Dunedain Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 (endret) Da tar jeg rådet ditt KoffeinKanin, og bestiller den =) Noen som har sett "Wyatt Earp" eller "Appaloosa"? Endret 7. juni 2009 av Dunedain Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Har sett Seraphim Falls. Kan anbefales. En veldig annerledes, men spennende cowboyfilm. Ville vel gitt den... 7/10. Se den. Syntes den var kjedelig, egentlig så likte jeg den ikke i det hele tatt. Husker ikke hvorfor. Lenke til kommentar
Cloudemyx Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Da tar jeg rådet ditt KoffeinKanin, og bestiller den =) Noen som har sett "Wyatt Earp" eller "Appaloosa"? Appaloosa er kjedelig, styr unna... Lenke til kommentar
Villanden Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Så Max Manus her om dagen, syns den var helt ok. Skuespillerprestasjonen til han som spilte Sønsteby var ikke noe å hoppe i taket for. 6/10 Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 What? Max Manus var en klar 9/10 hos meg. Hvorfor så labert? Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Vil anbefale alle som har litt interesse for film om å se The man from earth. Imdb Link Hele filmen foregår i et rom. Men utrolig vellaget. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Vriket veldig interresang, blir vel til at jrg ser den. Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Jeg hadde en fin filmopplevelse med den i går hvert fall. Litt svakt skuespill, men etterhvert som historien utfolder seg har det ikke så mye å si Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Er den endelig å oppdrive på DvD eller er den kun Nettbasert? Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Kremt. Det er sikkert mulig å få tak i den på DVD. SWIM så den ikke på dvd... Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Vil anbefale alle som har litt interesse for film om å se The man from earth.Imdb Link Hele filmen foregår i et rom. Men utrolig vellaget. Jeg likte den filmen der også, er som å lese en bok egentlig. En blir fortalt en historie og fantasien kicker igang mens en ser filmen.... Lenke til kommentar
Villanden Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Vil anbefale alle som har litt interesse for film om å se The man from earth.Imdb Link Husker jeg så den for en stund tilbake, og jeg ble positivt overrasket. What? Max Manus var en klar 9/10 hos meg. Hvorfor så labert? Jeg vet ikke. Den var bra til å være norsk, men jeg ble ikke beveget av den. Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Kremt. Det er sikkert mulig å få tak i den på DVD. SWIM så den ikke på dvd... Jeg får sjekke Play.com jeg da, lovlydig som jeg er. Den var bra til å være norsk "Bra til å være Norsk"? Jeg er klar over at folk bruker dette uttrykket, men jeg vil gjerne vite hvorfor. Er alle norske filmer dømt til å være ravdårlige? Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Når folk sier Max Manus er "bra til å være norsk" sikter de til at filmen ser dyr ut produksjonsmessig og derfor er den bra til å være norsk Selv syntes jeg "de gales hus" var mye bedre enn Max Manus. Filmmessig. Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Jo tenkte jeg skulle få sett "De Usynlige" og "De gales hus" så snart som mulig, dog jeg tviler på at de overgår min nye skandinaviske film-favoritt: Låt den retta komma inn. Lenke til kommentar
Villanden Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 (endret) Den var bra til å være norsk "Bra til å være Norsk"? Jeg er klar over at folk bruker dette uttrykket, men jeg vil gjerne vite hvorfor. Er alle norske filmer dømt til å være ravdårlige? Neptjune har litt rett, produksjonsverdien i Max Manus var overraskende. Ellers skal det mye til før jeg liker en norsk film. Hvorfor? De har oddsen imot seg. Rundt om i verden slippes det et veldig høyt nummer av filmer hver måned, og jeg ser og liker cirka 0.01 % av dem. Norge slipper ett lavt antall filmer i året. Do the math Endret 7. juni 2009 av Villanden Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Men selv om vi slipper få filmer forsvarer ikke det et uttrykk som "bra til å være norsk", dette er mer en indikasjon på at norske filmer er i utgangspunkt dårlige, og dermed bare fortjener livets rett om de blir nominert til Oscar eller blir lovprist ute i Europa. Å ikke like en film rett og slett fordi den har oddsen i mot seg er vel litt, rart? Greit om du stiller høye krav til filmene dine, men film-messig synes jeg norske filmer skal kunne stilles på lik linje som alle andre filmer rundt om i verden, og ikke få et slags "ja ok film, til å være norsk". Det får det til å høres ut som om en "ok" norsk film er mye mindre verdt enn en "ok" <insert filmstormakt her> film. Mulig jeg er grinebiter, men er bare slikt jeg tenker på. Lenke til kommentar
Villanden Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Jeg skjønner poenget ditt, men jeg tror du kanskje misforsto meg. Jeg misliker ikke de norske filmene før jeg ser de pga at de har "oddsen" imot seg, men for at de mest sannsynlig er for dårlige for meg. Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Noe av grunnen til at norske filmer noenganger blitt litt feil for meg at det er så norskt alt sammen. Jeg vil gå på kino for drømme meg litt bort, men i stedet blir som regel alltid plassert i norge. Alle snakker ubernorsk osv. Mye babbling her nå. Lenke til kommentar
Villanden Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Et siste innspill her før jeg gir meg. Jeg er trønder selv, men vi burde holde oss langt unna alle filmer og tv-serier. Dialekten vår er rett og slett irriterende å høre på. Jeg får frysninger når jeg hører trøndere i filmer, og har bare lyst til å slå av. Husker jeg ikke helt feil, så var det ei trøndersk dame med i Død Snø, noe som nesten ødela hele filmen for meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå