Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

hva syns du om firstmile ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel jeg bestillte linje fra Firstmile 06.05.03.

Spurte om instalasjons dato den 2.juli, ingenting har skjedd enda.

 

Jeg har ikke engang fått noen mail om når de har mulighet til å starte.

 

Greit nok at 2.juli noe midt på sommeren, men de kunne ihvertfall sagt fra om de tok ferie eller ikke.

 

Sitter fortsatt og venter på tilbakemelding på 3 mailer jeg har sendt.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Til hvilken mailadresse har du sendt til?

 

Firstmile er bare navnet på prosjektet. Prosjektet er styrt og finansiert av ZyXEL så det er bare å ringe oss på 22806180. Husk kundereferansen hvis du har den, og husk å si at du er Firstmile kunde.

 

 

Mvh,

 

G. Rimala

ZyXEL/Firstmile

Lenke til kommentar

Har sendt til to mail adresser: info og kundeservice.

Man får prøve ringe imorgen..

MEN fikk ikke noe referanse nummer

 

Fikk en url som kun gjaldt for den adressen jeg bestilte til.

Da jeg hadde skrevet inn all info fikk jeg en bekreftelse fra Registrering, hvor det sto jeg var registrert som bestiller, og at jeg skulle kontakte dere med ønsket instalasjons dato.

 

en ting jeg lurer på:

Jeg sjekket telefon ledningen som gikk inni leiligheten, den så noget gammel ut. er dette veldig kritisk for hva man kan få av tjeneste?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

weeee:D og litt anti weee :(

Firstmile sa de var klare, men!! MEN

De ventet på Telenor, de skulle vist klar gjøre sentralen....

og det tok 3-4 uker... så da er det 2-3uker igjen da... sukk.. men men

den som venter på no godt venter ikke for gjeves, om ikek det man venter på ikke skjer da så klart.... :o

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

weee :D

Endelig fått Firstmile.

Det gikk sabla fort også.

Bravida fyren kom rundt halv ni og gikk igjen rundt 9 tror jeg det var og da var man på nett.

 

Man bestilte 12500/6250 linja, men ser ut til at man bare har fått 5/5 linja...

 

Får ringe og høre, sikkert for langt unna, selv om man bor omtrent opp på sentralen.

 

Digger ZyXel Routeren, meget enkel å confe, bare lære meg litt mer så...

Lenke til kommentar

Hadde jeg fått sjansen til å bestille den beste linjen deres hadde jeg gjort det. Dessverre har jeg bindingstid igjen på nextgentel..(ca 1 år, SUKK)

Men jeg skal flytte til ett annet sted til sommern, vi får se om jeg får sjanse til å skaffe 10mbit da.. ;)

Lenke til kommentar

Joa vi hadde fått vdsl, men vi hadde fått 5/5...

en liten tlf til Firstmile: Vi ringer opp om kort tid.

Tiden gikk og rundt 1600-1700 ringte det en hyggelig fyr.

 

Samtalen følger (10min):

Han: Du lurte på noe angående linja di?

Meg: Jo jeg lurte på hvilken hastighet vi har fått.

Han: hmm la meg se... så klart du vil ha 12mbit upstream.

Sitter du ved pc'en?

Jeg: ja

Han: nå vil modemet slutte å lyse litt....

*pause*

Jeg: der slutta det lyse, der lyser det.

Han: sjekk hastigjeten no.

Jeg: oki.. *leite frem ftp klient, koble opp mot uio og laste ned linux iso

ja nå er det 12mbit ja.

Han: ja da var det gjort.

Jeg: takker så meger, hade bra.

Han: hade.

 

Jeg satt igjen og måpte litt, skjedde nu egentlig... jo vi hadde fått raskere linje.

 

Så kom problemene, routern eller modemet klikka litt.

Usikker på hva som forårsaket det, vi resatte alt og lastet in config igjen(takoglov for at jeg tok backup)

 

vips var alt på linje igjen

 

Konklusjon: Firstmile er ikke feil fri, men de retter feilen fortere enn svint.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...