Mokko Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 (endret) Tenkte det kunne være litt interessant å se hvilke spill folket har Platina-trofé i, post gjerne sammen med en vanskelighetsvurdering/-karakter på spillene. Mine spill med Platinum: Uncharted - Er ikke så veldig "vanskelig", det kreves ikke så mye ferdigheter, tingen er at det tar tid. Du må blant annet finne 61 av 60 skatter (utrolig nok!), og runde spillet minst 2 ganger, på de to høyeste vanskelighetsgradene. Det beste er å følge en guide for å finne skattene, hvis ikke kan du bli sittende i temesvis. LittleBIGPlanet - Litt av det samme, men her kreves nok mer ferdigheter. Du må blant annet finne alt av skjulte premier og spille alle banene uten å dø. Og, kanskje det mest krevende: Du må mestre skapelsesverktøyet så bra at folk gidder å spill og hjerte banene du lager. Her kan man selvfølgelig også jukse, ved å avtale at man hjerter hverandre, men dette har jeg dårlige erfaringer med (vi prøvde det på Diskusjon.no, men det gikk ikke så bra). Sett igang: Del dine gleder, tårer og smerter knyttet til platinumtroféene dine! Endret 29. april 2009 av Mokko Lenke til kommentar
Kuff1 Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Jeg har kun en platinum og det er i Fallout3. Det var ikke så veldig vanskelig da de aller fleste trofeene er forbundet med å fullføre diverse vanlige oppdrag og side missions. Men det tok ekstremt lang tid så jeg vil ikke anbefale dette spillet til trofehorene som kun er ute etter enkle platinumer. Man må virkelig elske dette spillet for å gidde å ta platinum. I LBP mangler jeg bare å klare alle banene uten å dø for å få platinum. Men jeg er alt for hissig av meg til å prøve å ta det trofeet. Jeg spiller kun for å ha det gøy, og det trofeet er IKKE gøy. Kjenner jeg blir sint bare av å tenke på det!! Lenke til kommentar
Pesico Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Uncharted: Drake's Fortune: Som Mokko sier så er ikke dette spesielt vanskelig. Likevel den platinumen jeg er mest fornøyd med fordi det var den første. Hadde gjort alt fra før av, men var konge og spille gjennom på nytt "kun" for trophies. Guide til skatter og trophies i signaturen min (filmet av undertegnede). Buzz: Quiz TV: Ganske så enkelt, spesielt med noen små triks her og der. Men kan bli utrolig ensformig vis man ikke tar de over tid. Tok denne platinumen på en uke, noe som var grådig kjedelig. Anbefaler ikke det samme for andre. Ferrari Challenge: Greit spill. Ikke så veldig vanskelig platinum, men kan bli litt ensidig. Quantum of Solace: Veldig enkel platinum. Holder med en gjennomspilling på høyeste vanskelighetsgrad og den er ikke så veldig vanskelig, pluss online. Onlinedelen kan ta litt tid, men den er artig. LittleBigPlanet: Vanskeligste her er å spille alle banene uten å dø. Kan være en stor utfordring på enkelte baner. Ellers ganske grei platinum. Skate 2: Onlinedelen kan være frustrerende og ta lang tid. En del av oppgavene man skal gjøre i singleplayer kan også være vanskelig til tider. Resistance 2: Herlig spill. Ikke så veldig vanskelig, men å drepe 10 000 online tar sin tid. Til gjengjeld er det en online multiplayer som rocker. SEGA MEGA DRIVE Ultimate Collection: Kanskje den enkleste av dem alle. Kan gjøres unna på 4 timer, men er spesielt et trofe som er vanskelig. Yatta. Eat Lead: Til tider utfordrende. Aller siste brett er VANSKELIG. Resident Evil 5: Ikke så veldig vanskelig. Spesielt ikke vis man spiller sammen med noen. The Godfather II: Utrolig enkel platinum. Sørg for å bli ferdig med Exectuions in style før man fullfører historien. Burnout Paradise: I samme kategori som SEGA MEGA... Veldig enkelt. Også det spillet med mest trofeer. Man må ha kamera for å få platinum. Mirrors Edge: Fikk denne nå nettopp. Kanskje den vanskeligste platinumen jeg har tatt. Spillet i seg selv er ikke så veldig vanskelig, men speed runs (gjøre kapitler på en viss tid) fant jeg utrolig vanskelig. 50 stjerner i time trials er enklere nå som det har kommet flere time trial baner som DLC/nedlastbart innhold. Lenke til kommentar
HerrGhost Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Blir alltid litt sånn deppa av å se listen din, kommer aldri til å ta deg igjen liksom hehe, men gratulerer med Platinum i Mirrors edge Tror ikke jeg vil prøve meg på det med det første. Særlig siden jeg har mistet den saven Har selv platinum i: LittleBigPlanet: Kongespill, og spiller mye lenge etter jeg har fått alle trophiene Burnout Paradise: Kongespill det og. Har enda en del trophies å ta før det blir 100% da. Neste blir vel forhåpentligvis Fallout 3 eller kanskje Gudfaren 2 Lenke til kommentar
TiLT42 Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 (endret) Jeg har 4 platinum så langt: (i rekkefølgen jeg tok dem i) Uncharted: En veldig tilfredstillende platinum å ta. Den er forholdsvis enkel, men den tok meg tre gjennomspillinger, hvorav en var på høyeste vanskelighetsgrad, og den krever virkelig at du kan spillet ut og inn. Burnout Paradise: Svært enkel platinum, med noen irritasjonsmomenter, spesielt innen de tingene som krever multiplayer. Det er også et plagsomt trofé du må ta som krever et webcam. Resident Evil 5: Hvis du elsker dette spillet er platinum ikke et problem. Innen du er lei av spillet vil du ha troféet på plass. Om du ikke syns dette spillet er helt fantastisk vil nok platinum være svært kjedelig å oppnå for deg. Prince of Persia: Trolig enkleste platinum jeg har tatt. Fikk den på bare en gjennomspilling av spillet. Endret 30. april 2009 av TiLT Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Tror ikke jeg har et eneste spill med Platinum jeg Lenke til kommentar
aleksander_sk Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Har platinum i Dead Space, men det er dog det eneste. Har for vane å spille gjennom spill, for så å legge dem fra meg en stund før jeg gyver løs på mer trophyjakt. Synes forsåvidt at synet mitt på det å spille er blitt helt forvridd etter at trophies har blitt innført. Spill må ha noe EKSTRA for at spillet skal bli viktigere enn trophyene. Spiller Quantum of Solace nå, og spillet er helt greit, men det er ingenting annet enn hvilke trophies jeg må passe på å nå til en hver tid, som går gjennom hode mitt. Med mindre det er snakk om et spill med en usedvanlig god story, eller vanvittig kult gameplay så snur fokuset over på trophies. I forrige uke bestilte jeg to spill utelukkende pga trophysupport:( - Trophywhores Anonymous Lenke til kommentar
Grotlo_94 Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 Eg har platinium i Burnout Paradise. Men har lyst på platinium på James Bond QOS, men det går ikkje når weapon store'en klikker... Lenke til kommentar
Pesico Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 Eg har platinium i Burnout Paradise. Men har lyst på platinium på James Bond QOS, men det går ikkje når weapon store'en klikker... Hva mener du med at den klikker? Sørg for at kontrollen du bruker er nr. 1. Kontrollen kan fort bli nr. 2 vis du har en Buzz usb ting inne eller andre ting. Hørt noen har hatt problemer på grunn av det. Lenke til kommentar
Grotlo_94 Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 Eg har platinium i Burnout Paradise. Men har lyst på platinium på James Bond QOS, men det går ikkje når weapon store'en klikker... Hva mener du med at den klikker? Sørg for at kontrollen du bruker er nr. 1. Kontrollen kan fort bli nr. 2 vis du har en Buzz usb ting inne eller andre ting. Hørt noen har hatt problemer på grunn av det. Er litt vanskelig å forklare, men skal prøve. Credit scoren min går ikkje ned når eg kjøper våpnene, så eg kan kjøpe absolutt alt, men ingen trophy blir åpen, og når eg går ut av å inn på igjen så blir crediten resetet, men kommer tilbake og akkurat det samme skjer igjen. Funker nokon ganger, men klikker før eg får råd til alt. Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 2. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2009 Broren min har samme problemet, spiller ikke Quantum of Solace online selv. Lenke til kommentar
berrgen Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 Er det noen som i det hele tatt orke den platinum trophyen??? Jeg får fnatt etter 60%uansett hvilke spill,fallout 3 skal ikke være prob men det spillet ska vi spare på litt : :rolleyes: ) Lenke til kommentar
Toman18 Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 Har bare i Uncharted Drake's Fortune og Burnout Paradise Men har ikke hatt så mangen spill med trophystøtte like Ratchet And Clank, Motorstorm 1, MGS IV, Ninja Gaiden Sigma osv Lenke til kommentar
h_var Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 MGS4 har "Emblems", men ikke trofeer. Lenke til kommentar
Pesico Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Skulle ikke det komme da? De har aldri bekreftet det, men de har heller ikke avkreftet det. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Jeg har hele én platinum, og det er i Fallout 3. Helt fantastisk spill, var en glede å fullføre det. Uncharted mangler jeg kun crushing, så har jeg platinum der. Syns det er litt tricky på den vanskelighetsgraden, pluss at det tar så altfor mye tid. Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Eg kjøpte eit platinum spill for nokre dagar sia. God of War 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå