Gå til innhold

Problem med Sapphire Radeon 9500np

Anbefalte innlegg

Jeg sliter litt med mitt Sapphire Radeon 9500 non-pro skjermkort.

I spill som Serious Sam 1 & 2 ser jeg konstant hvite pixler over hele skjermen. Jeg har installert de nyeste Ati Catalyst Driverne (v3.6) og Direct X 9.0a, i tilegg kjører jeg et Windows Xp Slipstream os (sp1 integrert) og problemet har oppstått nylig.

Har ikke problemer med filmer, noen som har peil på hva det kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tok av kabinett døra og skrudde Q-Fan på fullt i bios, cpu temp gikk ned til 52°, har kabinettvifte forresten.

men fortsatt ikke noen forbedring i spill. Kommer noen stygge pixler som dukker opp på random steder. Dette skjer i Serious Sam 1 & 2, Unreal 2, Ut2k3 og Quake3. Warcraft3 funka fint. satte apg aperture size til 32 i bios da jeg leste at Ati kort funka bedre da.

Lenke til kommentar

Høres ut som et defekt kort spør du meg.

Du hedde en RIMELIG høy CPU temp der du.

Ikke så høy at CPU-en tar skade av det eller at det har innvirkning på CPU-ens oppførsel.

Men er ikke sikkert at det har noen med det og gjøre
Slike hvite prikker er ikke tegn på en for varm CPU, nei ;)
Lenke til kommentar

Huff, defekt kort sier du. Faenass, men jeg har da ikke overklokka kortet eller gjort noe som helst med det som det overhodet kan ta skade av. jaja, sikkert komplett eller posten som har behandla det dårlig.

men dersom vi ser bort ifra at det er defekt, noe annet jeg kan prøve? settings eller noe, I would be grateful :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...