Gå til innhold

Spillserier som bør gjenopplives


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Police Quest er det eneste av disse spillene jeg har kjennskap til, og makan til moro kan man lete lenge etter. De umulige kjøresekvensene, å gå rundt inne i garderoben til politistasjonen og de herlige animasjonene når figuren bevegde seg.. Det og Larry er i en særklasse når det gjelder "den type" spill. Godt skrevet artikkel, gleder meg til del 2! :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812374

Flott at du nevner to serier jeg virkelig skulle ønske at ble gjenopplivet:

 

Wing Commander

Ultima

 

Ultima I-VI spesielt skulle jeg ønske fikk en liten makeover til f.eks Xbox Live Arcade.

 

Wing Commander IV hadde jo i lang tid rekordet for største budskjett til et spill (US$12 millioner).

Lenke til kommentar
Jeg er nok ikke den eneste som har gode minner fra å cruise rundt i Lyttons gater med den klassiske amerikanske politibilen min. For meg som spiller er det ikke vanskelig å tenke seg en moderne utgave av spillet, i en åpen og tredimensjonal verden. Men for utgivere som er livredde for risikoer er det kanskje vanskeligere. I alle fall hvis man skal forsøke seg på et realistisk spill med fokus på etterforskning, hvor man ikke må drepe skurker rundt hvert gatehjørne. Men likevel: Det er lov å drømme.

 

Nei, har mange gode minner derifra. :)

Ønsker meg et skikkelig politispill idag, men det eneste jeg har så langt er å kjøre rundt i Liberty City med en cruiser og late som. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Er så enig at vi trenger et nytt monkey island :) !

 

Føler forøvrig at jeg savner oppfølgere til dungeon keeper og theme hospital xD.. Fyttirakkern så moro.. Hvor ble du av min kjære bullfrog? </3

 

Second that.

 

I tillegg vil jeg si at av romskipsimulatorer så er "Tachyon: The Fringe" det beste som har blitt laget. Ikke så mange har hørt om det, men det er episk. I tillegg er det selveste "Bruce Campbell" som hadde stemmen til hovedpersonen.

Endret av Aziraphale
Lenke til kommentar

Så Transport Tycoon var ikke glemt, det ble bare ikke med i første del? :rolleyes:

Jeg vet at alle har minst en spillserie de mener dere har glemt, men Transport Tycoon-serien mener jeg helt objektivt (og veldig subjektivt) at burde være med her.

 

Jeg vet at locomotion kom for "bare" 5 år siden. Jeg tror også at den serien ville ha overlevd om den hadde fortsatt hatt Transport Tycoon-navnet. Locomotion ble på en måte bare utgitt i all stillhet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...