Gå til innhold

Norsk heldigital spillbutikk lansert

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
For høye priser. Jeg driter i om det skyldes utgiverne eller butikken.
Vi skal selge alt som finnes, digitalt. Vi slipper kostnader for lokaler, lager og ansatte, og kan dermed presse prisene ned, forteller Johnson til Gamer.no.

...my ass.

Pass på rompa nå, vi har enda ikke aktivert de andre delerne av butikken vår.. der har vi noen million med sanger, bortimot 1000 filmer og en hel haug med lydbøker... :) Heilt sant!

Fantastisk bra respons på butikken herinne, mange gode argument - litt ris (ajda!), litt ros (takk, takk!) og veldigt bra at det er fokus på prisen. Vi tror mye på at prisen avgjør hvor man shopper nå i begynnelsen, men etterhvert som markedet mogner så blir det viktigere med helheten i butikken - noen handler alt på Coop, noen handler kun på meny avhengig av hvor mann trives best. Men at innkjøps og utpriser varierer ser vi også i feks brun og hvitvare handelen hvor Expert og Elkjøp kan selge samme vare men til forskjellig pris... Og når det er sagt så er jeg selv meget fornøyd med Steam (89 spill er kjøpt der!) men har savnet et norsk alternativ - føler meg heldig som kan være med på å starta dette og håper vi får til alt som ligger i planene for de neste to åren......mer kan jeg vel ikke si uten at det teller som reklame :p

/Lasse Johnson (Straywalker)

Produkt Ansvarlig Online Gaming og BroadPark Games for NextGenTel AS

Lenke til kommentar
Når det kommer til prisnivået, er det selvfølgelig noe vi i NextGenTel også er svært opptatt av - og vi er best tjent med å tilby så lave priser som mulig. Jeg gjentar at markedet for digitalt nedlastbare spill er umodent og spilleverandørene fortsatt tviholder på "gode gamle dager" med gammeldagse prismodeller som ikke henger sammen med de lave kostnadene med ren digital distribusjon.

Korriger meg om jeg tar feil; jeg ser ikke helt hvordan prisene skal synke så svært mtp. at distribusjonen forsvinner. Er jo ikke denne som koster penger (hvertfall ikke noe som burde gi -veldig- uttelling på prisen til sluttbrukeren). Utvikling- og markedsføringskostnadene vil jo ikke reduseres. Tvert i mot så må det kanskje annonseres enda mer ved digital distribusjon på grunn av null markedsføring i butikk. :)

Mvh,

Alexander Folstad

www.gamezone.no

du trenger ikke lage et fysisk enhet av spillet(cover, cd, manual) ? du trenger ikke lager og leie et sted? Du trenger ikke å ansette en som pakker og sender spillene? du trenger ikke ha denne ansatten a.ka lønn? Og likevel koster det mer å kjøpe digitalt? pga av økte markedsføring?

http://www.forbes.com/2006/12/19/ps3-xbox3...nsivegames.html

Om en fjerner distribusjon og produksjonsbiten av et spill ville en spart ca 6% (USD $4) på et spill som Gears of War. Varierer sannsynligvis både opp og ned mtp. antall spill som blir produsert.

Fin diskusjon forresten. :-)

Lenke til kommentar
La meg presisere at hvis noe skjer med din PC eller i værste fall huset ditt brenner ned, så er det bare å laste ned spillene på nytt igjen fra kontoen din i spillbutikken. Du må ikke kjøpe spillet på nytt - det må du gjøre om du mister CD-platen. Du trenger heller ikke å sette inn CD platen hver gang du ønsker å spille spillet.

joina du gamer bare for å "presisere " Nextgentels tilbud? De som har lest artikelen, har jo skjønt dette. Skjult reklame spør du meg. La meg spesifisere ----> Senk prisene :lol:

Jeg synes det er sporty gjort jeg. Har du noen gang sett en representant fra feks Telenor besvare og reklamere på et forum før? (Annet enn sine egne forum)

Lenke til kommentar
Mitt store spørsmål er DRM, kva skjer med spela om Broadpark Games legges ned?

Må eg ha internett på for å kunne spele?

Kva skjer om eg flytter til eit anna land, blir spela deaktivert eller vil dei fungere normalt?

DRM'en (hvis det er noen), er det spillutvikleren selv som legger på. Det er mange spill i spillbutikken som ikke har noen form for DRM i det hele tatt, mens andre, spesielt EA, har det. Jeg har ikke noen nøyaktig oversikt over hvilke spill som har hvilke kopibeskyttelser. Det er uansett en sak som styres sentralt hos spillutvikler eller distributør.

Det er kun et fåtall spill som krever internett-tilkobling for å kunne spilles.

Steffen Tronstad

NextGenTel AS

Endret av loxus
Lenke til kommentar
Mitt store spørsmål er DRM, kva skjer med spela om Broadpark Games legges ned?

Må eg ha internett på for å kunne spele?

Kva skjer om eg flytter til eit anna land, blir spela deaktivert eller vil dei fungere normalt?

Du finner svar på disse spørsmålene i artikkelen, mer presist i siste avsnitt.

Lenke til kommentar

For øyeblikket så er det Impulse som er sterkest på pris så vidt eg kan sjå. Dessverre så mangler dei det store spel-utvalget, og nokre av Steam sine tjenester (som ein omfattende SDK), men ellers så foretrekker eg Impulse i det store og det heile pga generelt bedre pris. Liker også å støtte Stardock og konkurrenter, sidan eg tykkjast godt om konkurranse.

Lenke til kommentar

hvordan er det med klienten? hvordan ser den ut?

får du en klient som steam eller en egen klient for vert spill?

beste hadde vert en klient som steam, som du logger inn med brukernavn og passord og få liste over spillene du har kjøpt også laster du ned spillene du har kjøpt osv

hadde vert fint med noen Demoer eller gratis spill for å teste NextGenTel sin løsning, før folk kjøper noe

og ja

Red Alert 3 Uprising

189,- EA store

199,- NGT

ikke dårlig da, når man ikke får kjøpt dette spillet i vanlige butikker :rolleyes:

alt i alt, super av NGT å gå andre veier, hadde vert perfekt for TV Serier spesielt

men prisene er alt for høye til og med i forhold til steam sine nye EU priser som ble 30% mere i fjor vinter

Endret av wiak
Lenke til kommentar
hvordan er det med klienten? hvordan ser den ut?

får du en klient som steam eller en egen klient for vert spill?

beste hadde vert en klient som steam, som du logger inn med brukernavn og passord og få liste over spillene du har kjøpt også laster du ned spillene du har kjøpt osv

hadde vert fint med noen Demoer eller gratis spill for å teste NextGenTel sin løsning, før folk kjøper noe

Det ligger gratis demoer tilgjengelig i butikken, som gir en tro kopi av kjøpsprosessen og nedlastingsprosessen.

Alle spillene ligger tilgjengelig på Din side i spillbutikken, der du kan laste de ned og se lisensnøkler. Filene lastes ned via en enkel downloader lignende Adobe / Java / Windows update sin.

---

Vi har nå fått nye priser på en rekke EA spill.

Bl.a.

The Sims 3: 399,-

The Godfather 2: 399,-

Mirrors Edge: 399,-

Red Alert 3 Uprising: 149,-

Red Alert 3: 399,-

Burnout Paradise Ultimate Box: 399,-

Bare for å gi et eksempel på hvor fort prisene endres. Jeg skal ikke fortsette å spamme tråden med videre prisendringer :)

Steffen Tronstad

NextGenTel AS

Endret av loxus
Lenke til kommentar

Du fra Nextgentel, du sier at det er EA(osv) som bestemmer priser på spill som dere skal selge. Bare en ting som ikke stemmer her. Bare lurer på hvordan dere i det hele tatt klarer å overleve? Har dere så mye i reklameinntekter at det dekker alle kostnadene deres? Hva tjener dere å selge et spill da? Det er ingen hemmelighet på at dere også er ute etter å tjene penger, hvis EA bestemmer prisen, så har dere 0 i profit, i det minste på salg av et spill.

Nok en gang, syns jeg at det er tvilsomt når et digitalt spill koster mer enn et fysisk produkt. Uanset hva slags undskyldninger man kommer med. Og dermed mener jeg at det er lite motiverende å kjøpe digitalt.

Lenke til kommentar
Du fra Nextgentel, du sier at det er EA(osv) som bestemmer priser på spill som dere skal selge. Bare en ting som ikke stemmer her. Bare lurer på hvordan dere i det hele tatt klarer å overleve? Har dere så mye i reklameinntekter at det dekker alle kostnadene deres? Hva tjener dere å selge et spill da? Det er ingen hemmelighet på at dere også er ute etter å tjene penger, hvis EA bestemmer prisen, så har dere 0 i profit, i det minste på salg av et spill.

Nok en gang, syns jeg at det er tvilsomt når et digitalt spill koster mer enn et fysisk produkt. Uanset hva slags undskyldninger man kommer med. Og dermed mener jeg at det er lite motiverende å kjøpe digitalt.

Jeg tror du har misforstått litt. Ja, EA har faktisk en del retningslinjer til hvilken pris butikkene tar for spillene de selger, men det betyr ikke at ikke vi får kjøpt spillene billigere fra EA (altså at vi har en margin).

Det er ingen som er interresert i å drive en spillbutikk uten å tjene penger, det er jo hele poenget. Heldigvis er det ikke kundenes oppgave å tenke på den biten :)

Steffen Tronstad

NextGenTel AS

Så hvis jeg forstår riktig, er at hvis jeg ønsker å kjøpe f.eks Mass Effect fra dere, så kan jeg laste den ned igjen gjennom min bruker (hos dere) hvis jeg skulle trenge det? :D

Ja, det stemmer. Og du kan laste det ned så ofte du vil.

Steffen Tronstad

NextGenTel AS

Endret av TST
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Yay!:)

Endelig en Norsk digital spillbutikk.

Kjøpte Men of War i går, tok bare 1 og en halv time å laste ned. Billig var det også :) Men du fra NextGenTel sa at man kunne laste ned og se lisensnøkler. Hvor? Jeg finner ikke lisensnøkkelen min :( Og den trenger jeg for å spille på nettet. Prøvde å sende en mail til supporten deres, men de sendte meg bare e-mail adressa til spillprodusenten.

Og de kan vel ikke gjøre noe?

Men uansett så var sida topp. Tror nok jeg i fremtiden kommer til å handle de fleste spilla mine her :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...