Gå til innhold

Filmprat.

Gjest Bruker-127711

Anbefalte innlegg

For å si det enkelt og greit: Når jeg setter meg ned med en action eller grøsserfilm forventer jeg hjernedød underholdning, vil jeg ha filmatiske kunsterverk og er i det humøret at jeg vil se virkelig "GODE" filmer, ser jeg på div. drama, thrillere eller hva nå enn som er gode filmer.

Gode filmer finnes overalt!

Som Quentin Tarantino skal ha sagt; Selv den dårligste filmen du har sett inneholder visse kvaliteter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selvfølgelig gjør det dèt, poenget mitt er derimot hvilken sinnstilstand jeg setter meg inn i når jeg skal se en actionfilm.

Pulp Fiction er jo en klassiker, Guy Ritchies filmer er som regel særegne stilige filmer (for å ta noen få eksempler).

Igjen, poenget mitt er at den vestlige action-sjangeren ikke er særlig "tung", og det skal dermed mye mer til for å få en "Klassiker" innen actionfilmer, enn en klassiker innen drama, thrillere o.l.

Jeg setter dog som oftest asiatiske grøssere og action-filmer høyest, da de som oftest er symbolske, og krever mye mer av sèeren.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Så Bad Taste og The Toxic Avenger. Begge er så dårlige at man ler av dårlig skuespill, men førstnevnte er tross alt debutfilmen til PJ, og TTA er rett og slett genial.

Lenke til kommentar

Ser ut som en effekt fest ja. Litt merkelig i begynnelsen av traileren når en haug meteoritter treffer jorden, og dette vet liksom ingen? :huh: Ingen som plukket opp en sverm av meteoritter og tenkte det ville være fint å evakuere? :huh:

Endret av Genetics
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...