godt nok (og det trur eg eg gjer) så blir det ekstra instances der vi må grinde for å få tak i medaljar for å bytte inn mot turbine points.

DDO er noko veldig annerleies, fordi lotro har ei heilt anna verd, og det er mykje vanskeligare å rollespele og vere seriøs i forhald til historien til spelet. Dette kjem til å falle fullstendig i dass viss einkvar fjortiss kan løpe rundt og kødde seg.

Eg ser ingen mogelegheitar for at rollespelsamfunnet kan fortsette og vere så opent. Eg vedder på at det ender opp i gruppar og kinships som arrangerar eigne samlingar, og dette avlar meir forskjellsbehandling (t.d. ingen alvar når menn har samlingar), som eg er ein stor motstandar av.

Og ikkje minst, dei første månedane kjem til å ende med at rp samfunnet legg seg i fostarstilling pga. forandringa og at det tar månedar før man får rp skikkeleg, bortsett frå med venar.

Lenke til kommentar

Tja, siden det er gratis er det godt mulig jeg prøver meg litt igjen. Prøvde trial for lenge siden, men community i general chat var grusomt og jeg ble ganske sur når dvergen min fikk yrkene; blacksmith, miner og tailoring. Altså, sy?! SY? Hvorfor ble denne lempet sammen med resten?

Lenke til kommentar

Trodde spillet har vært gratis en god stund nå, eller er den nå gratis for oss i Europa?

Har ikkje vore gratis før. Det har derimot Dungeons and Dragons Online (ikkje sikker på om det er gratis i Europa enda) vore, og det er også laga av Turbine.

Dette kjem til å falle fullstendig i dass viss einkvar fjortiss kan løpe rundt og kødde seg.

Det kunne de vel strengt tatt før hele mikrotransaksjon/F2P-vaset også.

Ein stor forskjell på idiotane som gidder å betale for spelet, og dei som ikkje gjer det. Viss du vil betale for spelet så gjer du det i alle fall for ein grunn, er det gratis kan du jo gjere det berre for å øydeleggje for andre (dei finnes!)

Tja, siden det er gratis er det godt mulig jeg prøver meg litt igjen. Prøvde trial for lenge siden, men community i general chat var grusomt og jeg ble ganske sur når dvergen min fikk yrkene; blacksmith, miner og tailoring. Altså, sy?! SY? Hvorfor ble denne lempet sammen med resten?

Så ignorer det, da. Det er ikkje som at du må bli supergod i alle saman, som uansett ville tatt tid uten ein annan high lvl til å samle ressursar til deg.

Dessuten lagar tailoring light og medium armour, som blir brukt av Rune-Keeper, Warden, Minstrel, Hunter, Burglar, Champion (får heavy på lvl 20), Guardian (får heavy på lvl 15), Captain (får heavy på lvl 20) og Lore-Master. Det å dømme eit spel på at du kan lage armour til alle classane i spelet er tåpeleg, vil eg seie.

Lenke til kommentar

Dømme ett spill? Her er det en som er hårsår. Jeg dømte ikke spillet, men en liten del av det. Er svært glad i crafting i slike spill og syns sammenslåingen var merkelig. Ville mye heller hatt noe annet meg selv.

Kveruler gjerne på meningen, men ikke legg noen i munnen min.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...