Gå til innhold

Godt oppsett for ny pc?

Anbefalte innlegg

Hei!

Tiden har nå kommet til at jeg har tenkt meg å skaffe meg en ny pc med god ytelse til best mulig pris!

Det jeg lurer på er om delene passer med hverandre, og kanskje eventuelle anbefalninger?

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=97527

PC'en må minimum takle Fallout 3 på high, Mass Effect på HIGH og lignende.

Om du har noen gode forslag til eventuelle komponenter som hadde egnet meg bedre så bare si ifra

Takk på forhånd

- Nixie

Edit: Ny handlevogn

Endret av Nixie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

[an error occurred while processing this directive] The requested URL was not found on this server. The link on the referring page seems to be wrong or outdated. Please inform the author of that page about the error. [an error occurred while processing this directive]

Lenke til kommentar
[an error occurred while processing this directive] The requested URL was not found on this server. The link on the referring page seems to be wrong or outdated. Please inform the author of that page about the error. [an error occurred while processing this directive]

Nå fungerer det :-)

Lenke til kommentar
Hei!

Tiden har nå kommet til at jeg har tenkt meg å skaffe meg en ny pc med god ytelse til best mulig pris!

Det jeg lurer på er om delene passer med hverandre, og kanskje eventuelle anbefalninger?

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=86756

PC'en må minimum takle Fallout 3 på high, Mass Effect på HIGH og lignende.

Om du har noen gode forslag til eventuelle komponenter som hadde egnet meg bedre så bare si ifra

Takk på forhånd

- Nixie

jeg ville ikke ha kjøpt intel prosessor og et Radeon grafikk kort, men der er jo bare meg :)

vis jeg hadde vert deg vill jeg ha gått for et geforce kort, men det er jo alt etter hvor mye penger du er villig til å bruke på pcen

Lenke til kommentar
Nå har jeg laget ny handlekurv sjekk ut den ;)

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=97527

den ser veldig bra ut, MEN anbefaler deg på det sterkeste å skifte ut skjermkorte ditt til et Nvidia basert kort.

jeg hadde Radeon før og trodde dette var best

men etter som mine venner kjøpte Nvidia basert fant jeg med en gang ut at det var mye bedre med et Geforce kort fremfor Radeon

som du kan se i signaturen min går det enda i Nvidia og jeg angrer ikke et sekund på det.

Men til sist så er det jo du som skal velge, jeg bare gir deg et godt råd ;)

Lenke til kommentar

Det er vel litt feilaktige påstander du kommer med her janix. ATi sine grafikkort har gitt mest ytelse for pengene det siste halvåret++ (siden 4xxx-serien). nVidia har riktignok det beste kortet og har justert prisene samt sluppet en del nye kort i topp og mellomsjiktet, men å fraråde kjøp av radeon uten å spesifisere ytterligere blir helt feil. Jeg ville anbefalt et Radeon 4870 eller 4890, disse kortene gir veldig mye ytelse for pengene. Et 4890 yter omtrent likt med et GTX 275 til noen hundrelapper mindre pris.

Og hvorfor man ikke skal kombinere Intel CPU og AMD grafikk er for meg en gåte, hovedkortet han har valgt støtter crossfire så det vil være en fordel med AMD-grafikk hvis han senere tenker å supplere med et ekstra skjermkort.

Lenke til kommentar
Det er vel litt feilaktige påstander du kommer med her janix. ATi sine grafikkort har gitt mest ytelse for pengene det siste halvåret++ (siden 4xxx-serien). nVidia har riktignok det beste kortet og har justert prisene samt sluppet en del nye kort i topp og mellomsjiktet, men å fraråde kjøp av radeon uten å spesifisere ytterligere blir helt feil. Jeg ville anbefalt et Radeon 4870 eller 4890, disse kortene gir veldig mye ytelse for pengene. Et 4890 yter omtrent likt med et GTX 275 til noen hundrelapper mindre pris.

Og hvorfor man ikke skal kombinere Intel CPU og AMD grafikk er for meg en gåte, hovedkortet han har valgt støtter crossfire så det vil være en fordel med AMD-grafikk hvis han senere tenker å supplere med et ekstra skjermkort.

Jeg har ikke nektet noen med å kjøpe ATI men jeg gir råd på min erfaring og jeg har vert borti en del skjermkort, men vis du trenger bevis på at nvidia er best så skal jeg bevise det for deg :D

Her har du Bioshock

2-chart_bioshock_test1_1024_aa_af.png

Her har du World in conflict

26-chart_wic_test2_1024_trilinear.png

Crysis

ut.png

som du kan se er det ikke mye det står om men det er Nvidia sinne kort som er på topp

det som også gjør at det nye kort GTX295 som jeg har ikke ytter så godt er "lite optimaliserte drivere" men det er bare å vente på bedre drivere, og siden nesten alle spill har spesiel support for nvidia ( det eneste spille jeg har sitt som va spesiele support for ATI var DOOM) menn som sagt det er bare et tips, jeg sier ikke at han skal kjøpe Nvidia men jeg synnes det er et godt råd :D

Nvidia The way it's meant to be played

Lenke til kommentar

De to øverste testene er mellom 2xxx-serien til ATi og 88xx-serien til nVidia og er dermed utdatert og ikke lenger relevant.

Den nederste viser omtrent det jeg sa, 4870 yter nesten like bra som GTX 260. Men en test holder ikke, man må teste samme oppsettet i flere forskjellige spill for å se hva som jevnt over yter best.

Slenger med en link hvor det er samlet en rekke tester og sammenligninger mellom 4870, 4890 og GTX 275: http://www.theinquirer.net/inquirer/news/1...x-275-cat-fight

Edit: la til noe.

Endret av Sputnik
Lenke til kommentar
De to øverste testene er mellom 2xxx-serien til ATi og 88xx-serien til nVidia og er dermed utdatert og ikke lenger relevant.

Den nederste viser omtrent det jeg sa, 4870 yter nesten like bra som GTX 260. Men en test holder ikke, man må teste samme oppsettet i flere forskjellige spill for å se hva som jevnt over yter best.

Slenger med en link hvor det er samlet en rekke tester og sammenligninger mellom 4870, 4890 og GTX 275: http://www.theinquirer.net/inquirer/news/1...x-275-cat-fight

Edit: la til noe.

som jeg kan se ut i fra testene du linket, kan jeg fremdeles se at nvidia slår ATi men du har rett i prisen, vis jeg skulle bygge en pc ut i fra et lite busjett hadde jeg godt for et ATI, de er veldig god på pris til ytelse, men Geforce GTX 295 som er Flagskipet til Nvidia er det beste som er i butikkene i dag

Endret av janix
Lenke til kommentar
Nå er vi på bølgelengde. Som jeg sa i min første post og du gjentar nå så har nVidia det beste kortet, men hvis du skal ha mest mulig ytelse for pengene (som trådstarter påpekte) så ser ATi ut til å være det beste valget.

okey den er grei, då skal jeg gi meg :D

glemte litt av va tråden egentlig handlet om men du har rett det om at ATi har best pris til ytelse fordeling men jeg står på det at Nvidia har det korte med best ytele men som jeg også synnes er litt negativt er prisen, jeg har Evga GTX 295 og det har en syk ytelse men kostet meg 5 lapper :o

men når jeg ser ka jeg får så va det isje så gale faktisk :D

Endret av janix
Lenke til kommentar

heh Crossfire scaler bedre en SLI gjøre nå

kjøper 2x 4890, banker gtx 295

+ spare penger.

Nvida har ikke laget noe bra kort siden 8800 serien.

sikkert for seint med 4890 uten tvil.

Men liker Nvidia ion serien :p

Endret av Agrophel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...