Gå til innhold

Filmprat.


Gjest Bruker-127711

Anbefalte innlegg

Har Rovdyr og Død Snø liggende på Blu-ray her nå, men klarer ikke å bestemme meg for hvilken av filmene jeg skal se i natt. Frister jo selvsagt å se den beste filmen av de to, men jeg vet så lite om filmene at jeg ikke helt har oversikt over hva de handler om.

 

Noe sier meg at jeg kanskje bør se på Rovdyr i kveld, og spare Død Snø til en annen dag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal jeg se Delicatessen, Spartacus, Apocalypse Now eller The Wrestler i dag? Er ikke noe spesielt fan av Darren Aronofsky's andre filmer som Requiem For A Dream eller The Fountain. Er The Wrestler en film i samme gate når det gjelder filming, visuelle kvaliteter og fortellerteknikker, eller kan jeg se The Wrestler uten å forvente meg en typisk Arononfsky-film? På den andre siden vil jeg prøve å få sett Delicatessen, Spartacus eller Apocalypse Now også, fordi jeg prøver å komme meg gjennom alle filmene i boka 1001 filmer du må se før du dør.

Endret av 41204
Lenke til kommentar

Da kan du jo bare se en av de i den boka siden du satser på å gå igjennom alle alikevel ;)

 

Vet ikke om Shaun of the Dead faller inn under kategorien, men den er den mest brilliante zombie-komedien jeg noen gang har sett.

Ellers så er Dawn of the Dead en personlig favoritt når det kommer til litt mer seriøst zombie-film.

 

You got red on you!

Endret av AltF4
Lenke til kommentar
Er The Wrestler en film i samme gate når det gjelder filming, visuelle kvaliteter og fortellerteknikker, eller kan jeg se The Wrestler uten å forvente meg en typisk Arononfsky-film?

 

Når jeg så the Wrestler fikk jeg vel mer bare følelsen av å ha sett en litt "dystere" Rocky-film.

Så jeg kan påstå at du kan gå og se The Wrestler uten fordommer av noe slag, det er en flott film.

Lenke til kommentar
Men altså, i noen av de filmene dere foreslo, bruker de våpen på zombiene? Fordi jeg synest det er episk.

Nei, håndvesker og pepperspray.

 

Noen som har sett Inglerious Basterds? Den var nydelig tyckas. 9/10 fra meg :)

Jeg så den på torsdag kveld. Alene på midterste rad i en diger sal <3.

 

Jeg elsket hvert sekund av den! Jeg var egentlig litt skeptisk, og forventet meg ikke stort av den. Fikk meg jaggu en positiv overraskelse der. Flott musikkbruk, effektfull filming og klipping, god spenningskurve og morsom dialog! Veldig flinke skuespillere også.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711
Er The Wrestler en film i samme gate når det gjelder filming, visuelle kvaliteter og fortellerteknikker, eller kan jeg se The Wrestler uten å forvente meg en typisk Arononfsky-film?

 

Når jeg så the Wrestler fikk jeg vel mer bare følelsen av å ha sett en litt "dystere" Rocky-film.

Så jeg kan påstå at du kan gå og se The Wrestler uten fordommer av noe slag, det er en flott film.

The Wrestler er helt fantastisk. Var litt skeptisk, men Mike Rourke gjorde en av de aller beste skuespillerprestasjonene jeg noengang har sett. Comeback has succses.

 

Så forøvrig "The Boat that Rocked" nylig. Den var strålende. Typisk film man kan se med e* kjæreste som er litt glad i rock. Ordentlig smilefilm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...