Gå til innhold

Filmprat.

Gjest Bruker-127711

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-127711
Har sett Seraphim Falls. Kan anbefales. En veldig annerledes, men spennende cowboyfilm. Ville vel gitt den... 7/10. Se den.

Syntes den var kjedelig, egentlig så likte jeg den ikke i det hele tatt. Husker ikke hvorfor.

Lenke til kommentar
Vil anbefale alle som har litt interesse for film om å se The man from earth.

Imdb Link

Hele filmen foregår i et rom. Men utrolig vellaget. :)

Jeg likte den filmen der også, er som å lese en bok egentlig. En blir fortalt en historie og fantasien kicker igang mens en ser filmen.... :)

Lenke til kommentar
Vil anbefale alle som har litt interesse for film om å se The man from earth.

Imdb Link

Husker jeg så den for en stund tilbake, og jeg ble positivt overrasket.

What? Max Manus var en klar 9/10 hos meg. Hvorfor så labert?

Jeg vet ikke. Den var bra til å være norsk, men jeg ble ikke beveget av den.

Lenke til kommentar
Kremt. Det er sikkert mulig å få tak i den på DVD. SWIM så den ikke på dvd... :p

Jeg får sjekke Play.com jeg da, lovlydig som jeg er.

Den var bra til å være norsk

"Bra til å være Norsk"? Jeg er klar over at folk bruker dette uttrykket, men jeg vil gjerne vite hvorfor.

Er alle norske filmer dømt til å være ravdårlige?

Lenke til kommentar
Den var bra til å være norsk

"Bra til å være Norsk"? Jeg er klar over at folk bruker dette uttrykket, men jeg vil gjerne vite hvorfor.

Er alle norske filmer dømt til å være ravdårlige?

Neptjune har litt rett, produksjonsverdien i Max Manus var overraskende. Ellers skal det mye til før jeg liker en norsk film. Hvorfor? De har oddsen imot seg. Rundt om i verden slippes det et veldig høyt nummer av filmer hver måned, og jeg ser og liker cirka 0.01 % av dem. Norge slipper ett lavt antall filmer i året. Do the math :)

Endret av Villanden
Lenke til kommentar

Men selv om vi slipper få filmer forsvarer ikke det et uttrykk som "bra til å være norsk", dette er mer en indikasjon på at norske filmer er i utgangspunkt dårlige, og dermed bare fortjener livets rett om de blir nominert til Oscar eller blir lovprist ute i Europa.

Å ikke like en film rett og slett fordi den har oddsen i mot seg er vel litt, rart?

Greit om du stiller høye krav til filmene dine, men film-messig synes jeg norske filmer skal kunne stilles på lik linje som alle andre filmer rundt om i verden, og ikke få et slags "ja ok film, til å være norsk".

Det får det til å høres ut som om en "ok" norsk film er mye mindre verdt enn en "ok" <insert filmstormakt her> film.

Mulig jeg er grinebiter, men er bare slikt jeg tenker på.

Lenke til kommentar

Noe av grunnen til at norske filmer noenganger blitt litt feil for meg at det er så norskt alt sammen. Jeg vil gå på kino for drømme meg litt bort, men i stedet blir som regel alltid plassert i norge. Alle snakker ubernorsk osv. Mye babbling her nå.

Lenke til kommentar

Et siste innspill her før jeg gir meg. Jeg er trønder selv, men vi burde holde oss langt unna alle filmer og tv-serier. Dialekten vår er rett og slett irriterende å høre på. Jeg får frysninger når jeg hører trøndere i filmer, og har bare lyst til å slå av. Husker jeg ikke helt feil, så var det ei trøndersk dame med i Død Snø, noe som nesten ødela hele filmen for meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...