Gå til innhold

Sanger som er veldig like hverandre

TMB

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ganske likt, men jeg har ikke sjekket om det rett og slett er snakk om sampling i ett av tilfellene (i etterpåklokskapens lys: selvfølgelig må det være Shaggy som har samplet, da Steve Miller Band kom med The Joker for ca 40 år siden). Og da er det jo ikke så veldig spennende lenger :p

Wikipedia:

The song was sampled on Shaggy's song "Angel" from 2000.

Endret av AltF4
Lenke til kommentar

Hvis ikke så har vi jo dimmu sin mourning palace mot Bushido sin king of kingz eller hva den heter.

Eller så var det en annen sang fra bushido som ligna på alt lys har svunnet hen fra dimmu. Men den delen det er snakk om har jo dimmu tatt fra noen andre igjen å vidre utvikla det litt.

Lenke til kommentar

Vel, stjæling er vel et mer dekkende ord.

Wikipedia:

In 2007, Bushido earned more international press coverage when he was threatened with legal action by the melodic black metal band Dimmu Borgir, who claimed that Bushido had sampled two of their songs without permission - "Mourning Palace" and "Alt Lys Er Svunnet Hen". The Bushido songs named were "Mittelfingah" and "Engel". Dimmu Borgir's manager was quoted as saying that '...since we were not contacted by Bushido through proper channels and told about his desire to do this, it is clear that Bushido has seriously infringed our intellectual property rights.' No case has yet been brought. Also, two songs from the Liverpool band Antimatter had samples taken from them by Bushido without permission, although this was settled before any legal action was taken

Endret av AltF4
Lenke til kommentar
Kan vel ikke si at jeg hørte noen spesiell likhet mellom Elvis og Jokke. Det må uansett ha vært Elvis som hermet etter Jokke :ph34r:

Ikkje? Eg skjønte kva han meinte utan ein gong å ha høyrt på videoane han linka. Er ein viss likhet der synst no eg. Men sjølvsagt einig i at Elvis har plagiert Jokke :D

Jeg hørte heller ikke forskjell.

Du høyrte ikkje forskjell? Eller høyrte du ikkje likheten mellom dei? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...