Gå til innhold

Filmprat.


Gjest Bruker-127711

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-127711

Så akkurat "Den fabelaktige Amelie". Den filmen var virkelig fabelaktig. Historien, karakterene (Amelie, ikke minst), musikken (legger veldig sjeldent til musikken) og ALT gjorde det til en helt strålende film som alle burde se! Feelgood til tusen!

Endret av Bruker-127711
Lenke til kommentar

Noen som vet når "9" kommer til Norge?

Enten på kino eller film?

Gleder meg til 9, Toy Story 3 og BenX. Er Funny People, Christmas Caroll eller Capitalism: A love story vært å få med seg? Vet ikke s mye om de filmene.

 

Edit: Glemte Zombieland.

 

Edit2: Glemte Tron Legacy.

 

Edit3: Og Cloudy with a chance of meatballs(?)

Endret av lolidude
Lenke til kommentar

Så akkurat "Den fabelaktige Amelie". Den filmen var virkelig fabelaktig. Historien, karakterene (Amelie, ikke minst), musikken (legger veldig sjeldent til musikken) og ALT gjorde det til en helt strålende film som alle burde se! Feelgood til tusen!

Det er den franske artstypants filmen, ikkesant? Ugh, jeg blir helt deprimert av hvor kjedelig den er:/

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Virkelig? Jeg syntes det var den beste, etter den første filmen.

ENDELIG er det en som også synes at den første er den beste!

 

Så akkurat "Den fabelaktige Amelie". Den filmen var virkelig fabelaktig. Historien, karakterene (Amelie, ikke minst), musikken (legger veldig sjeldent til musikken) og ALT gjorde det til en helt strålende film som alle burde se! Feelgood til tusen!

Det er den franske artstypants filmen, ikkesant? Ugh, jeg blir helt deprimert av hvor kjedelig den er:/

Er nok den ja, synes den var dritbra jeg.

Lenke til kommentar

Så akkurat "Den fabelaktige Amelie". Den filmen var virkelig fabelaktig. Historien, karakterene (Amelie, ikke minst), musikken (legger veldig sjeldent til musikken) og ALT gjorde det til en helt strålende film som alle burde se! Feelgood til tusen!

Det er den franske artstypants filmen, ikkesant? Ugh, jeg blir helt deprimert av hvor kjedelig den er:/

Ja, Ingen pang-pang skyte poff dø!? PINGLEFILM.

Det er intrykket mitt av deg, du må altid ha med skyting og eksplosjoner, om det ikke er det så er det ''gay''.

 

Ameliè er ikke kjedelig. Artsy-pants er den heller ikke.

Endret av lolidude
Lenke til kommentar

Jeg vil ikke spre for store forhåpninger, men de første 15-20 minuttene tok nesten knekken på manndommen min (ikke på en dårlig måte).

Det er bare et så vanvittig flott fokus på relasjonen mellom to mennesker i begynnelsen (og i bakgrunnen av den resterende biten) av filmen at jeg ble helt bergtatt av hvordan Pixar har klart å få til dette som noen ikke en gang klarer med "ordentlige" skuespillere.

Samtidig har filmen en balansert humor-kurve (blir selvfølgelig litt mer alvorlig på slutten som seg hør og bør i en familie-film) og en spenningskurve som nesten ikke gir slipp etter de første 30 minuttene.

 

Et herlig eventyr som folk i alle aldre burde få glede av!

Sjelden jeg har kost meg slikt med en film iallefall, en klar toppkaraktèr fra meg.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

Jeg vil tørre å si bedre, mye grunnet at Wall-E hadde en nedgangskurve på slutten.

Man merker også med UP at det er en bitteliten nedgang, men sammenlignet med øvrige Pixar filmer (foruten De Utrolige) så holder tempoet en ganske bra... tempo filmen gjennom etter de første 20 minuttene.

 

Dette ble iallefall min nye Pixar toppfilm :), ikke fordi humoren var over-the-top-hillarious, men fordi jeg lo og grein om hverandre og det er første gangen jeg har gjort på lenge av en film, jeg ble så rørt og glad av denne filmen.

 

For ikke å glemme all symbolikken!

Bildet av en gammel mann som drar huset sitt gjennom skog og berg bare slår deg i pannebrasken sammen med andre gode avslutnings momenter.

 

Jeg ELSKER denne filmen, virkelig, men jeg skjønner at dette er min personlige oppfatning av filmen og at andre ikke vil bli på langt nær like godsmacked av denne filmen som meg.

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke spre for store forhåpninger, men de første 15-20 minuttene tok nesten knekken på manndommen min (ikke på en dårlig måte).

Det er bare et så vanvittig flott fokus på relasjonen mellom to mennesker i begynnelsen (og i bakgrunnen av den resterende biten) av filmen at jeg ble helt bergtatt av hvordan Pixar har klart å få til dette som noen ikke en gang klarer med "ordentlige" skuespillere.

Samtidig har filmen en balansert humor-kurve (blir selvfølgelig litt mer alvorlig på slutten som seg hør og bør i en familie-film) og en spenningskurve som nesten ikke gir slipp etter de første 30 minuttene.

 

Et herlig eventyr som folk i alle aldre burde få glede av!

Sjelden jeg har kost meg slikt med en film iallefall, en klar toppkaraktèr fra meg.

De første 20 minuttene var jo GENIALE, mildt sagt! Syntes resten av filmen var veldig bra, men den ble dratt litt ned når den snakkende hunden kom. Men det er definivt den beste pixar filmen til nå. Men jeg syntes kortfilmen i starten skuffa litt, den var ikke så morsom som de andre.

 

Noen andre som så huset til Carl Fredericksen når homer Carl og Lenny fløy i ballong stolen i den episoden av Simpsons med norske invandrere? :D

Endret av lolidude
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...