Gå til innhold

Gaming headsett


Anbefalte innlegg

Hei...

 

Idag knakk min xbox 360 headset og siden det snart er komfirmasjon og ny pc gidder jeg ikke å invistere i et nytt headsett til 360'en. Kan like heller kjøpe et pc headsett som jeg kan bruke til pc'en og xboxen med denne

 

Så jeg lurte på hvilket headset jeg burde gå for? som jeg kan bruke med 360'en (må ikke men helst). prisen kan være fra 300 til 1000 kr og det må være komfortabelt å ha på og god lyd. Har sett litt på denne og denne hva tror dere?

 

Takker for alle svar :)

 

Edit: Det må også være bra å høre musikk og se på film med.

Endret av pycero
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

eg har eit philips headsett, som søstra mi fekk med webcammen sin, eg syns den fungere bra på pcen, den passer til SMÅ hoder til store. har ikkje fått noken klager på micen, bruker den somregel på msn. den er ganske lik xbox headsette. det heiter "philips sbc mh200". det kan av og til vere ganske stramt, ledningen er ganske lang.

Lenke til kommentar

Takk for svarene, ja har hørt mye bra om fatal1ty headsettet om lyd og mic men det sies at det er litt ubehagelig å ha på seg og man får vodt i ørene etter noen timer spilling, men til prisen er det jo rimelig? men er det jacks på den eller usb tilkobling?

Lenke til kommentar
Takk for svarene, ja har hørt mye bra om fatal1ty headsettet om lyd og mic men det sies at det er litt ubehagelig å ha på seg og man får vodt i ørene etter noen timer spilling, men til prisen er det jo rimelig? men er det jacks på den eller usb tilkobling?

Det er ubehagelig hvis du ikke vier det ut litt. Har ikke hatt noe ubehag med headsettet. Og det er jacks

Lenke til kommentar
Må bare si ifra at miccen min gikk fort i stykker på min Fatal1ty. Miccen er jo sånn at man kan ta den ut og sånn.

Det som skjedde var rett å slett at koblingen i headsettet ikke funket noe lengre.

Uten å virke sær, så er det vel lettere å ha mikrofonen tilkoblet hele tiden? :)

Endret av Sadfez
Lenke til kommentar
Må bare si ifra at miccen min gikk fort i stykker på min Fatal1ty. Miccen er jo sånn at man kan ta den ut og sånn.

Det som skjedde var rett å slett at koblingen i headsettet ikke funket noe lengre.

Uten å virke sær, så er det vel lettere å ha mikrofonen tilkoblet hele tiden? :)

Joda, men mer praktisk å ta den ut når man skal på LAN og sånt!

Lenke til kommentar
Naboen min har FatalENty-headsettet. Prøvde det en gang, helt forferdelig å ha på, og lyden var ingenting å skryte av.

 

For det første må jeg si at jeg liker måten du skriver Fatality på. Tall midt inne i produkt- eller firmanavn, eller små og store bokstaver om hverandre, er en uting.

 

Må vel ellers si meg enig i at de er relativt horrible å ha på hodet. Størrelsen gjør at de vel passer best for folk som enten har veldig små skaller, eller som rett og slett ikke er helt utvokst ennå. Lyden mener jeg dog at er relativt god, i alle fall sett opp mot pris og segment. Man får så klart mye bedre lyd (og komfort) om man velger et dyrere sett, men da er det jo altså... Dyrere. ;)

Lenke til kommentar

Har meget ellers god erfaring med Plantronics Gamecom 777. Snadder lyd og meget høy komfort. Bra mikrofon også.

 

Jeg mottok Razer Barracuda i posten tidligere i uka, og skal i gang med å teste det i helga. Det er relativt billig, men byggekvaliteten virker kurant. Skal bli spennende å se hvor bra det funker med 5.1-lyd med de åtte elementene i klokkene. Har testet litt tilsvarende sett før, og de har vært langt bedre enn vanlige stereohodesett med "fake" 5.1 via bla. Dolby Headphone. Satser på ha en test klar på pcworld i løpet av en uke eller to. :)

Endret av BoardkilL
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har nå brukt Fatali1ty-headsetet en stund og må si meg ganske fornøyd.

 

Man må riktig nok, som nevnt før i tråden, jobbe litt med det for å få det over hodet, men finner man til slutt størrelsen sitter det veldig godt over ørene, og padsen på ørene er blandt de mer behagelige jeg har hatt på meg. Mikrofonen lager også god lyd.

Prisen er heller ikke så avskrekkende, så om man skjal bruke det kun til gaming vil jeg anbefale dette headsettet (mikrofonen kan enkelt tas av), men har selv et par Koss jeg heller bruker til musikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...