Rider of Reason Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Spirited Away, som er et mye bedre navn enn Chihiro og heksene, er en av de beste filmene noensinne. Så magisk, så fantasifull, så... glad. Ser dere med japansk eller engelsk tale? Nå er vel egentlig det Japanske navnet, Sen To Chihiro No Kamikakushi, det beste, men jeg synes det norske navnet er bedre enn det engelske av den enkle grun at det er mer tro til orginaltittelen. Men favoritten min blandt Miyazakis filmer er Kaze no tani no Naushika (Nausicaä – Prinsessen fra Vindens Dal), som han også skrev som manga. Det er en film som er veldig aktuell nå. Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 (endret) Takk! Det var det den hette! Tenkte jeg skulle inkludere den sammen med Grave of the Fireflies anbefalingen, men var ikke 110% sikker på navnet så utelot den med det første. Endret 21. juni 2009 av Snurreleif Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Spirited Away, som er et mye bedre navn enn Chihiro og heksene, er en av de beste filmene noensinne. Så magisk, så fantasifull, så... glad. Ser dere med japansk eller engelsk tale? Nå er vel egentlig det Japanske navnet, Sen To Chihiro No Kamikakushi, det beste, men jeg synes det norske navnet er bedre enn det engelske av den enkle grun at det er mer tro til orginaltittelen. Men favoritten min blandt Miyazakis filmer er Kaze no tani no Naushika (Nausicaä – Prinsessen fra Vindens Dal), som han også skrev som manga. Det er en film som er veldig aktuell nå. Nå er det japanske litt for vanskelig å huske. ^_^ Jeg synes heksene blir så... upassende. Lenke til kommentar
Villanden Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Noen som har sett The Bucket List? Vurderer sterkt å se den. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Kom akkurat hjem fra The Hangover, kjempebra komedie imho. Beste komedie siden Forgetting Sarah Marshall for min del. Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Noen som har sett The Bucket List? Vurderer sterkt å se den. En helt kurant "Feelgood film". Jack er vel ikke mye bedre her enn han var i Anger Management, og Morgan Freeman er helt ok. Kan godt ses om du føler for å se den, vil ikke akkurat være de verste 90 minuttene av ditt liv. Lenke til kommentar
Villanden Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 En helt kurant "Feelgood film" indeed. Veteranene jobba bra sammen. Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Joda, de jobber godt sammen, men i de få scenene de jobber "solo" så opptar de ikke like mye skjermplass som de har gjort før desverre. Jeg liker fortsatt Morgan best i "Lean on Me". Lenke til kommentar
Villanden Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Den har jeg ikke sett, men imdb fikk meg til å bli interessert. Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 En meget god film, basert på en sann historie (foruten den prøven de tar under filmen, men pytt pytt). Gode skuespiller-prestasjoner og en veldig god historie. Lenke til kommentar
Cloudemyx Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Jeg kjøpte noen nye filmer i går. En samlig fra Quentin Tarantino, The Orphanage, Alvin og gjengen, de to Ace Ventura filmene, en koreansk filme som heter Vå, sommer, høst, vinter... og vår, og American Psycho. Jeg har sett noen av de, men The Orphanage, Alvin og gjengen, JAckie Brown og Reservoir Dogs har jeg ikke sett. Lenke til kommentar
Villanden Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 You're in for a treat. Reservoir Dogs er en ekstremt bra film i min bok. Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 og Jackie Brown har også sine stunder. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Jeg kjøpte noen nye filmer i går. En samlig fra Quentin Tarantino, The Orphanage, Alvin og gjengen, de to Ace Ventura filmene, en koreansk filme som heter Vå, sommer, høst, vinter... og vår, og American Psycho. Jeg har sett noen av de, men The Orphanage, Alvin og gjengen, JAckie Brown og Reservoir Dogs har jeg ikke sett. Det var en veldig spesiell fordeling av filmer. Reservoir Dogs er veldig bra, Jackie Brown er okay. Hvorfor i helvete kjøpte du Alvin og gjengen? The Orphanage er en av de få skumle, moderne filmene, American Psycho er en av mine favoritter, en absolutt klassiker. Lenke til kommentar
Villanden Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Så nettopp en trailer til Shyamalan's nye film "The Last Airbender" på gametrailers.com av alle plasser. Hva tror dere? Lady in the Water og The Happening var skuffelser for min del, så jeg håper å kunne nyte en Shyamalan film igjen. Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 (endret) Den er basert på tidligere verk, så jeg aner virkelig ikke. Det kan jo bli en fin eventyrfilm, men den som venter får se. Uansett, det som blir mest spennende er om folk klarer å gå på kino (eller hvor de nå enn ser filmen først) og skru av de nye berømte "Anti-Shyamalan" brillene og se filmen for en film. Prejudice kills. Endret 23. juni 2009 av Snurreleif Lenke til kommentar
ShampooMacTavish Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Så nettopp Transformers på kino. Likte filme ganske godt, men historien var litt for svak for min smak. Lenke til kommentar
Villanden Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Så Angels & Demons igår natt, syns den var helt grei. Ingen store overraskelser, historien var heller ikke så særlig gripende. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 http://www.filmweb.no/filmnytt/article214324.ece Må si jeg gleder mg til denne. Lenke til kommentar
- FuzioN Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 (endret) Jeg håper ''Istid 3'' blir like bra som de andre filmene. Skal sikkert se den på kino. Endret 25. juni 2009 av HCG Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå