Gå til innhold

Lydløst skjermkort

meeg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

FX5600 hadde jo en viftestøy på 60dB eller noe slikt. Finnes DET med passiv?

Men du kan få så og si alle skjermkort uten vifte. Bare kjøp Zalmans HeatPipe på Microplex.no. Så kan du finnedet skjermkortet som passer deg best og montere den på det...

Lenke til kommentar
FX5600 hadde jo en viftestøy på 60dB eller noe slikt. Finnes DET med passiv?

Undersøkte litt, og fant ingen FX5600 med passiv kjøling... Men 60db? Du snakker ikke om fx5800 nå?

Doh. Tok feil i navnene bare. Joda, det var 5800 jeg tenkte på. Men 5600 har jo også en utrolig høy viftestøy såvidt jeg husker. Var det ikke det kortet HW.no testet og fikk 40dB på? Og dette var en av de mest stilegående verisjonene?

Lenke til kommentar

Hvis du er ute etter et alternativ til radeon 9600 np i det hele tatt, så er dette til liten nytte, men hvis det kun er produsent du vil ha alternativ til så lager Hitech sine 9600np ( Excalibur) med ribbe.

Byttet inn mitt Sapphire 9600 pro for et par uker siden, og hadde valgt Hitech sitt dersom de hadde hatt det på lager hos itbutikken. Måtte istedet gå for Sapphire radeon 9000 np som har ribbe.

Tror Sapphire sine 9200 og 9600 np også kommer med ribbe etter hvert, men det er visst først til tidlig høst.

Personlig tenkte jeg å bytte ut mitt når det kommer litt heftigere kort med ribbe etterhvert. Virker som det er fokus på dette nå.

Lenke til kommentar

Det var ikke et alternativ fra samme produsent jeg mente, men et kort i samme prisklasse som c3d sitt r9600. Vet det finnes mange gode kjøleløsninger fra Zalman som er bra (stille), men da til en helt annen pris i forhold til ytelse.

FX5200 kommer også med passiv kjøleløsning, men da er vel bildekvaliteten noe dårligere i 2d, + ytelse rent generelt?

Lenke til kommentar

Kjøleribbene som kommer standard på 9000 np fra Sapphire og på 9600 np fra Hitech er det ingen problemer å slenge i shuttle ( se sig), men du mener sikkert Zalman sine som byr på større problemer. Da må du ofre PCI sloten og i tillegg skjære plass til kjøleren i kabinettet dersom du skal ha Zalman sin største modell. Mener å ha lest at den minste går akkurat uten å skjære.

Til meeg:

Hvis du skal ha passiv kjøling som standard, og bildekvalitet er det viktigste, så tror jeg ikke du finner bedre alternativ enn 9600 np. Jeg fant ihvertfall ingen bedre, og når jeg kjøpte var det ingen som hadde 9600 med passiv kjøling på lager :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...