Gå til innhold

Pokemon Heart Gold & Soul Silver bekreftet!

Din mening her!  

1 stemme

1. 1. Skal du ha Pokémon Heart Gold eller Soul Silver?

• Ja
      29
    • Nei
      11
  2. 2. Hvilket skal du ha?

• Heart Gold
      9
    • Soul Silver
      14
    • Begge
      7
    • Ingen
      10

Anbefalte innlegg

største forskjellen på DSi og vanlig/lite er ihvertfall for meg at du på DSi kan laste ned spill fra DSishop. har ikke prøvd og vet ikke hvor bra spillene er, men jeg betaler IKKE 2000 kr for to dårlige kameraer, samt bittelit større skjermer og lyd.

forskjellen på soulsilver og heartgold er hvor tidlig i spillet du kan fange ho-oh og lugia, og så er det rundt 10-15 eksklusive pokemoner i hvert spill (tror alle ss/hg eksklusivene er med i platinum)

har btw fått alle kanto-nålene nå, og vært i hver krinkel og krok av både johto og kanto, unntatt mt. silver og rockclimb-områder. beste pokemon-spillet jeg har prøvd, liker at folk i spillet snakker om "for 3 år siden gjorde team rocket ditt og red datt, og blue blabla" og andre ting som har forandret seg i kanto, gir spillets historie dypere :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er noen legendariske som er i forskjellig level og noen få som bare er i enten HG eller SS. Tror Ponyta og Growlithe er blant dem.

Edit: Såpe, er det like stas å spille i dag som når vi spilte originalene?

Endret av Laland
Lenke til kommentar

Oioi hvis du fikk spillet samtidig som meg Såpe så må jeg si du har vært en iherdig spiller. Er ikke ferdig med Johto ennå jeg. :)

Forøvrig synes jeg de ekstra store skjermene var verdt de 1700 kr jeg betalte for min DSi XL. Fikk også 1000 poeng gratis på DSi-shop. Det var stas, en del gode spill å finne der. Men det beste med XL var den store og behagelige stylusen. :)

@Laland: Må innrømme at det ikke er langt unna å være like mye stas som for 10 år siden. :)

Lenke til kommentar

Vet jeg spør mer eller mindre det samme som i stad men jeg sjekket på gamefaqs i stad for en guide, bare for å gjøre litt research, og la merke til at det er en Kanto del og en Johto del.

Da antar jeg at Gold er den ene og Silver den andre?

Hvis jeg kjøper noen av dem så tror jeg går for Heartgold, bare pga jeg liker utseende til Ho-oh bedre enn Lugia eller hva den pokemonen på Soulsilver coveret heter :p

Lenke til kommentar

Ok, da er det vel KUN noen få pokemon som kan fanges som er forskjellen da.

Fint å vite.

Å herregud jeg virkelig ikke tid til å spille dette men har veldig lyst nå :p

Tror jeg blir nødt å selge igjen noen av xbox spillene jeg har kjøpt og ikke spilt, får aldri tid til å spille dem og føler ikke for å starte dem opp heller, de er jo bra alle sammen men orker bare ikke XD

Lenke til kommentar

Nei Kanto og Johto er to forskjellige regioner du løper rundt i i begge spillene. Johto starter du i, så kan du dra til Kanto også etter å ha beseiret de 8 gymene i Johto og Elite 4.

Spillene er nesten helt identiske, den eneste forskjeller er at du i HeartGold kan fange Ho-Oh først og Lugia senere, mens det er motsatt i SoulSilver. I tillegg er det noen få pokemon som er eksklusive til hvert spill, og dermed ikke finnes i det andre. Da må det bytting til. Ellers er spillene helt like.

Lenke til kommentar

Sitter selv å lurer på om jeg skal kjøpe DSi XL, dog er ikke så alt for lenge siden jeg solgte DSi og Platinum, og før det igjen DS Lite og Pokemon Pearl. Dog må si det kribler noe fælt i fingrene.

Har forresten også spilt de fleste Pokemon spill før dette igjen. Husker jeg koste meg med Silver i sin tid og Blue før det igjen.

Husker også et event Nintendo(eller de som lager Pokemon spilla) hadde nedi spikersuppa i Oslo for mange år siden, rundt Pokemon Blue/Red tiden, husker jeg fikk Mew fra en eller annen maskin der, det var stas husker jeg, hehe.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Kjøpte DSi XL og HeartGold tidligere idag, dog ikke fått spilt noe særlig enda, dog blir spennende =)

Tenkte å starte med Totodile selv. Hadde Silver når det kom ut, samt Crystal, og i begge starta jeg vel med Cyndaquil om jeg husker riktig.

Lenke til kommentar

Kjøpte DSi XL og HeartGold tidligere idag, dog ikke fått spilt noe særlig enda, dog blir spennende =)

Tenkte å starte med Totodile selv. Hadde Silver når det kom ut, samt Crystal, og i begge starta jeg vel med Cyndaquil om jeg husker riktig.

Cyndaquil = Easy

Totodile = Medium

...Gress pokemonen jeg har glemt navnet på = Hard

Tror det er mest pga de par tre første gym leaderne bruker pokemons som er "lettere" med en fire pokemon, litt vansklig med water poke og veldig vansklig med en Gress pokemon.

Nå brukte jeg selv nesten kun Earth pokemon på første gym da, Rock Throw eller hva den nå heter fra Onix is super effective! mot air pokemons :p

Men pass på og ikke levle noen andre en main pokemonen din over 10 ><

levlet en pokemon til 11 før jeg tok første gym, 70% av ordrene mine ble ignorert eller så gjorde han som han ville :blink:

Lenke til kommentar

Du er ikke mann før du klarer første gym med bare Chikorita og Bellsprout. Det er faktisk vannvittig vanskelig! Krever en god del grinding ^_^

no shit!

greide det såvidt med fire(edit:som i 4!) pokemon :p

Healingen til Pigeotto var som tidligere sagt, SINNSYKT plagsomt!

Edit2: Det Pokewalker greiene som fulgte virker litt harry :D

vet ikke helt åssen det fungerer men må vel lese igjennom manualen senere, kanskje det kan utnyttes litt ^^

*teiper den fast på kjøkkenmaskinen og slår på* muahaha

Endret av Chronilus
Lenke til kommentar

Cyndaquil = Easy

Totodile = Medium

...Gress pokemonen jeg har glemt navnet på = Hard

Det gjelder bare i begynnelsen da. :) Litt morsomt, pleier å være motsatt. I alle de andre spillene er det vanskeligste å starte med en ild-type, både fordi de utvikler seg saktere og fordi de første gymene bruker stein og jord-typer.

Jeg er nå halveis inn i Kanto regionen, startet med Totodile som nå er en Feraligator i lv 100. :)

Edit: Digger det at pokemonene følger etter deg. :D

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...