Gå til innhold

Sony viser frem "motion sensing" håndkontroll

Anbefalte innlegg

ps3-controller.jpg

Ifølge flere spillsider skal Sony vise frem en ny håndkontroll på E3, som skal inneholde bevegelsesfølsomhet på lik linje som Nitendo Wiis håndkontroller. Kildene sier at Sony viser frem dette på E3 i Juni, og skal vi tro noen kilder er dette et verktøy enkelte utvikelre allerede har fått å jobbe med. Kan dette bety at vi kan se dette produktet i salg før jul, og spill som støtter dette?

Kontrollen skal visstnokk være mer følsom og bedre nøyaktighet enn Nitendo Wiis håndkontroller,være god til å skyve frem og mot tv'en i tillegg skal den se "funky" ut, dvs. at den skal inneholde to lyspærer og være en tyngre og større kontroll for at den også skal passe større hender. Det blir også sagt at et kamera (trolig kameraet som allerede finnes) kommer til å motta bevegelsene og at disse da blir sendt videre til skjermen.

Fra eurogamer:

Kilde: klikk på meg

Varity is quoting "several sources" as saying a motion-sensing controller is in development for PlayStation 3.

One source claimed to have seen the device several months ago. Two others said it will be unveiled at E3 in June.

The controller apparently uses LEDs and a webcam to track movement. "Because the camera can read different color lights and the shape and angle of each light, it's much more accurate than the Wiimote," reckons the Variety report.

"It can track precise movements, including along the Z axis (pushing toward and away from the TV; something the Wii is really bad at) as well as velocity."

The controller is said to look "kinda funky", with "a bulb to house the LEDs on the end". Word is that Sony wants developers and publishers to produce some early software to show it off.

Sony has yet to comment on the story, but it's unlikely they'll break with tradition and comment on rumour or speculation.

6-02-08-sonyps3mote.jpg

Fra 1up.com:

Kilde: klikk på meg

Sony is prepared to debut a new motion sensing controller for the PlayStation 3 at this year's E3, according to a report from Variety. The blog cites "several sources" intimate with the project, including ones who have seen the device for themselves. The sources also claim that the controller they saw is very similar to the patent uncovered in 2007, using LEDs to track movement more accurately than the Wii remote. The report recalls another rumor from last month that Sony is looking for developer support for the device.

Sony has given its standar response, stating that it doesn't comment on "rumor or speculation." Two years seems like a long time to wait, so it would have been easy to assume that Sony just scrapped the idea. But if the motion sensing is more accurate than the Wii, and they're giving developers some time with the controller to make polished titles, the wait could end up paying off.

Sony har uttalt som flere ganger før, at dette kun er rykter.

Endret av Paisley
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

All ny teknologi er kult, så lenge vi får spillene til å utnytte det bra! Adventure sjangeren har jo fått nytt liv igjen etter Wii kom med sin nye kontroller. Hadde vært bra om adventure sjangeren kom til PS3 igjen også.

Lenke til kommentar
Sony kommer til å slå MS i år på E3, Nintendo regner jeg ikke med en gang, etter det ekslusive showet i fjor!

Om ikke Microsoft nok en gang kommer med en last-minute surprise, men det tviler jeg på. Sony er klart favoritten til å "vinne" E3 i år. Nintendo som du sier, er det vel nesten ingen som tenker på engang. Men jeg er litt skeptisk til å ha en lang og stor kontroll med to lyspærer på sidene. Virker klumpete og risikabelt.

Lenke til kommentar

Tegningene og bildene i førstepost er kun konseptbilder som har blitt funnet på nettet, og bildene viser hvordan noen tror den kommer til å se ut. Det er langt fra sikkert at den vil se slik ut.

Den så i hvert fall ikke "funky" ut på den figuren. Så ut som en deformert klubbe. Med blinkende lys på kommer man til å se ut som en varseltrekant når man står der og veiver.

Hehe, det er ikke sikkert hvordan den vil se ut, men den kan absolutt bli en stilig ding, ialelfall om den lyser skikkelig opp i mørket.

Sony kommer til å slå MS i år på E3, Nintendo regner jeg ikke med en gang, etter det ekslusive showet i fjor!

Om ikke Microsoft nok en gang kommer med en last-minute surprise, men det tviler jeg på. Sony er klart favoritten til å "vinne" E3 i år. Nintendo som du sier, er det vel nesten ingen som tenker på engang. Men jeg er litt skeptisk til å ha en lang og stor kontroll med to lyspærer på sidene. Virker klumpete og risikabelt.

Tror nok at Sony kommer til å lage en stor kontroll, da mange har klaget på at DS3 er for liten for manges hender. Tror nok at håndkontrollen blir mye bedre, mer solid, og at den passer flere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...