TST Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 NextGenTel tar opp kampen med Steam og GamersGate. Les hele saken Lenke til kommentar
oyvindhauge Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Positivt, men faren er at det forblir for dyrt. Da kan man nesten like gjerne handle fra Steam. Lenke til kommentar
fullest.no Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 (endret) La meg presisere at hvis noe skjer med din PC eller i værste fall huset ditt brenner ned, så er det bare å laste ned spillene på nytt igjen fra kontoen din i spillbutikken. Du må ikke kjøpe spillet på nytt - det må du gjøre om du mister CD-platen. Du trenger heller ikke å sette inn CD platen hver gang du ønsker å spille spillet. Steffen Tronstad NextGenTel AS Endret 1. mai 2009 av loxus Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Prisene skal vel ned etterhvert, men kjempebra satsing. Håper de klarer seg. Lenke til kommentar
JoeDohn Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 La meg presisere at hvis noe skjer med din PC eller i værste fall huset ditt brenner ned, så er det bare å laste ned spillene på nytt igjen fra kontoen din i spillbutikken. Du må ikke kjøpe spillet på nytt - det må du gjøre om du mister CD-platen. Du trenger heller ikke å sette inn CD platen hver gang du ønsker å spille spillet. Eh, ok, duden-fra-butikken-til-NextGenTel. Det kan du faktisk fra de andre aktørene på markedet for digital spilldistribusjon også. Det er bra at det kommer flere butikker som benytter seg av dette konseptet, for det blir alltid bra tilbud av sånt. Men jeg ser ingen grunn til å bruke et norsk alternativ bare fordi det er norsk. Pris går først. Lenke til kommentar
fullest.no Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 (endret) La meg presisere at hvis noe skjer med din PC eller i værste fall huset ditt brenner ned, så er det bare å laste ned spillene på nytt igjen fra kontoen din i spillbutikken. Du må ikke kjøpe spillet på nytt - det må du gjøre om du mister CD-platen. Du trenger heller ikke å sette inn CD platen hver gang du ønsker å spille spillet. Eh, ok, duden-fra-butikken-til-NextGenTel. Det kan du faktisk fra de andre aktørene på markedet for digital spilldistribusjon også. Det er bra at det kommer flere butikker som benytter seg av dette konseptet, for det blir alltid bra tilbud av sånt. Men jeg ser ingen grunn til å bruke et norsk alternativ bare fordi det er norsk. Pris går først. Jeg har aldri påstått noe annet. Jeg siktet til uttalelsen fra gamezone Vi jobber selvfølgelig for begge deler som du nevner - gode priser OG norsk butikk. Steffen Tronstad NextGenTel AS Endret 1. mai 2009 av loxus Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 (endret) Prisene til Broadpark games er ALT for høye og det er faktisk dyrere å kjøpe et ikke fysiskt produkt fra Broadpark games. Jeg har kun sammenlignet med Gamezone men dem fleste av oss vet at det finnes butikker der ute som oppererer med mye bedre prisen en begge disse butikkene. Noen eksempler: Crysis: Gamezone kr 149,- Broadpark games kr 149,- FEAR 2: Gamezone kr 379,- Broadpark games kr 329,- The Godfather 2: Gamezone kr 369,- Broadpark games kr 449,- Mirrors Edge: Gamezone kr 349,- Broadpark games kr 449,- En må også tenke på frakt men 30kr ekstra for et fysiskt produkt er somregel ikke noe den generele gamer tenker stort over. Jeg vil vel avslutte med å si at intill Broadpark games har senket prisene sine betraktelig så styr unna da det er bedre og billigere løsninger der ute. Endret 30. april 2009 av _LarZen_ Lenke til kommentar
Laland Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Godt å se flere alternativer for digital distribusjon, og det at konkurrentene ser lyst på det gjør det hele ekstra moro. De får ha lykke til, kanskje jeg selv finner noen juveler der en dag. Lenke til kommentar
fullest.no Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 (endret) Prisene til Broadpark games er ALT for høye og det er faktisk dyrere å kjøpe et ikke fysiskt produkt fra Broadpark games. Jeg har kun sammenlignet med Gamezone men dem fleste av oss vet at det finnes butikker der ute som oppererer med mye bedre prisen en begge disse butikkene. Noen eksempler... En må også tenke på frakt men 30kr ekstra for et fysiskt produkt er somregel ikke noe den generele gamer tenker stort over. Prisene på EA produktene er helt riktig altfor høye i forhold til det de bør være, men vi kan ikke selge produkter med tap heller. Vi jobber med å forhandle frem bedre innkjøpspriser på disse produktene. Men du må huske at vi også er billigere på de aller fleste produktene. Eksempler (fortsetter å sammenligne med gamezone.no): STCC The Game Gamezone: 259,- + frakt BroadPark Games: 79,- Labbe Langøre 2 serien Gamezone: 179,- + frakt BroadPark Games: 129,- The Sims 2 Double Deluxe Gamezone: 229,- + frakt BroadPark Games: 199,- FIFA 2009 Gamezone: 299,- + frakt (utsolgt!) BroadPark Games: 199,- Flatout 2 Gamezone: 119,- BroadPark Games: 49,- Sid Meier's Civilization III Complete Edition Gamezone: 179,- BroadPark Games: 89,- Steffen Tronstad NextGenTel AS Endret 1. mai 2009 av loxus Lenke til kommentar
Avean Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 (endret) Jeg synes det er et kjempebra tiltak siden du får sikkert superraske servere å laste ned spillene på. Og en annen ting, websiden! Den var veldig ryddig og herlig laget. Er en fryd å bla seg gjennom spill på siden her. Elsker at du kan sortere på utviklere osv. En av få norske sider som faktisk er bra! Krangle på kroner tviler jeg noen gjør her, jeg kjøpte spill på Steam da det kostet som verst også. Vil jeg ha noe med engang så sitter jeg ikke og furter over 50kr Kommer nok til å handle på siden her ja Endret 30. april 2009 av Avean Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Prisen for et nytt digitalt nedlastet PC-spill burde ikke overstige 300kr, når priser av fysiske PC-spill fra nettbutikker normalt ligger på 349,- (og opptil 399,-). Prisene på nye spill på BPG er latterlige. Sims 3 for 499,-! Lenke til kommentar
XE800 Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 (endret) Mass Effect Steam: 350-400 kr (44.99 EUR) BPG: 199 kr Edit: maksprisen for helt nye PC-spill bør ligge på 399 kr (butikk, gjerne lavere digitalt), priser som 499,- synes jeg konsollfolket kan få beholde for seg selv. Men samtidig er det jo snakk om det mest ettertraktede spillet siden WoW, så har en viss forståelse for at butikkene prøver seg på litt melking av akkurat den tittelen. Endret 30. april 2009 av XE800 Lenke til kommentar
fullest.no Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 (endret) Prisen for et nytt digitalt nedlastet PC-spill burde ikke overstige 300kr, når priser av fysiske PC-spill fra nettbutikker normalt ligger på 349,- (og opptil 399,-). Prisene på nye spill på BPG er latterlige. Sims 3 for 499,-! Det er spillutgiverne som bestemmer disse prisene, med strenge retningslinjer. Nye spill er alltid dyrest, og de er foreløpelig redde for å tråkke på tærne til tradisjonelle butikker. Men snart blir det endringer på det også. Steffen Tronstad NextGenTel AS Endret 1. mai 2009 av loxus Lenke til kommentar
TCi_InnleggNO Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Godt å se at det er noen som omfavner "ny" teknologi istedet for å motarbeide den. Dette er den eneste framtiden til media og spill-produkter. Pris og slikt vil bli bedre når det blir større konkurranse. Håper det blir flere aktører innen et par år. EA skal også etter hvert gi slipp på fysiske kopier. Altså blir det bare digitalt fra den kanten også. Da mangler det bare at de forkaster den nåværende DRM-løsningen og ser mer i retning hva Valve har gjort med sin tjeneste. Lenke til kommentar
AltF4 Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Spiller knapt på pc, og bruker Steam til alle spillene mine uansett. Enten handler jeg der, eller så bruker jeg Steam som snarvei. Da kan jeg også oppretthodle kontakten med vennelista mi mens jeg spiller. Skal følge med på hva BPG kan levere fremover, men mitt lille krav ved pc-spilling tilfredsstilles greit ved hjelp av Steam. Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 La merke til dette på forsiden ja Positivt med slik, selv om jeg ikke kommer til å bruke det mye pga eldre pc. Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Det er spillutgiverne som bestemmer disse prisene, med strenge retningslinjer. Nye spill er alltid dyrest, og de er foreløpelig redde for å tråkke på tærne til tradisjonelle butikker. Men snart blir det endringer på det også. Jeg forventer at besparelser ved digital distribusjon blir helt (ønsketenking) eller delvis vidreført til kunden. "Kunsting" høye priser kan være en brems på digital distribusjons potensielle suksess, i tillegg til at det kan sende ett signal om at utvikler/distributør er lite forbrukervennlig. For meg som kunde er det primært pris som bestemmer hvor jeg kjøper, er ikke ofte jeg må ha noe NÅ. Hvis jeg kan få ett spill hos f. eks play.com til under 200kr, så venter jeg heller 5-7 dager på at det dukker opp i postkassa, enn å betale opp til det dobbelte for å få det i løpet av noen timer (avhengig av størrelse og tilgjengelig hastighet selvfølgelig). Ofte er det også gjerne raskere å ta en tur til den lokale butikken, gitt ca lik pris. Risken er at butikken er tom, noe en digital butikk aldri vil være. Men igjen, er ikke digital kopi vesentlig billigere, så har jeg tid til å vente. Har spilt BF serien regelmessig siden BF Vietnam kom ut, så noen dager til med 2142 skulle ikke være noe problem Så får håpe på gode og konkuransedyktige priser, med raske nedlastningslinjer (alt under 1MByte/sek er tregt i mine øyne). Lenke til kommentar
Seigman Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 (endret) Kjempebra at det endelig kommer en norsk konkurrent på markedet! Savner likevel en klient alà Steam som automatisk holder spillene dine oppdaterte. Dette er en av de største grunnene til at jeg kjøper spillene mine hos Steam, selv om prisene der er ganske stive... Spill i dag har for vane og bli gitt ut ALT for tidlig og trenger som oftest 2-5 patcher før produktet er bra nok. Svært få utviklere legger inn en automatisk oppdateringstjeneste i spillene sine, og det å holde de oppdaterte manuelt kan ofte være et slit da patchene gis ut på sider som f.eks. FilePlanet osv. (nærmest umulig å finne informasjon om patcher på de fleste sine spills hjemmesider!). Kort sagt så hadde en løsning der hvor spill kjøpt via BPG ble automatisk oppdaterte blitt svært godt mottatt fra meg, og kanskje kunne fått meg til å fjernet hele Steam fra maskinen en gang for alle... Edit: Kjøpte akkurat World in Conflict Complete Edition fra BPG for å teste ut tjenesten. Etter å ha kjøpt spillet så fikk jeg som nevnt i artikkelen laste ned et lite program som så laster ned spillet. Vel, denne lille applikasjonen er IKKE mye å rope hurra for akkurat. For det første så fikk jeg ikke noe valg om hvor jeg skulle lagre filene den skulle laste ned, så da tok den like gjerne å bare lastet ned til Windows temp mappen min, som ligger på en partisjon med ikke så alt for mye plass (og dette spillet er på over 7gb). Neste jeg merket var at internettforbindelsen min ikke bare lastet ned data, men også lastet opp mye data. Bruker dette programmet torrent teknologi? Hva med å informere brukeren om det i såfall??? Stoppet nedlastingen - blir nok med Steam for meg. Endret 30. april 2009 av Seigman Lenke til kommentar
MadRos Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 (endret) La meg presisere at hvis noe skjer med din PC eller i værste fall huset ditt brenner ned, så er det bare å laste ned spillene på nytt igjen fra kontoen din i spillbutikken. Du må ikke kjøpe spillet på nytt - det må du gjøre om du mister CD-platen. Du trenger heller ikke å sette inn CD platen hver gang du ønsker å spille spillet. joina du gamer bare for å "presisere " Nextgentels tilbud? De som har lest artikelen, har jo skjønt dette. Skjult reklame spør du meg. La meg spesifisere ----> Senk prisene Endret 30. april 2009 av MadRos Lenke til kommentar
fullest.no Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 (endret) joina du gamer bare for å "presisere " Nextgentels tilbud? De som har lest artikelen, har jo skjønt dette. Skjult reklame spør du meg. La meg spesifisere ----> Senk prisene Det er da ikke skjult når det direkte handler om emnet vi diskuterer? Tusen takk for alle tilbakemeldingene folkens. Vi er aktive i forum hvor brukerne våres er, for å kunne svare på spørsmål og ikke minst ta i mot de tilbakemeldingene folk har til tjenesten vår. Vi er bare ute etter å gjøre vår tjeneste bedre, og gi brukerne en så god opplevelse/tjeneste som mulig. Alle de innspill dere kommer med, vil bli nøye gått igjennom av oss sammen med leverandøren av spillbutikken. Når det kommer til prisnivået, er det selvfølgelig noe vi i NextGenTel også er svært opptatt av - og vi er best tjent med å tilby så lave priser som mulig. Jeg gjentar at markedet for digitalt nedlastbare spill er umodent og spilleverandørene fortsatt tviholder på "gode gamle dager" med gammeldagse prismodeller som ikke henger sammen med de lave kostnadene med ren digital distribusjon. Vi kommer til å fortsette å presse prisene, legge inn nye og gamle spill for å utvide sortimentet, og forbedre tjenesten vår hele tiden. Ha en fin 1. Mai feiring Kjempebra at det endelig kommer en norsk konkurrent på markedet! Savner likevel en klient alà Steam som automatisk holder spillene dine oppdaterte. Dette er en av de største grunnene til at jeg kjøper spillene mine hos Steam, selv om prisene der er ganske stive... Spill i dag har for vane og bli gitt ut ALT for tidlig og trenger som oftest 2-5 patcher før produktet er bra nok. Svært få utviklere legger inn en automatisk oppdateringstjeneste i spillene sine, og det å holde de oppdaterte manuelt kan ofte være et slit da patchene gis ut på sider som f.eks. FilePlanet osv. (nærmest umulig å finne informasjon om patcher på de fleste sine spills hjemmesider!). Kort sagt så hadde en løsning der hvor spill kjøpt via BPG ble automatisk oppdaterte blitt svært godt mottatt fra meg, og kanskje kunne fått meg til å fjernet hele Steam fra maskinen en gang for alle... Det er vel hovedsaklig bare Valves egne spill som lar seg oppdatere automatisk gjennom Steam? Korriger meg om jeg tar feil. Steffen Tronstad NextGenTel AS Endret 1. mai 2009 av loxus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå