Gå til innhold

Filmprat.

Gjest Bruker-127711

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-127711

Det jeg ikke likte helt med den siste HP filmen var at avslutningsscenen var altfor kort, i boka så er det en relativt lang sekvens der folk faktisk "duelerer" eller sloss mot hverandre. I filmen så er det bare at Harry løper. Det var litt skuffende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det jeg ikke likte helt med den siste HP filmen var at avslutningsscenen var altfor kort, i boka så er det en relativt lang sekvens der folk faktisk "duelerer" eller sloss mot hverandre. I filmen så er det bare at Harry løper. Det var litt skuffende.

Jeg kom meg dessverre ikke gjennom bok, etter det massive 800 siders monsteret som var 5'ern så kom jeg ikke lengere enn side 100 før jeg fant ut at jeg heller venter på filmen. Så sånn sett kan jeg si at jeg ikke var skuffet i forhold til det jeg viste, fikk dessverre spoilet den lille tingen som skjedde mot slutten for en stund tilbake. Hadde fått sjokk hvis jeg ikke hadde vist det.

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Snape er jo evil, men det var faen meg sjokk at han liksom bare waste'a han
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Jeg kom meg dessverre ikke gjennom bok, etter det massive 800 siders monsteret som var 5'ern så kom jeg ikke lengere enn side 100 før jeg fant ut at jeg heller venter på filmen. Så sånn sett kan jeg si at jeg ikke var skuffet i forhold til det jeg viste, fikk dessverre spoilet den lille tingen som skjedde mot slutten for en stund tilbake. Hadde fått sjokk hvis jeg ikke hadde vist det.

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Snape er jo evil, men det var faen meg sjokk at han liksom bare waste'a han

Da har du vel heller ikke lest HP7, eller hørt hva som skjer i den?

Lenke til kommentar

Etter å ha sett noen av filmene (på tv, ikke kino, interessert er jeg ikke), så er det som slår meg at Harry og alle vennene hans er ufattelig irriterende, mens de eneste figurene som er tilnærmet sympatiske eller interessante er de voksne/onde. Da spesielt Alan Rickman som Snape.

Kanskje ikke så rart, Rickman er jo kongen av interessante rolletolkninger (spesielt "skurkeroller").

Han og Gary Oldman.

Lenke til kommentar

Wow. Så akkurat Dr. Horrible's Sing-Along Blog og kan konkludere med at det er den beste kortfilmen jeg noen gang har sett. Neil Patrick Harris er en fantastisk skuespiller.

Det er han virkelig. Ville forresten kalt det mer en miniserie enn en kortfilm. Uansett så kan jeg alle sangene utenatt. ^_^

Lenke til kommentar

Nå har jeg sett svart-hvitt to kvelder på rad:

I går kveld var det Stanley Kubricks "Paths of Glory" fra 1957 med Kirk Douglas.

En helt grei film, standard Kubrick med god kameraføring og gjennomførte sceneoppbygginger.

Og i kveld ble det Sidney Lumets "12 Angry Men" også denne fra '57 og med Henry Fonda i hovedrollen.

Selv om jeg halvveis ut i filmen innså at jeg har sett nyinnspillingen fra 1997, så ble jeg faktisk ganske revet med av handlingen.

Klart, noe overspill og stivt språk må man regne med i eldre filmer, men det er ikke uten grunn at denne er ganske høyt oppe på Topp 250.

Anbefales.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

American Psycho var nå sett, forsto ikke en dritt av filmen. Selv om

scenen der han løper etter hun prostituerte med motorsagen var et genialt øyeblikk, elsket akkurat det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...