nubbiz Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 Jeg så Mr. Nobody på lørdag og jeg må si at det er en av de vakreste filmene jeg har sett på mange år. Utrolig flott visuelt, strålende soundtrack og original og vakker historie. Delvis Sci-Fi og delvis drama/romanse blandes sammen til en av de filmene jeg er desidert mest glad for å ha sett. IMDB: Nemo Nobody leads an ordinary existence at his wife's side, Elise, and their 3 children until the day when reality skids and he wakes up as an old man in the year 2092. At 120, Mr. Nobody is both the oldest man in the world and the last mortal of a new mankind where nobody dies anymore. But that doesn't seem to interest or bother him very much. The only questions that preoccupy him in the present is whether he lived the right life for himself, loved the woman whom he was supposed to love, and had the children whom he was meant to have... now his purpose is to find the right answer. Utrolig flott film som jeg sterkt anbefaler til alle. Kanskje litt kunstnerisk for noen, men se den likevel! Den så virkelig lovende ut Lakus. Skal definitivt sjekkes ut. Lenke til kommentar
Kjågen Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 Ikke dum den nei.. Så forøvrig The Jacket i kveld. Herlig film! Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Har noen her sett In Bruges? Hva tenkte dere om den i så fall? Veldig delte meninger om den. Personlig elsket jeg den. En film med sjel og en herlig historie. Lenke til kommentar
Cloudemyx Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Den har jeg ikke sett og faktisk ikke hørt om... Hva handler den om? Jeg skal se Mysterious Skin når jeg får tid. For ikke å snakke om Skjønnheten og Udyret jeg kjøpte her forleden. Lenke til kommentar
Sgt.T.Grant Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 In Bruges er etter min mening en helt fantastisk film! Lenke til kommentar
AltF4 Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 (endret) Kaster meg på In Bruges selv, veldig ålreit film! Så Trolljegeren på kino i dag, ganske bra! Særlig CGI'en er overraskende. Otto Jespersen er perfekt som Trolljegeren Hans. Filmen var også overraskende spennende og har særlig én scene som virkelig gjør inntrykk mot slutten av filmen. Føler allikevel at den mangler ett eller annet ekstra, det blir litt tynt alt i alt. Likevel, jeg ser den gjerne flere ganger. Endret 30. oktober 2010 av AltF4 Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 Jeg har dessverre ikke sett Trolljegeren i kveld, som jeg hadde håpet. Jeg koste meg heller med Robin Hood, og angrer på at jeg har omtalt den som en vanlig actionfilm før jeg så den (Man skal ikke skue hunden på hårene - Guilty). Misforstå meg rett, det er en actionfilm, men den var langt mer interessant enn jeg trodde. Likte vinklingen på historien veldig godt, det visuelle er mektig stemningsfullt og Russel Crowe er alltid en fin fyr å se på, for ikke å snakke om Cate Blanchett. Kanskje ikke årets film, ei heller fjorårets, men en god middelalderfilm nonetheless. Om jeg skulle gitt en karakter ville det blitt en sjuer som sniffer på åtteren. Lenke til kommentar
Cloudemyx Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 Det som gjorde meg litt skeptisk til den Robin Hood filmen er om hvorvidt han Crowe passer som Robin Hood. Jeg har ikke sett den enda, men skal det en gang, så da får jeg jo se om mine tanker om det er riktig eller ikke. Lenke til kommentar
Vaine Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 Det som gjorde meg litt skeptisk til den Robin Hood filmen er om hvorvidt han Crowe passer som Robin Hood. Jeg har ikke sett den enda, men skal det en gang, så da får jeg jo se om mine tanker om det er riktig eller ikke. Etter å ha sett filmen selv, så vil jeg si han passer utmerket til rollen. Det er litt gladiatoren stil over karakteren hans. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 Jeg synes han passet veldig fint. Den Robin Hood som fremstilles i filmen er dog ikke den smidige og lettbente Robin man har sett en del andre steder. Han er mer lik Maximus Meridius (Crowe´s karakter i Gladiatoren) i det at han er en veldig karismatisk og dyktig leder, ikke bare på slagmarken, men også sivilt. Lenke til kommentar
Cloudemyx Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 Det var det som fikk meg til å bli skeptisk. Han er ikke helt hva jeg ser for meg når jeg tenker på Robin Hood. Prince of Thieves var jo en ypperlig film, der Kevin Costner er helt spot on fra hvordan jeg vil at Robin Hood skal være. At Crowe spiller Robin Hood i denne filmen skal ihvertfall ikke stoppe meg fra å se den og like den. Lenke til kommentar
Dunedain Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 Robin Hood var en helt middels actionfilm - som jeg ble utrolig skuffet over. I min mening så passet ikke Crowe som Robin, og jeg likte heller ikke at Robin skulle være en såpass "gammel" mann. Med tanke på at Robin Hood er kjent som Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): tidenes beste bueskytter, ble jeg utrolig skuffet over at det var så lite fokus på bueskyting i filmen. Misforstå meg rett, Robin Hood er ikke så ille som jeg skal ha den til å være. Det er bare det at den kunne vært så mye mer enn den var. Vil du se en helt grei popcornfilm, se Robin Hood 2010-versjon. Vil du derimot se Robin Hood, se enten Prince of Thieves eller serien Robin Hood med Jonas Armstrong som sjefen sjøl - det er her man virkelig får se Robin Hood. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 2010 versjonen var jo en slags introduksjon til Robin Hood før hans liv i skauen. Hans evner med en bue ble aldri bestridet i filmen, noe både starten og slutten bygger opp under. Den fokuserte dog mer på hva som drev han til å bli den han er kjent som i dag, og man kan ikke løpe rundt med en bue 24/7. Filmen la til grunne for så mye mer enn bare hans kamp -og lederevner at jeg synes det blir litt feil å kritisere den for ikke og fokusere på bueskyting da det ikke var hans "signatur" enda. Slutten var starten på hans legendariske historie, noe resten av filmen la fint opp til. Etter min mening selvsagt. Jeg så forresten nettopp The Aviator: Lenke til kommentar
Villanden Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Støtter skrytingen av In Bruges. Bra film. Ellers så jeg The Social Network i går, og jeg kan ikke si meg enig med "asshole"-stempelet som enkelte mener Zuckerberg får i filmen. Jeg følte sympati med fyren. Forøvrig en helt grei film. Ikke noe fantastisk, men heller interessant. Lenke til kommentar
nubbiz Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Har sett Mr. Nobody to ganger nå, og hvilken fantastisk film! Anbefales så alt for mye. Lenke til kommentar
plukkfisk Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 jeg elsket Trolljegeren! den er definitivt høyt oppe på lista over mine favorittfilmer fra Norge. da jeg var på kino og så den nevnte filmen, så jeg traileren til den nye Harry Potter-filmen. den så dritbra ut, så jeg bestemte meg der og da for å se alle filmene (hadde kun sett den første, for maaaange år siden). har nå kommet til den fjerde filmen, og har blitt veldig glad i dem allerede. skjønner ikke hvorfor jeg ikke har sett dem før, hehe. Lenke til kommentar
Miles Teg Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 Problemet med "Robin Hood" var jo som flere andre påpeker at det slettes ikke var Robin Hood. Hadde filmen hett "Robin Locksley" så hadde den passet langt bedre. Uansett, det var en helt grei actionfilm satt til en "mørkere" versjon av middelalderen enn vanlig (for Hollywood). Men i alle forsøkene på å være så realistisk som mulig, så kommer de historiske feilene bare enda tydeligere frem (Magna Carta som et slags sosialistisk manifest, total neglisjering av fransk England, idéen om at baronene i det hele tatt snakket samme språk som leilendingene osv). Selv tv-versjonen av "Ivanhoe" var mer historisk korrekt (feks. de Bois-Guilbert må oversette fra saksisk til normansk for sine kumpaner) om enn tungt romantifisert, spesielt i forhold til Kong Richard, men der kan vi skylde på Walter Scott og tiden romanen ble skrevet i. Lenke til kommentar
Cloudemyx Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 (endret) Endelig! De feiler som regel når de lager film av spill, men synes den første filmen var ok og Pyramid Head var ene og alene en grunn til å se den for min del. Håper han er å se igjen i denne. Endret 4. november 2010 av Cloudemyx Lenke til kommentar
Dunedain Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 Så en sånn fin trailersamling på Beauty and the Beast og fikk meg en overraskelse: Lion King kommer på BD til neste høst!! Endelig! Hurra Lenke til kommentar
Cloudemyx Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 AWESOME!!!! Det har jeg ventet på leeeenge. Var det noe om Løvenes Konge 2: Simbas stolthet også eller var det bare den første filmen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå