Gå til innhold

Filmprat.

Gjest Bruker-127711

Anbefalte innlegg

Spirited Away, som er et mye bedre navn enn Chihiro og heksene, er en av de beste filmene noensinne. Så magisk, så fantasifull, så... glad.

Ser dere med japansk eller engelsk tale?

Nå er vel egentlig det Japanske navnet, Sen To Chihiro No Kamikakushi, det beste, men jeg synes det norske navnet er bedre enn det engelske av den enkle grun at det er mer tro til orginaltittelen.

Men favoritten min blandt Miyazakis filmer er Kaze no tani no Naushika (Nausicaä – Prinsessen fra Vindens Dal), som han også skrev som manga. :) Det er en film som er veldig aktuell nå. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Spirited Away, som er et mye bedre navn enn Chihiro og heksene, er en av de beste filmene noensinne. Så magisk, så fantasifull, så... glad.

Ser dere med japansk eller engelsk tale?

Nå er vel egentlig det Japanske navnet, Sen To Chihiro No Kamikakushi, det beste, men jeg synes det norske navnet er bedre enn det engelske av den enkle grun at det er mer tro til orginaltittelen.

Men favoritten min blandt Miyazakis filmer er Kaze no tani no Naushika (Nausicaä – Prinsessen fra Vindens Dal), som han også skrev som manga. :) Det er en film som er veldig aktuell nå. :)

Nå er det japanske litt for vanskelig å huske. ^_^

Jeg synes heksene blir så... upassende.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte noen nye filmer i går. En samlig fra Quentin Tarantino, The Orphanage, Alvin og gjengen, de to Ace Ventura filmene, en koreansk filme som heter Vå, sommer, høst, vinter... og vår, og American Psycho. Jeg har sett noen av de, men The Orphanage, Alvin og gjengen, JAckie Brown og Reservoir Dogs har jeg ikke sett.

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte noen nye filmer i går. En samlig fra Quentin Tarantino, The Orphanage, Alvin og gjengen, de to Ace Ventura filmene, en koreansk filme som heter Vå, sommer, høst, vinter... og vår, og American Psycho. Jeg har sett noen av de, men The Orphanage, Alvin og gjengen, JAckie Brown og Reservoir Dogs har jeg ikke sett.

Det var en veldig spesiell fordeling av filmer.

Reservoir Dogs er veldig bra, Jackie Brown er okay. Hvorfor i helvete kjøpte du Alvin og gjengen? The Orphanage er en av de få skumle, moderne filmene, American Psycho er en av mine favoritter, en absolutt klassiker.

Lenke til kommentar

Den er basert på tidligere verk, så jeg aner virkelig ikke.

Det kan jo bli en fin eventyrfilm, men den som venter får se.

Uansett, det som blir mest spennende er om folk klarer å gå på kino (eller hvor de nå enn ser filmen først) og skru av de nye berømte "Anti-Shyamalan" brillene og se filmen for en film.

Prejudice kills.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...