warmaster Skrevet 17. juli 2003 Del Skrevet 17. juli 2003 Har dere sett den nye "Data-sjappa" som ligger ved siden av Komplett i Møllergata? Digital Impuls.. jeg tror de het IQ-data til å begynne med. Vel.. nå ser det ut til at de har fått sving på web-sidene sine også :-) De har omtrent samme utvalg og priser som komplett.. men de har MYE mindre kø (foreløpig) Jeg har handlet endel der.. veldig god service. Og det føles godt å gi Komplett litt konkuranse... Jeg har ikke noe spess å utsette på komplett... men vi kunder tjener selvsagt på at butikkene hele tiden skjerper seg og yter det beste for oss.. :-) vel her er linken: http://www.digitalimpuls.no W PS! Jeg har forresten ikke noe med digitalimpuls å gjøre.. Jeg kjenner ingen av de som jobber der... Har ingen interesse for dette annet enn at de gir Komplett sunn konkuranse. Lenke til kommentar
It's me Skrevet 17. juli 2003 Del Skrevet 17. juli 2003 Har handlet der ganske mye. Gode priser, god service (retur gikk smertefritt) og jeg opplever at dem jeg som jobber der har peil på data, noe som betyr mye. l De fører også mange varer, og tar blant annet inn alt microplex selger. Når man da feks bare skal kjøpe et kald katoderør er det en stor fordel å slippe porto. Køen er også en avgjørende grunn til at jeg velger DI fremfor Komplett av og til. Har aldri ventet lengre enn 5 min, noe som er imponerende. Lenke til kommentar
Snorre123 Skrevet 17. juli 2003 Del Skrevet 17. juli 2003 Finnes flere web-butikker i Norge enn komplett, vet du...? Psdata, MPX, Quad osv... (Link) Lenke til kommentar
Movadelic Skrevet 17. juli 2003 Del Skrevet 17. juli 2003 De har omtrent samme utvalg og priser som komplett.. quote] Den påstanden var vel noe drøy. Se for eksempel på utvalget av switcher, 1 merke (dlink) og den har de mindre en 10 av.. Lenke til kommentar
Patience Skrevet 17. juli 2003 Del Skrevet 17. juli 2003 Nå har jeg hørt det også. Vil på det sterkeste fraråde dere å bruke digital impuls i møllergata. Istedet for å gjøre jobben sin - herunder garantiforespørsel tier de heller saken ihjel. Andre webshopper jeg har vært i kontakt med har sagt at deler digital impuls bløffet seg unna garanti med og sa de ikke kunne skaffe kan de andre skaffe uten problemer. Mine erfaringer er at disse aktørene ikke behandler alle kunder likt. Lenke til kommentar
Patience Skrevet 17. juli 2003 Del Skrevet 17. juli 2003 Dessuten - skal jeg vedde på at det er minst EN selvskrevet reklamepost her i tråden fra en av de som driver sjappa. Lenke til kommentar
warmaster Skrevet 17. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2003 Dessuten - skal jeg vedde på at det er minst EN selvskrevet reklamepost her i tråden fra en av de som driver sjappa. Vel... Du om det.. Jeg har ihvertfall bare gode erfaringer med dem. Lenke til kommentar
warmaster Skrevet 17. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2003 De har omtrent samme utvalg og priser som komplett.. quote] Den påstanden var vel noe drøy. Se for eksempel på utvalget av switcher' date=' 1 merke (dlink) og den har de mindre en 10 av..[/quote'] Ja.. ok De har kanskje ikke like godt utvalg... det er sant.. men jeg har inntrykk av at de har mer enn det som står på web'en deres. Og ihvertfall dersom man skal ha de "vanlige" tingene :-) Og jeg har begynt å ta kontakt med Digital impuls først, før jeg evt går å stiller meg i "1/2 times køen" hos Komplett. Og for all del jeg syntes komplett er en fin butikk jeg. Lenke til kommentar
Patience Skrevet 17. juli 2003 Del Skrevet 17. juli 2003 Digital Impuls kjøper faktisk varene sine fra Komplett. Visste dere DET? Lenke til kommentar
warmaster Skrevet 17. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2003 Digital Impuls kjøper faktisk varene sine fra Komplett. Visste dere DET? Du mener ikke at de handler fra Norek da? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 17. juli 2003 Del Skrevet 17. juli 2003 Digital Impuls kjøper faktisk varene sine fra Komplett. Visste dere DET? de kjøper vel varene sine fra norek som alle andre vel... komplett er bare norek sin "butikk" for privatpersoner. visste DU DET? :wink: Lenke til kommentar
SamVimes Skrevet 17. juli 2003 Del Skrevet 17. juli 2003 Jeg har også handlet hos Digital Impuls i Møllergata og er i grunnen veldig fornøyd. Mest fordi jeg slapp de endeløse køene man har på Komplett ( køene der minner meg mest av alt de brødkøene man så fra Sovjetunionen på 80-tallet). Web-shoppen har jeg ikke prøvd, men det er av og til veldig greit å ha en fysisk butikk man kan oppsøke bare få fatt i smårask uten vente og uten å måtte svi av kronene i porto. Lenke til kommentar
Patience Skrevet 17. juli 2003 Del Skrevet 17. juli 2003 Digital Impuls kjøper faktisk varene sine fra Komplett. Visste dere DET? de kjøper vel varene sine fra norek som alle andre vel... komplett er bare norek sin "butikk" for privatpersoner. visste DU DET? :wink: *lol* Visste faktisk ikke det nei Lenke til kommentar
Patience Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Fikk en epost fra Digital Impuls nå for ikke så altfor lenge siden hvor de ønsket å rette opp det dårlig inntrykket jeg hadde fått av dem. Det skal de ha all ros for.. Men jeg synes det er litt for drøyt å først måtte få se klagen på "trykk" for at det skal ta saken etter gjentatte mailer.. Dette er saken: Jeg kjøpte et Antec AMG 1080 servertårn fra Digital Impuls i Møllergata i Oslo. Bygde min aller første pc og storkoset meg. Tårnet var helt konge. Fjellstabilt og solid. Men da jeg tok av sidepanelet på høyre side for å montere støymatter oppdaget jeg at det var bruddfarge (plast blir hvit der det strekkfastheten er overskridt) på den ene klipsen som holdt fronten på plass. Jeg var såvidt borti den med fingeren for å finne ut om den var ok eller om bruddet var gjennomgående. Bruddet var gjennomgående og den lille klipsen falt ned. Fronten var nå løs på den siden hvor du må trekke for å få ut døren. Klipsen på andre siden var helt fin. Måtte sjekke den også bare for å se om dette var noe typisk for dette kabinettet. Fronten har aldri vært demontert av meg. Jeg kontaktet D.I. og la fram problemet. Fortalte dem om problemet. Der og da visste de ikke om det kunne la seg gjøre noe med. De skulle undersøke om det lot seg bestille. Fikk beskjed om å komme innom et par dager senere. Et par dager senere kom jeg innom. Men ingenting var gjort. Fikk beskjed om at de skulle ringe meg om en uke.. grunnen fikk jeg ikke helt med meg. Tok kontakt med dem da de ikke hadde ringt og det var gått over en uke. De hadde ikke fått noen svar fra leverandøren. En ny uke gikk og jeg kontaktet dem på nytt. Fronten kunne ikke skaffes. De laget ikke kabinettet mer. De var ikke villige til å ta en front av et av de kabinettene de hadde inne og gi meg den som erstattning. Jeg kontaktet Microplex og spurte om de kunne skaffe meg den fronten. Etter en liten stund fikk jeg svar om at det måtte undersøkes da de ikke hadde denne på lager. Et par dager senere kom det svar fra Microplex etter at de hadde vært i kontakt med sine leverandører at denne fronten kunne skaffes. Jeg måtte bare gi beskjed så skulle de bestille. Kontaktet deretter Digital Impuls og tok opp saken på nytt. La frem hvem jeg var og hva saken gjalt. Sa ingenting om Microplex. Fikk svar tilbake hvor de spurte etter flere detaljer da den første eposten nok ikke var informativ nok. Sendte dem svar tilbake med de nødvendige detaljene.. Siden har jeg ikke hørt noe fra dem.. Ikke før denne posten dukket opp en måned senere.. Da fikk jeg en epost via hardware.no hvor de ønsket å gjøre opp for seg. Fint, men litt sent. Det er det jeg synes er for dårlig. Man må liksom klage på hardware.no under påhør av andre potensielle kunder før de gidder å ta saken og gjøre noe med det. Jobber selv i butikkbransjen og kunne aldri tenkt meg å behandle mine kunder slik. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Ser ut som mange har problemer med garantisaker hos Digital Impuls. Jeg synes nå imidlertid at det er veldig greit å gå dit når jeg bare skal ha CD-R, en kabel eller noe annet smårask. Slipper å vente 20 minutter i kø på Komplett bare for å kjøpe en liten ting. Større ting kjøper jeg vanligvis hos Komplett da de før har vært billigere og hatt bedre utvalg. Vet ikke hvordan det er nå? Lenke til kommentar
Mnett Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Styr unna. Uansett hva feilen er så er det ikke dem sin feil sier dem, enten er det pcen som ikke tåler produktet, eller så er det jeg som ikke kan noe om data (i følge dem) Lenke til kommentar
warmaster Skrevet 24. august 2003 Forfatter Del Skrevet 24. august 2003 Vel.. jeg kjøpte noen minnebrikker der i vår/sommer.. og jeg trodde det var de som skapte problemer hos meg... Jeg fikk bytte minnebrikke 2 ganger hos dem.. ikke noe pes i det hele tatt. Det viste seg i ettertid at det var BIOS'en min som var for ny. Men jeg opplevde god service der ihvertfall. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Nå har jeg fått litt problemer med Digital Impuls ... Dvs. For en måned siden bestillte jeg bla. 2 stk Sunbeam Kald katode-rør 30cm hvite. To dager senere fikk jeg noen 3-fargede (rød-grønn-blå). Siden jeg skal bruke de som bakgrunnsbelysning til en gåen LCD-skjerm så MÅ de være hvite. Jeg sendre en mail og spurte om de kunne sende meg de riktige i stedet for, og fikk raskt svar med beklagelse og at det skulle de. Etter 3 uker uten pakke i posten sendte jeg en mail og spurte hvordan saken sto. Nå ennå en uke senere har jeg ennå ikke fått svar. Prøver de å "tie saken i hjel"? Får de ikke tak i lysrørene? (Microplex har de ikke siden deres forrige import-bestilling ble ødelagt under transport i juni) Hvorfor kan de ikke fortelle hvordan saken ligger an og om det er microplex som er hinderet? Eller i det minste fortelle når jeg kan vente lysrørene i posten? Oppdatering: Sakene fikk fart i dag, og de riktige lysrørene er allerede overlevert til postvesenet. Alt som trengtes var tydeligvis bare en påminnelse. Gleder meg til å ta de i bruk. (Håper bare de har sendt riktig denne gangen.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå