Rocket Skrevet 17. juli 2003 Del Skrevet 17. juli 2003 Hei Jeg er den heldige eier av et Connect3d Radeon9500pro men har merka noe rart, når jeg starter setup til feks mohaa, så finner den maskinen min greit nok, bare at det står på "video mem range" står det til 64MB. da jeg vet at mit radeon9500pro har 128mb ram, så finner jeg dette litt besynderlig. kan jeg ha gjort noe feil i bios kanskje? haster ikke med svar, men alle svar er bra Lenke til kommentar
Buskleif Skrevet 20. juli 2003 Del Skrevet 20. juli 2003 Ja det virker merkelig at det står 64 Mega Byte inne i setup, ettersom at du er HELT sikker på at kortet har 128 MILLI BIT Ram. Hvilket er noe som vil tilsi at kortet ditt bare har 0.016 B Ram. Så vidt jeg vet så har aldri C3D 9500 PRO blitt produsert med så lite Ram så ta vare på dette, det blir nok verdt en del ganske snart. Lenke til kommentar
jcs0607 Skrevet 20. juli 2003 Del Skrevet 20. juli 2003 inni bios kan/pleier det å være noe som heter agp apperature mem size (ettellerannet sånn) der du kan velge mellom 32, 64 og 128 mb, kansje du har tullet litt der, default i min bios er 64 mb i min bios bok står det: Graphic Win Size the field selects the size of the agp aperature. aperature is a portion of the pci memory adress range dedicated for graphics memory adress space. host cycles that hit the aperature range are forwarded to the agp without any translation. settings: 4mb, 8mb, 16mb, 32mb, 64mb, 128mb, 256mb Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 20. juli 2003 Del Skrevet 20. juli 2003 inni bios kan/pleier det å være noe som heter agp apperature mem size (ettellerannet sånn) der du kan velge mellom 32, 64 og 128 mb,kansje du har tullet litt der... Skal ikke ha noe med dette å gjøre. Denne innstillingen bestemmer hvor mye av systemminnet skjermkortet kan "låne" hvis det slipper opp for eget minne. Med et kort på 128 MB er det vel lite sannsynlig at noen av dagens spill krever en bit der. Uansett har ikke denne innstillingen noe med mengden RAM på selve skjermkortet å gjøre. Lenke til kommentar
Rocket Skrevet 20. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2003 hadde en mistanke om noe sånt ja. men har bare ikke fått sjekka det enda (les:giddet) uansett, så er det sikkert ikke noe forferdelig feil, den funker bra. hagtor: bra du påpekte det, nå har du bare 200000 andre poster å rette på hvor folk har skrevet mb istedenfor MB, stå på, jeg skal følge med framgangen din Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå